Kreditorbeskyttet konto

Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
  • Indlæg
  • #218614
    L.B.Forfatter

    Hej Camila
    Alt hvad der hæves bliver registreret på et kontoudtog.
    Så hvori består nytten at aftale noget med banken fra gang til gang. Banken må jo alligevel ikke modsætte sig kundens ønsker. Det er deres opgave at rådgive.
    Så længe kunden ikke er umyndiggjort, skal han behandles på lige fod med andre borgere.

    #218616
    testForfatter

    Jeg finder holdning om at private erhver ikke har mulighed for selv at regulere hvilke ydelser de vælger at tilbuddet interesant men næppe fuldt understøttet af den jura i henviser til. Der har været en tilsvarende diskussion og banker uden fysik adresse i relation til krav fra insolvente personers krav på en nemkonto og der af krav om et dankort da det var det eneste produkt banken havde .

    #218628
    testForfatter

    ps afgørelse er om sagen med hævekortet altså ikke en kreditbeskyttet konto. Er ikke helt klar på hvordan i kan ekstrapolere over til at det samme skulle gælde på en særlig konto form, men jeg kan ikke afvise at i har ret

    https://www.finanstilsynet.dk/da/Regler-og-praksis/Reaktioner/Foer-2009/2008/BEK-19-om-god-skik-for-finvirk-120308-GS.aspx

    Jeg bemærker jo mig netop at finstilysnet begrænser deres afgørelse til en hævefunktion på kort til netop kasse løse banker. Nordea er jo ikke kasse løs så vil de ikke netop for en “nemkonto" kunne nøjes med at henvise til hævning ved kassen i åbningstiden?

    #218652
    HalliHalloForfatter

    Troels Kierullf

    Har du haft kontakt til Nordea, så vend venligst snarest muligt tilbage.

    Ellers skulle jeg måske tage kontakt med dem, det burde jo ikke være den helt store raketvidenskab at få svar
    på et så simpelt spørgsmål du har stillet her, eller hvad mener du selv?

    Undrer mig i øvrigt, at du spørger her uden først at have skrevet til banken. Når man ringer til en bank får man ofte ikke de helt rigtige svar, så jeg anbefaler altid en skriftlig henvendelse, især hvis man får et mundtlig svar som man ikke helt forstår eller ikke er enig i.

    Hvad har du egentlig konkret gjort siden du stillede dit spørgsmål den 28.12.2015?

    #218934
    HalliHalloForfatter

    Hej igen Troels

    Noget nyt i din sag?

    Herunder om det er et ufravigeligt krav fra Nordeas side, at du hver gang, du skal hæve på din konto skal møde op personligt i din afdeling og skrive under?

    #229694
    mon amiForfatter

    Det øjeblik man sætter penge over på en anden konto , forsvinder kreditorvbeskyttelsen af det købte ,,det skal kunne ses hævet fra den kreditor beskyttede konto og kunne dokumenteres med en kvitto .
    Derudeover er der en tydelig sammenblandning , hvis man overfører penge fra den kreditor beskyttede til andre konto,ved godt at mange banker tilråder dette men det er en farlig game -.
    Desværre er reglerne ikkke helt tydeligjort , så en domer vil skulla skønne ved enhver tvivl ..og så handler det ikke om jura mere, men om skøn.

    #229696
    mon amiForfatter

    Det øjeblik man sætter penge over på en anden konto , forsvinder kreditorvbeskyttelsen af det købte ,,det skal kunne ses hævet fra den kreditor beskyttede konto og kunne dokumenteres med en kvitto .
    Derudeover er der en tydelig sammenblandning , hvis man overfører penge fra den kreditor beskyttede til andre konto,ved godt at mange banker tilråder dette men det er en farlig game -.
    Desværre er reglerne ikkke helt tydeligjort , så en domer vil skulla skønne ved enhver tvivl ..og så handler det ikke om jura mere, men om skøn.

Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.