Mine forældre vil gerne give mig pant i deres hus

Viser 4 indlæg - 31 til 34 (af 34 i alt)
  • Indlæg
  • #208188
    morsdrengForfatter

    Kære AlphaMale det har du allerede fået svar på.

    Der er alt for meget “goddag mand økseskaft" i din forståelse af sagens facts til at jeg kan eller vil informere dig yderligere. Gå til advokaten eller en anden rådgiver, som på et møde muligvis kan forklare dig hvad sagen drejer sig om på en måde, så du kan forstå det.

    Test – læs mit indlæg af tidligere i dag.

    Om en sikkerhed er beskyttet mod pantsætterens aftaleerhververe og kreditorer afhænger af, om de aktuelle sikringsakter er opfyldt. Om en sikkerhed har nogen reel sikkerhedsværdi er noget helt andet. Det der forhindrer modtagelsen af kontanthjælp er aktivet i form af udlånet til forældrene og her hjælper et salg af et ikke eksisterende pantebrev ikke.

    Man kan IKKE tvinges til at sælge et ikke eksisterende pantebrev eller forbruge af sin formue før man kan få kontanthjælp. Men så lang tid man som enlig har en formue på over 10 tkr. kan man simpelthen ikke få kontanthjælp, før end formuen er forbrugt eller nedbragt til under 10 tkr.

    #208270
    HalliHalloForfatter

    Det er egentlilg lidt mærkeligt at hver gang “morsdreng" svarer på spørgsmål, så kniber det for spørgerne med at forstå indholdet af svaret, hvorfor de ofte må spørge en ekstra gang. Og hver gang svarer “morsdreng", at det har han allerede svaret på og oven i købet skriver: Goddag mand økseskaft.

    Dette er ikke særlig høfligt overfor Mybankers brugere, så måske han burde forklare sig lidt tydeligere fremover.

    Kommentar til spørgeren: Du skal kun indberette evt. renteindtægter vedr. gældsbrevet til Skat.

    Og hvis din far har relativ god eller normal økonomi, så glem alt om at få pant i hans ejendom, da det kun er en unødig ekstra udgift.

    Jeg kann endvidere forstå, at du ikke ønsker at oplyse hverken hvilken bank du har fået forkerte oplysninger af ej heller hvad din advokat skal have for at hjælpe dig med sagen.

    Jeg er personlig ligeglad, men sådanne oplysninger kunne sikkert hjælpe andre, ligesom det gør spørgsmålene herinde noget mere troværdige.

    #208274
    morsdrengForfatter

    HalliHallo du er den sidste der skal tale om høflighed overfor Mybankers brugere, på disse sider producerer du ikke andet end flabetheder og provokationer. Få dig dog et liv.

    Du har måske allerede glemt dit indlæg på denne tråd af 15.7., hvis du har, følger det her:

    “Jeg undrer stadig over, at du troede, jfr. dit startindlæg, at du skulle skaffe 130.000 kr. som deltidsansat for at få ejerpantebrevet udover det lån du har ydet farmand på samme beløb. Du har trodsalt været med herinde siden den 12.1.2011 og har skrevet hele 94 indlæg"

    #208526
    AnonymForfatter

    Så er underpanthavingen endelig gennemført og jeg er underpanthaver i mine forældres villa på de 130.000 kr.

Viser 4 indlæg - 31 til 34 (af 34 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.