Kontaktløs Mastercard. London transport

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • JydenForfatter
    Indlæg
  • #94713
    JydenForfatter

    Er der nogen der har erfaring med brug af af kontaktløs Mastercard i London, istedet for brug af Oystercard ? Hører gerne om erfaringer. Tak.

    #212656
    HalliHalloForfatter

    Har du ikke råd til at tage en taxa? Du handler da ellers i Lidl efter at Føtex er begyndt at tage gebyrer for Mastercardet!

    Måske der er rabat ved at købe Oystercardet? Hvis der ikke er det, så det vel lige fedt.

    #212884
    JydenForfatter

    Af eventuel interesse for dem der ikke kun kører i limousine og taxa, men også kunne finde på at benytte bus eller undergrund mv., kan det oplyses at der i dag den 28.2.2015 i Jyllands Postens Erhverv Weekend er en hel side med 2 artikler under overskrifterne “Kontaktløs betaling i butikker kræver nye vaner af danskerne" og “Pas på dobbeltbetaling i Londons trafik". Jeg har her fået svar på nogle af de erfaringer jeg efterlyste.
    Artiklerne findes kun delvis på nettet.

    #212990
    TobiasAK89Forfatter

    Jeg bor selv i London, og kan bekreafte at contactless med mastercard fungerer upaaklageligt.

    #213014
    JydenForfatter

    Tak Tobias for oplysningen. Er lige kommet hjem efter nogle dage i London hvor jeg benyttede Oystercard, men næste gang vil jeg prøve med Mastercard så man ikke behøver “tanke op" mv. ( men jeg vil nok gemme Oystercard langt væk, så der ikke sker dobbeltbetaling som beskrevet i Jyllands Posten.)

    #213036
    TobiasAK89Forfatter

    Dobbeltbetalingen er kun et problem, hvis du ligesom mange englaendere holder hele din pung op foran scanneren, naar du gaar ind i bussen eller ned i tuben.. der sker ingenting ved at kortene ligger sammen. Hvis JP har skrevet dette, har de ikke vaeret informeret, for TFL har koert virkelig mange kampagner omkring det herovre.

    #213038
    JydenForfatter

    Jyllands Posten beskriver forskellige måder fejllæsning kan ske på – og det skulle efter det oplyste ske ca. 1.500 gange om dagen at et kort læses forkert i den offentlige trafik i den engelske hovedstad, og der opstår card clash. Som eksempel nævnes at “Oyster Card, der er forudbetalt for en uge eller en måned, registreres ikke. I stedet trækkes pengene ved en fejl af det kontaktløse betalimgskort i tegnebogen, så turen reelt betales to gange"
    Jeg tog en brochure “Contractless travel" med hjem, og den giver gode tips.
    Tak for dine oplevevelser fra det virkelige liv., TobiasAK89

    #213064
    HalliHalloForfatter

    Hvorfor vælger nogen at få sådan et OysterCard, hvis ikke der er nogen rabatfordele i forhold til et betalingskort?

    Man må da få en kvittering som billet, hvoraf fremgår, hvilket betalingsmiddel der er anvendt eller hvad?

    Er der nogen gode indlånstilbud fra bankerne i England? Kan du ikke finde ud af det Tobias?

    #213196
    HalliHalloForfatter

    Nå, det var ikke mange svar på sine spørgsmål, men var heller ikke forventet, I er kun interesseret i overfladesnak, men når det drejer sig om føtex og mastercard-gebyr, så kan vi godt skrive om det i over 2 måneder og gå helt ned i detaljer.

    Nu har jeg selv brugt 20 minutter på at finde frem til svaret.

    OysterCardet er totalt overflødigt, idet man får samme rabat ved brug af et MasterCard eller f.eks VisaCard .

    I øvrigt er der kun ca. 1200 daglige tilfælde med Card clash ud af over 17 mil. daglige rejser, så det er jo forbavsende få, og man kan ikke udelukke at nogen af dem prøver at snyde sig til en refusion, hvis de er 2, der rejser sammen.

    #213270
    TobiasAK89Forfatter

    Du har ikke serioest forventet at jeg skulle underholde dig med inlaansrenterne i UK, naar du selv har adgang til bankernes hjemmeside, vel ?

    Oystercard er nemt, fordi mange borgere i UK stadig bruger kontanter frem for betalingskort. Desuden faar studerende, unge og gamle rabatordninger ved brug af oyster. Alt dette kan du finde meget nemt, hvis du gad og fordybe dig en lille smule, istedet for at sidde herinde og stille fjollede spoergsmaal.

    #213272
    HalliHalloForfatter

    Mange, mange tak for dine brugbare oplysninger, TobiasAK89, og jeg tror også at jyden kan bruge dine mange, mange gode detaljer om OisterCard og andre vigtige oplysninger, som man slet ikke kunne have fået her fra Danmark af.

    Tak endnu engang!

    Måske du hurtigt kunne ændre dine indstillinger på din computer, så den også kan skrive æ,ø, og å. Dette ville jeg personligt have gjort, men andre har selvfølgelig lov til at gøre det anderledes.

    #213304
    TobiasAK89Forfatter

    Nu var det jo dig, der startede hele diskussionen omkring brugbarheden af Oyster.

    Er det ikke ligegyldigt ? Du forstaar jo tydeligvis hvad jeg skriver alligevel

    #213308
    MichaelForfatter

    Tobias: Hvis du ikke har opdaget det endnu så er HalloHalli sitets troll der tæppebomber sitet med indlæg der kun har ét formål nemlig at fremprovokere en reaktion.

    Derfor: Ignorér ALT hvad der kommer fra ham

    #213310
    HalliHalloForfatter

    Nu er jeg efterhånden temmelig træt af denne Lolle-Trolle-Michael, som i øvrigt bruger falskt navn, jfr. tidligere beskrevet.

    Har efterhånden skrevet det samme igennem lang tid.

    Jeg hæfter mig mere ved, når dygtige bankrådgivere skriver herinde, at de godt kan lide at læse mine indlæg,. og syntes at visse indlæg bærer præg af være opdigtede.

    Jeg vil anbefale denne mand at “få sig et liv", for denne konstante vrede må da tære en del på humøret.

    Tobias, jeg er bare så glad for at du bidrog med vigtige oplysninger direkte fra London, dette kan jeg bruge ved min næste Londonrejse.

    Tak endnu engang!

    Håber du bliver herinde og vil skrive lidt mere om andre vigtige ting og om dit ophold i denne store dejlige by.

    #213326
    TobiasAK89Forfatter

    Michael, du har nok ret. Tak for tippet 🙂

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.