Fagforening – måske måske ikke?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 38 i alt)
  • SmartdriverForfatter
    Indlæg
  • #94522
    SmartdriverForfatter

    Jeg er ergoterapeut og medlem af Kristlig A-kasse og ligeledes medlem af Kristlig Fagforening (Basis medlemskab) til kr. 139 pr. måned. Jeg er ved at optimere min gode økonomi maksimalt og overvejer derfor om det er værd at smide kr. 139,- i deres fagforening om måneden når nu man er dejlig fastansat i en kommune på 3. år og tryg der. Er godt klar over at en 1/3 betaler staten via fradrag.

    kan man ikke bare melde sig ind når lokummet brænder??? Eller lidt før??? Er det ikke en god tudse ud af vinduet hvert år til ingen verdens nytte?

    #210436
    morsdrengForfatter

    Det er for sent at tegne en forsikring når skaden allerede ER sket, for skader dækkes først fra forsikringens tegning/ikrafttræden og IKKE med tilbagevirkende kraft. Det samme princip gælder naturligvis også for en fagforenings bistand til dig.

    Så får du problemer, hvor du har brug for bistand fra fagforeningen, er det for sent at melde dig ind, og du kan aldrig være sikker på, at du på forhånd kan forudse at og hvornår lokummet vil brænde.

    I øvrigt lægger du op til, at du vil nyde uden at have ydet.

    Men valget er dit.

    #210438
    SmartdriverForfatter

    Hej Mors dreng,

    Nu har jeg betalt til fagforening i 20 år så jeg syntes jo jeg har ydet ca. 20.000 til et produkt som jeg ikke har haft brug for endnu. De 20.000 så jeg gerne yngle andetsteds. Hvis reglerne er således at man kan melde sig ind med kort varsel og derefter nyde gevinsten, så overholder jeg jo gældende regler og kan have god samvittighed. Jeg handler også syd for grænsen og køber mine varer ind i stort antal i udlandet selvom jeg ved at det var bedre for DK at placerer mine ordrer her, og det har jeg det ganske fint med så længe jeg ikke bryder gældende lovgivning.

    Nu skriver jeg jo at jeg er inden for det offentlige og jeg kan mildest talt ikke lige se hvad jeg skal bruge en gul fagforening til og jeg er ikke typen der generelt overforsikrer mig selv. Jeg satser og springer fra mit medlemskab med god samvittighed og om 10 år skulle jeg så have 10.000 ekstra på kontoen og oveni købet en ganske god samvittighed.

    Vi har iøvrigt også 2 biler i 50.000 kroners klassen uden kasko og går det galt en skønne dag, så er det jo blot at betale ved kasse 1 af de penge vi har sparet på den konto igennem årene. Sådan lever vi livet med god samvittighed 😉

    #210442
    morsdrengForfatter

    Du er simpelthen for smart

    Din oplysning om, at du vil indmelde dig igen, hvis lokummet brænder, er da at ville nyde og først efterfølgende yde. Hvad du har betalt til fagforeningen inden du melder dig ud, er da den sag uvedkommende.

    Hvorfor spørger du på dette forum, når du allerede har truffet beslutningen om at melde dig ud af fagforeningen og løbe risikoen i denne forbindelse?

    Men dine mange henvisninger til din gode samvittighed viser med al tydelighed, at denne i virkeligheden ikke er til stede.

    Valget er dit og du har truffet dit valg – og det var så det!

    #210444
    HammerenForfatter

    uha mors dreng – nu viste du da dit røde ansigt.

    Undertegnede finder det fornuftigt ikke at deltage i fagforening.
    Man skal selvfølgelig have sig for øje, at man ikke er typen der pludelig løber ind i “uretfærdigheder" i forbindelse med en fyring eller lignende….

    Jeg må indrømme at jeg ikke forestiller mig t jeg nogensinde skulle få brug for min egen fagforening.
    Dvs. det ikke er et spørgsmål om at spare men istedet en udgift jeg ikke ønsker..

    #210448
    morsdrengForfatter

    Klammeren – som sædvanlig viser du, at du ikke har forstået hvad sagen drejer sig om.

    Hvis du pludselig løber ind i “uretfærdigheder" er det for sent at blive medlem af en fagforening, ligesom det er for sent at forsikre sig når skaden er sket. Og der er netop er hvad spørgeren har fået at vide.

    Hvis man ikke ønsker udgiften, er der ikke nogen som helst grund til at spørge på dette forrum.

    #210452
    testForfatter

    Jeg kendte engang en rådgivende enginør der opsagde sin indbo forsikring med samme argumentation. 2 uger efter den var ophørt havde han indbrud. Han var overbevist om at forsikringen stodbag.

    Du kan ikke f.eks. Få hjælpe til en fyringsag der er påbegyndt mens du ikke var medlem og du kan heller ikke optjening ret til dagpenge efter at du er fyret.

