Gratis hævning i udlandet – Deutsche kreditbank?

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94989
    AnonymForfatter

    Er godt træt af at betale hævegebyr i udlandet, og har bl.a. kigget på Coops Sorte mastercard, men det koster så et årsgebyr.

    Har haft kig på Deutsche Kreditbank, og det ser ud til at de netop har det produkt jeg efterlyser med deres “DKB-Cash" – er der nogle der har erfaringer med dem? Herunder at blive kunde hos dem (hvilket jeg kan se er muligt)?

    Eller andre ideer til hvordan man undgår hævegebyrer rundt i verden.

    VH

    Kim Rasmussen

    #216054
    HalliHalloForfatter

    Hej Kim Rasmussen

    Du skal nok ikke regne med at nogen herinde har haft erfaringer med en udenlandsk bank, jeg har i hvert fald aldrig hørt om det.

    Derimod har der ofte været skrevet: Kan jeg oprette en konto i udlandet og svaret er hver gang: Det er op til den enkelt bank at afgøre om du kan blive kunde hos dem.

    Mit råd til dig er derfor at ringe til banken for at høre om dine muligheder…. Jeg går ud fra at du behersker det tyske sprog bare sådan nogenlunde, da det er noget tyske banker, mig bekendt, lægger meget vægt på.

    Men hvis du fortæller dem at du vil oprettet kontoen for at spare de danske hævegebyrer i udlandet og ikke har andet at tilbyde banken, skal du nok belave dig på et nej. En bank kan ikke leve af en masse passive konti fra udenlandske småkunder, hvilke siger sig selv.

    Rapporter gerne her om dine erfaringer med denne bank.

    #216084
    testForfatter

    i en kort periode boede min kone i tyskland. At en tysk bank skulle ha mindre gebyre virker basseret på den oplevelse ikke sandsynligt.

    Hvis du kan hæve over i butikkerne, hvilket jeg før har gjort i sverige, kan du undgå gebyr. Ellers har det ikke været muligt for mig siden ScandiaBanken lukkede.

    Du bør dog se de 30 kr i gebyr på visa kortet i forhold til den bedre kurs og risikoen ved kontanter.

    #216114
    HalliHalloForfatter

    Jeg tror næppe man ret mange steder kan hæve over på et betalingskort i udlandet….

    Jeg tror heller ikke det er mange steder man kan hæve over på debitkort i Danmark. Jeg har kun hørt enkelte butikker, der gør det, men generelt er det ikke muligt.

    Kim Rasmussen: Har du undersøgt hvad Deutsche Bank kræver for at blive kunde? Kan legitimationen klares pr. post eller skal du en tur til Frankfurt med pas og/eller sygesikringskort/kørekort.

    Det ville da være spændende, hvis du kunne få sådan en konto, især hvis du er meget på farten. For hvis du bare er på et par årlige ferier, så er det ikke meget du kan spare, men selvfølgelig lidt har også ret for en mand som dig, der oplyser, at være træt af hævegebyrer. Hvad skulle en fattig Danske Bank kunde sige, der må betale næsten 500 kr. lige ud i den blå luft for at være kontohaver hos dem. Det ville jeg være træt af, når Coop og andre tilbyder det hele ganske gratis og måske også giver lidt i rente på kontoen.

    #216182
    JydenForfatter

    Hej Kim Rasmussen
    Er Santander mastercard uden hævegebyer evt en mulighed ?

    #216214
    HalliHalloForfatter

    Er der nogen der ved om der er lokale pengeinstitutter, der har gode indlånstilbud, som Mybanker ikke skilter med?

    Santander uden hævegebyrer? Det har jeg aldrig hørt…

    Kim Rasmussen, har du nu haft kontakt med den tyske bank for at høre om dine muligheder?

    For et par år siden var der et stort set ligelydende spørgsmål, og der hørte man heller aldrig mere. Hvorfor mon?

    Folk der stiller den slags spørgsmål må vel have en interesse i selv at undersøge sine muligheder, når ingen kan hjælpe herinde, eller hvad?

    #216224
    AnonymForfatter

    Lad være med at interssere jer så meget for gebyr ved hævning af kontanter i udlandet.
    den kurs man får vekslet til betyder meget mere.

    Normalt er mellem 1 og 2 procent over den officielle kurs almindelig.

    hæver du f.eks 500 euro kan du miste mellem 40 og 80 kr ( i nogle banker meget mere) . Hvad betyder så et 25 kr gebyr ?

    Pas specielt på om vekselstedet fupper med slv at veksle til danske penge. Det er som regel meget dyere.

    #216226
    HalliHalloForfatter

    Ja, Jørgen Harbst, du har fat i noget af det rigtige, så jeg syntes det var et rigtigt godt svar du kom med.

    Men hvis Santander slet ikke tager noget, så er det jo anbefalesværdigt eller hvad?

    Det der undrer mig, er, at spørgeren, Kim Rasmussen, slet ikke er med i debatten, det kan da ikke være rigtigt?

    #216264
    AnonymForfatter

    Jeg følger skam med!

    Ja, jeg havde inden jeg skrv her tjekket op på legitimationskrav for at blive kunde fra udlandet, og drt kan klares med post.

    Som andre skriver er kursen også interessant, hvilket bl.a. er grunden til at jeg gerne vil undgå et MasterCard der jo som regel har en dårligere kurs.

    Jeg skal nok skirve igen hivs jeg beslutter mig for at blive kunde hos dem

    Kim

    #216268
    testForfatter

    Der er min erfaring at det typisk er en bedre kurs på visa kort ind mastercard. Nå jeg har sammenlignet kursen på mine firma betalt udgifter mastercard og det jeg har købt privat på visa. Det jeg gør er så vidt muligt altid at købe direkte på kort, men det er natuligbvis ikke altid muligt og så hæver jeg så få gange som muligt for at begrænse gebyret.,

    #216276
    AnonymForfatter

    I Danmark er det sådan at bankerne ikke selv kan sætte kursen på et visa/Dankort (og vist heller ikke på Visa debit) – den er altid Nets kurs dagen før clearingen tillagt 1 % for europæiske valutaer og 1,5 % for ikke-europæiske valutater.
    Ved brug af Mastercars afregnes der efter en kurs sat af Mastercard samt et gebyr som din bank sætter – læs, det er dyre med MasterCard end med Visa.

    Så vidt jeg har kunnet finde ud af er Mastercards kurs vist nok referancekursen + 0,17% for europæiske valutaer og referencekursen + 0,49% for ikke-europæiske valutaer – dertil skal så lægges bankens gebyr på typisk 1-1,5 %

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.