BRF basiskonto rentenedsættelse til 0.02 %

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • JydenForfatter
    Indlæg
  • #94370
    JydenForfatter

    For evt. interesserede så nedsætter BRF indlånsrenten på basiskonti fra 0,4 % til 0,02 % fra den 4. august. jf. deres prisliste. Det er vel næsten at gøre grin med kunderne at sige man får 0,02 % i rente istedet for ingen rente, men rente kan de stadig sige man får

    #208468
    JydenForfatter

    – og dog, det der med at man får rente. Da BRF kreditbank så vidt jeg kan se i deres forretningsbetingelser ikke tilskriver eller viderefører rentebeløb på indlån under 25 kr. vil det vist sige at man skal have stående mindt 125.000 kr. i et år for at få rente på deres basiskonto, og det er der forhåbentlig ikke mange der har.
    I min optik viser det bare hvor rådden den danske finanssektor stort set generelt er – da det jo ikke kun er BRF kreditbank der laver krumspring, men man vil åbenbart ikke have et bedre image.

    #208470
    HammerenForfatter

    Altså Brf er i min optik et sted, hvor man betaler renterne af forskellen på ude- og indeståendet . Jeg forestiller mig ikke denne indlånsrente kommer i spil særlig ofte

    #208494
    JydenForfatter

    Hammeren
    Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener. BRF kreditbanks basiskonto er for mange en helt almindelig lønkonto der oprindelig var nogenlunde attraktiv med lidt rente og ingen gebyrer. Så kom der månedlige gebyrer til og gebyr for overførsler osv. Men lidt rente var der stadig. Som der fremgår af tidligere tråde var der mange der regnede på om det kunne betale sig efter indførelsen af disse gebyrer. Selv stod jeg af dengang og fandt bedre vilkår. Og jeg vil sige efter det sidste her med 0,02 % i rente tror jeg mange vil føle sig til grin. (Faktisk troede jeg at det var en trykfejl, og at der skulle have stået 0,2 %, men jeg ringede til en ven som jeg tidligere har drøftet denne konto med, og han bevarede sin konto ved gebyrindførelsen indtil videre, og han kunne i sin netbank se at det virkelig var 0,02 % der er indlånsrenten, så han er nu gået igang med et regnestykke på hvor han skal flytte hen.)
    Så personlig er jeg fuldstændig ligeglad med BRF kreditbank, så jeg skrev kun pga. af alle dem der er på ferie i øjeblikket og måske ikke lige med det samme for set hvordan deres vilkår forringes, og bliver gjort til grin med et produkt der tidligere var nogenlunde .

    #208500
    HammerenForfatter

    Hej Jyden
    Ok. Jeg ved ikke hvordan du har gjort med dine kontis.
    Men
    Hvor mange penge har du på din konto? 100.000 ?
    Om du så får 0,2% eller 0,02. Enten får man 200 kr eller 20 kr i rente.
    Efter skat er det 133 vs 13 kr. Dvs en forskel på 120 kr pr. år.

    Hvis man har 100.000 kr stående i brf er det altså i min lille verden fuldstændig ligemeget om du får det ene eller det andet…
    Især da alternativet er at flytte sit indestående over til en anden højrentekont som giver 1,25% i stedet….. (800 kr. i rente pr år)

    Altså man bør ikke have ret mange penge til at stå til så lav rente.
    Har kan kun småpenge er det lidt ligegyldigt….

    #208588
    JydenForfatter

    Hej Hammeren
    Enig I at der ikke i dit regnestykke er noget der får nogens økonomi til at gå i stykker., det er mere principperne for BRF kreditbanks basiskonto der er ændret så meget at den i al fald ikke er noget særligt. Jeg mener den ved indgangen til dette år gav 0,55 % i rente (550 kr.i rente pr. år) i dit regnestykke med 100.000 kr., og nu altså 20 kr. der bliver til 0 kr. da rentebeløb under 25 kr. ikke tilskrives. Jeg er af den opfattelse at sådanne ændringer er at gøre kunderne til grin. Jeg kan bestemt ikke bruge det til noget og er enig med dig i at man ikke skal have ret mange penge stående til lav rente. Jeg har i øjeblikket et par gode ordninger på anfordring, men når de udløber kan det da godt være jeg må nøjes med f.eks. 1,25 % hos Santander eller hvad der måtte være på markedet til den tid. Man kan kun håbe at Santander og Ikano Bank og Coop Bank mf. kan sætte lidt rav i det generelt sløve danske bankvæsen.

    #208592
    HammerenForfatter

    Jeg kan stadig ikke lide at du synes det er at gøre kunderne til grin . Det er da en rente de vælger at gi dig . Du har egentlig ikke krav på noget.
    Som sådan er der ikke andre der giver dig nævneværdigt mere. Med mindre du går præcis efter det.
    Så lad vær med at føl dig til grin

    #208642
    JydenForfatter

    Hej Hammeren
    “Du har egentlig ikke krav på noget" skriver du.Det synes jeg nok er lidt flot sagt, jeg låner en bank nogle penge som de igen kan låne ud til nøje renter og tjene godt på – en ganske almindelig forretning hvor der gerne skal være 2 tilfredse parter, så selvfølgelig har man krav på noget, at pengeinstitutterne så næsten kollektivt er gået sammen om at holde renten på indlån nede, ja det kunne da være kokurrencestyrelsen skulle se lidt på det.
    Jeg er lige kommet tilbage fra nogle dage i Tyskland, og her var stort set hele forsinden på et af de store dagblade igår “Renten er en vittighed" frit oversat.
    Så jeg føler mig stadig til grin.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.