    Men jeg har selv betalt i ca 30 år og har fået lidt ferie penge og ca 3 måneders dagpenge.

    En forsikring er vel noget man betalt for og forhåbentlig aldrig bruger

    #210454
    MichaelForfatter

    Hvorfor blander du dagpenge og feriepenge ind i sagen test? Det har intet med en fagforening at gøre.

    Når det er sagt synes jeg hver enkelt skal gøre op med sig selv om vedkommende vil være medlem af en fagforening. Jeg er personligt ikke grundet det tætte bånd til Socialdemokraterne de altid har haft. Det projekt ønsker jeg ikke at støtte.

    Hvad andre gør er deres sag. Vi lever som bekendt i et frit land og hurra for det!

    #210458
    HammerenForfatter

    Mors dreng
    Kan man ikke bare klage til Pengeinstitutternes klagenævn….
    Det plejer du at anbefale
    De må da kunne hjælpe igen 🙂

    Nahhh – jeg begynder at forstå dine holdninger til pengeinstitutterne….
    Socialdmokrat

    ALtså ens for forsikringer, fagforeninger, sygesikkring danmark er at det set over et helt liv giver en uhyggelig dårlig tilbagebetaling.
    For forsikringernes vdkommende er den på 35%

    Kig jer selv i spejlet og vurder om i mere uheldig en gennemsnittet…
    I holder selvfølgelig på den måde gang i hjulene……

    #210460
    SmartdriverForfatter

    Mit ide ved at lancere mit indlæg var jo at få en debat vedrørende emnet og det lykkedes jo trods alt. Jeg har en buffer i banken og det er jo min forsikring hvis noget går galt og helt i tråd med “Hammerens" skriv så tror jeg rigtig mange kan tjene en god skilling ved at kigge i spejlet engang imellem og overveje om lige nøjagtig den sikkerhed er værd at betale for eller man hellere vil have pengene i banken.

    Men tak for respons.

    #210464
    testForfatter

    det gør jeg Michael fordi det jo sådan set er sammen overvejelse som for fagforeningsdelen. Hos lederne er der jo så ikke alverden vi betaler for fagforeningen.

    #210466
    HalliHalloForfatter

    Ergoterapeuten skrev: “Jeg handler også syd for grænsen og køber mine varer ind i stort antal i udlandet selvom jeg ved at det var bedre for DK at placerer mine ordrer her, og det har jeg det ganske fint med så længe jeg ikke bryder gældende lovgivning."

    Må man spørge hvor meget du kan spare ved at handle ind syd for grænsen og hvilke butikker du handler i og hvordan du får vekslet din valuta billigst muligt?

    Jeg ved nemlig herinde fra, at en af dem der har svaret på dit spørgsmål tager der ned hele 2 gange, og det er vistnok ham, der angav at han var medlem af “lederne".

    Skal man være medlem af folkekirken for at være med i Kristelig Fagforening?

    #210494
    HalliHalloForfatter

    Rettelse: efter hele 2 gange skal der stå: “om ugen".

    #210496
    SmartdriverForfatter

    Hej HalliHallo,

    Jeg tager sandelig sjældent til grænsen fysisk for at handle. Mine indkøb foretages fra min lænestol hvor jeg nøje Googler de varer jeg ønsker at købe og placerer min ordre hvor jeg kan få den billigst.

    Et eksempel fra i dag: Min lokale Mekonomen butik skal have 65+moms for et oliefilter til min Smart MHD bil. Thansen som ofte er billigst skulle have 150 kroner. D.d. fik jeg så 5 stk. hjem til en stk. pris på kr. 46,- incl. porto fra Tyskland. Jeg har efterhånden over 500 gennemførte handler på Ebay + hvad jeg køber på ex. AliExpress og andre steder så for mig er der sport og interesse i at spare kroner hvor jeg kan. Når det så er sagt køber jeg gerne 3 rammer Slots øl til 120,- når jeg en sjældent gang passerer grænsen alligevel, men jeg kører bestemt ikke efter det.

    Sidst, men ikke mindst, jeg er ikke medlem af folkekirken og jeg blev trods dette accepteret af Kristlig fagforening for mange år tilbage…..;-)

    #210590
    AnonymForfatter

    Jeg bor ikke i Danmark, men bor i et EU-land. Denne gang skulle jeg købe 8 pakker forskellige leverandører og ved levering i Tyskland KEIN VERSAND (ingen porto), jeg spurgte et hotel om de ville modtage forsendelserne ifm. bestilling af et værelse, alle pakker på nær 1 stk kom dagen før jeg ankom til hotellet og sidste pakke kom dagen efter. Da jeg ankom VAR de modtagne pakker bragt op på mit værelse. Det kalder jeg SERVICE 🙂

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 38 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.