Renten på indekskonti

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • JydenForfatter
    Indlæg
  • #94645
    JydenForfatter

    Nørre Nebel Sparekasse har i mange år ligget forholdsvis pænt med renten på indekskonti – og som de har god forstand på da de vist har et ret stort antal konti af den type. Desværre har de nu nedsat renten fra 1,25 % til 0,75 % og det har jo netop for disse konti en negativ effekt når de kommer til udbetaling – både for længden af udbetalingen og indekstillægget. Det er jo så besnærende at flytte til f.eks Basisbank der giver en meget højere rente, Er der nogen der har erfaring med Basisbank på denne kontotype eller andre pengeinstitutter der giver en rimelig rente på disse konti, og samtidig har forstand på dem. Mange ansatte i diverse banker aner jo ikke hvad en indekskonto er – et for mange helt ukendt produkt har jeg erfaret.

    #211976
    HalliHalloForfatter

    Det er jo ligegyldigt hvilken bank, der fører din indekskontraktkonto, da de alle følger lovgivningen på området.

    Alle banker har mange kunder med indekskontrakter og får hver dag henvendelser fra kunder, som fylder 65 år
    og spørger om de skal begynde udbetalingen nu eller vente evt. til 67 år. Så alle har naturligvis forstand på det,
    måske ikke sidst ankomme elev, men han kan henvise til en der har viden på området.

    Ikke mere om det, da der sidder en ekspert, der har spurgt om dette emne masser af gange ved navn
    JET45.

    Har man yderligere spørgsmål, så kan man altid kontakte sin bankrådgiver enten skriftligt eller telefonisk.

    #212000
    AnonymForfatter

    Ved at flytte til Basisbank fra SparNebel giver det 2 års merudbetaling i indextillæg, idet når pengene på kontoen er sluppet op, standses indexudbetaling.

    Men Basisbank er på røven ? Hvem vil købe den og tænk lige på, du kan ikke komme tilbage til SparNebel med hatten i hånden og sige “Vil I ikke nok tage mig tilbage" 🙂

    #212014
    JydenForfatter

    JET45
    Tak for indput. Du har fuldstædig ret, at også spørgsmålet om levedygtighed skal indgår i overvejelserne. Mange af dem der giver en rimelig rente har jo krav om at man skal være helkunde eller andet, og SparNebel har jo også sin fodnote, så du har ret man kan nok ikke komme tilbage.
    Mine indekskontrakter har været langt om
    kring i årenes løb, for havde de ikke fået en ordentlig rente over tid var der nok ikke meget at komme efter idag. Jeg har hørt om flere der ikke har fået flyttet, men blot har haft dem stående i samme pengeinstitut til en meget lav rente – og de er godt nok på den idag.

    #212052
    AnonymForfatter

    Prøv gå på Trustpilot og læs hvad folk skriver. Jeg tør ikke skifte, netop de udsagn Trustpilot giver. De enkelte positive skriv, kan være fra en ansat 🙂

    #212100
    HalliHalloForfatter

    Hvis man skulle gå efter, hvad utilfredse kunder skriver på trustpilot, så kunne man nok ikke finde en eneste bank at blive kunde i.

    Se bare DanskeBanks og Nordeas vurderinger, de er da betydeligt lavere end Basisbanks.

    Er der nogen der kender gode lokale tilbud på indekskonti?

    Så lad venligst høre fra jer!

    #212222
    AnonymForfatter

    Pr. 5.februar 2015 er der sket RENTEændring over hele linien. pga run på kronen og 3×0,15% nedsættelse af indskudsbeviser
    Index 0,30 % i SparNebel

    #212226
    JydenForfatter

    Hej JET 45,
    Ja, det er godt nok ved at være noget skidt – vi må følge hvad der sker rundt om i de kommende dage. SparNebel har været meget hurtige denne gang.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.