Opsigelse af pensionskonti fra bank / sparekasses side

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94587
    AnonymForfatter

    Kan en bank / sparekasse opsige de pensions konti jeg har, som er aldersopsparing og ratepension, hvis jeg vælger at flytte lønkonto og eller budgetkonto til coop bank, hvor det ikke er muligt at have pensionskonti, så vidt jeg er orienteret. Grunden til at jeg vil have 2 banker er ganske enkelt flere penge i renteindtægter.

    #211358
    HammerenForfatter

    Jeg har umiddelbart svært ved at se hvordan du får flere renteindtægter ved at flytte både løn og budgetkonto.
    Er der noget du glemmer at skrive. Hvis du vil ha flere renteindtægter opretter du gratis en konto i santanderbank til 1,25 eller 1,10. Så flytter du de penge derover, som du vil.Så vil jeg mene at dine bekymringer er elimineret

    #211362
    AnonymForfatter

    Jeg har fuldt ud styr på, hvad jeg får i renter. Jeg har heller ikke millioner stående på kontoen. Jeg vil såmænd bare gerne vide, om mine pensionskonti kan blive opsagt, hvis jeg opsiger min lønkonto og eller budgetkonto.

    #211366
    AnonymForfatter

    For at skære det mere ud i pap omformulere jeg spørgsmålet:

    Jeg har i 10 år haft alle mine konti i en bank / sparekasse og har lønkonto, budgetkonto og pensionskonti, opsparingskonto og ingen lån. Jeg overvejer at samle løn, budget og opsparing i en konto ved coop bank. Hvis jeg nu gør det, kan banken / sparekassen så sige, at de heller ikke vil have mine pensionskonti og dermed opsige dem.

    #211368
    HammerenForfatter

    De kan ikke bare opsige dem, men de kan synes at du er en kunde der skal betale for at være til stede hos dem. Men prøv og spørg dem.
    Har du gennemskuet de 1,3 du mener du kan få hos Coop ?
    Hvad vil du tjene ved denne flytning i kr?
    Mvh

    #211370
    AnonymForfatter

    Det jeg tjener er ikke den store formue, men jeg forærer ikke penge væk. Jeg får kun 0,187% i rente på løn, budget og opsparing. Jeg betaler i dag 150 for visa kort. Jeg kan få 0,5 % på coop konto og den kan bruges til løn, budget og daglig opsparing. Der er billigere kassekredit, hvis jeg bruger den, ellers koster det ingenting. Visa kort er gratis ved coop. Jeg slipper for at vise medlemskort ved køb, når jeg har visa kort.

    #211372
    JydenForfatter

    Jeg har lønkonto i Coop Bank med diverse kort og kredit tilknyttet, og pensionsopsparing i et andet pengeinstitur, og det har ikke givet anledning til problemer. Om der kan være pengeinstitutter der kræver at man er “helkunde" for at have pensionsopsparing kan sikkert være forskelligt fra pengeinstitut til pengeinstitut, men med mindre der er særlige fordele knyttet til at være helkunde vil jeg tillade mig at have frit valg på alle hylder. Og jeg gør det af helt samme årsager som du ønsker – med de ringe vilkår der bydes os rundt omkring er man nødt til at “shoppe rundt".

    #211376
    AnonymForfatter

    Jyden

    Tak for dit gode svar. Selvfølgelig er du jyde ligesom jeg er det. Der er modhager i mine bukser. Pengene går nemt derned men ikke op.

    #211378
    HammerenForfatter

    Hvad tjener du på at skifte?
    Hvis du sættter værdien til nul af ikke at skulle vise Coop kort ved handel i Coop – så kan det være nemmere for dig at regne på det.

    #211382
    thsvForfatter

    Hvorfor skal man sæte værdien til nul af noget der er tidsbesparende og gør at man i praksis altid får vist sit medlemskort, da terminalen selv registererer Visakortet som medlemskort. Plus man får 20% flere point i en periode.
    Og man sparer jo de 150 kr i årligt årsgebyr plus man får rente (dog kun 0,5%) af indestånede i Coop bank.
    TS kan let spare mere end 200 kr årligt ved at have sin daglige økonomi via Coop.

    Har selv en kombi af pension og budget i Nordea med daglig økonomi via Coop og er yderst tilfreds.
    Det tog ikke mange øjeblikke at oprette kontoen og få kassekreditten, selv de dog skulle have kopi af årsopgørelse mm.

    #211386
    AnonymForfatter

    Da jeg havde oprettet mig ved coop, fik jeg mail på, at det kunne gå op til 3 uger, før jeg fik besked. Det tog kun 3 timer, og har også regnet på, at det nemt kan blive til 200 kr. om året. Det giver en frihed at være gældfri. Når jeg nu er ved besparelser, så kan jeg også fortælle, at det er blevet noget billigere at lease biler stedet for at købe dem, hvis der skal lånes. Dog skal man se sig for som ved alt andet, hvor der er penge involveret.

    #211390
    HammerenForfatter

    Jeg sparer årligt mange penge ved ikke at handle hos Coop. Jeg handler der hvor ting er billigst og ik der hvor jeg får point og guldmærker. I er for nemme. I skifter bank pga 200 kr .

    #211392
    AnonymForfatter

    Jeg sparer også mange penge ved ikke at handle dagligt ind ved Coop. Jeg kører syd for grænsen, hvortil jeg kun har 8 km til en Fakta butik. Jeg vil tro, jeg sparer 300-400 pr. måned ved at handle ind der.

    #211394
    AnonymForfatter

    Hammeren:

    Jeg synes, du skal tage og læse, hvad der står i et indlæg, før du svarer eller også lade helt være med at kommentere. Du starter med at slet ikke svare på mit spørgsmål. o.s.v. Til sidst skriver du, at jeg skifter bank for 200 kr. Jeg har aldrig skrevet om noget med at skifte bank.

    #211398
    HammerenForfatter

    Lance

    Jeg synes, du er meget dvælende i dit indlæg.
    Først vil du skifte for at få 1,3 % i indlånsrente. (iøvrigt en rente som du har fået helt galt i halsen, og som du ik formår at svare på)Dernæst nævner du noget med at få billigere kassekredit.
    Det er 2 ting , som for mig virker lidt dumt.
    Når du så er langt ude af tangenten og nævner letheden ved at betale med visa, og derved undgå at skulle have coop-kort op af lommen.
    Jamen så koommer du til at virke lidt dum.

    Dem skal der også være plads til herinde.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.