Kassekredit

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • luffe palsborgForfatter
    Indlæg
  • #94333
    luffe palsborgForfatter

    Jeg ønsker at flytte min kassekredit fra nordea da jeg syntes det er for dyrt som basis kunde.

    Har i et godt forslag til en anden bank der tilbyder lav rente på kassekredit , når man har et lille engagement ?

    #207894
    thsvForfatter

    Coop bank er billig…

    #207896
    MichaelForfatter

    Er der sket noget nyt på 2 mdr siden du spørger igen Luffe?

    http://www.mybanker.dk/debat/privatoekonomi/7866-rente-paa-kassekredit?limit=99999

    #207908
    luffe palsborgForfatter

    Der sker altid nye ting Michael, penge sover aldrig, har du noget brugbart at komme med da ?

    #207910
    testForfatter

    Spørgsmålet er vel relevant nok kære luffe, hvad har ændret sig siden sidst?

    #207928
    luffe palsborgForfatter

    Kære test , venligst hold dig fra at tiltale mig med ordet “kære" i fremtiden, hvis du intet har at byde ind med så hold dig venligst ude af denne tråd.

    Jeg husker engang hvor dette forum var brugbart og man kunne få gode svar herinde, men de tider lader til at være forbi desværre, jeg stiller et simpelt spørgsmål og forventer ikke at skulle stå til ansvar for hvorfor jeg tillader mig at stille samme spørgsmål igen, ting ændrer sig , særligt bankers vilkår og priser.

    #207932
    morsdrengForfatter

    Kære Hr. Palsborg, dit ovennævnte indlæg kan i bedste fald betragtes som en overreaktion.

    Som det bliver anført, har du for ca. 2 måneder siden stillet det samme spørgsmål, så enten har du glemt det eller også må dine forhold have ændret sig siden sidst. Jeg går ikke ud fra, at du er en misbruger debatforrummet.

    Men dit spørgsmål kan IKKE besvares, for som du selv oplyser, ændrer bankers vilkår og priser sig hele tiden, og du kan ikke forvente, at debattører på denne side, hvoraf ingen eller kun et fåtal er beskæftiget i den finansielle branche, kan være opdateret på samtlige PI priser. I øvrigt fastsættes et PI´s rente individuel i forhold til den aktuelle kunde, dennes engagement, øvrige forretninger med PI og kreditværdighed. De priser der annonceres med, angiver kun det pågældende PI´s rentespænd for det pågældende produkt, f.eks. en kassekredit. Så INGEN, INGEN her på siden vil nogensinde kunne fortælle dig, hvilken rente DU skal betale for en kassekredit i et nærmere angivet PI. Det eneste de kan oplyse er, hvad de selv, deres venner og bekendte betaler i rente.

    Det eneste du kan gøre er at udvælge dig et antal PI der har afdelinger i nærheden af din bopæl, undersøge deres renteniveau (som kun er et spænd) og henvende dig hos dem du finder interessante. Først når du har gjort det, kan du få oplyst den individuelle rente som du skal betale for en kassekredit i de pågældende PI. Alt andet er rent gætteværk.

    #207934
    luffe palsborgForfatter

    Kan vi så konkludere at markedet er uigennemsigtigt ? 🙂

    #207938
    MichaelForfatter

    Ja, lad os bare gøre det luffe. I såfald behøver du jo så ikke spørge igen for 3. gang på et senere tidspunkt.

    #207946
    testForfatter

    Der er sådan set også af denne sides ukyndige og uoplyste idioti den 15-4 henvist både til en liste af kassekredit rente, en billige bank på renten danske bank og givet det samme svar som du gir nu morsdreng. Bort set fra din sædvanlige smøre om at kun advokater og bank ansatte må ha en mening.

    Så morsdreng hvilken værdi har dit indlæg nr 32 i forhold til det svare jeg gav luffe som mit indlæg 3527 den 15-4?

    #207956
    morsdrengForfatter

    Test, du bliver mere og mere pinlig. Tag dog at læs hvor der bliver skrevet, er man “privatperson" kan man naturligvis kun kende den rentesats man selv eller ens bekendte betaler, man vil aldrig kunne vide, hvad en spørger konkret skal betale i rente i et givet PI – og det ved du heller ikke.

    #207958
    thsvForfatter

    Morsdreng, det er altså et pinligt indlæg du kommer med, da mange banker jo netop kører med ens rentesatser for alle, som f.eks. Coop bank og Nordea gør det. I Nordea er det blot nuanceret så kunder med større engagement får bedre rentesatser.
    I Danske Bank, Jyske og Nordik m.fl. er der derimod tale om et renteinterval, og du opnår ikke de laveste satser uden at være totalkunde med pension og forsikring via banken.

    #207960
    morsdrengForfatter

    Tag og læs hvad jeg skriver, inden du kommenterer det. Ingen anden end det aktuelle PI kan oplyse hvilken rente en person skal give for en kassekredit, heller ikke du.

    Nordeas renter for grundkonto med kredit er jo også et renteinterval, blot fordelt på fordels+, fordels og basiskunder. Ved du hvilken klasse kunde spørgeren vil blive placeret under? og er du sikker på, at de oplyste rentesatser aldrig afviges og at banken derfor har ens rentesats for alle?

    Så uanset om nogle banker skulle køre med ens rentesatser for alle, ændrer det intet ved budskabet i mit indlæg, nemlig at ingen andre end det aktuelle og konkrete PI kan oplyse hvilken rente en kunde skal betale for en kassekredit.

    #207982
    testForfatter

    Et par fakta

    Den 15-4 linkede jeg til liste over bankernes priser på kassekredit.

    Vi ved hvilken klasse luffe er placeret i hos Nordea fordi han har oplyst at han er i nordea og hvad han giver i rente.

    Vi ved også at kunne han blive godkendt til samme lån i danske bank kunne han få det billiger hvis vi ser på rente satse alene, hvilket naturligvis ikke giver en mulighed for at vurdere rentabiliteten uden at kende hovedstol, omkostninger og løbetid.

    Vi ved også at banker basalt set enten køre med en fast sats som man så godkendes til eller et interval hvor man yderlige indplaceres.

    Det kan både morsdreng og luffe se i listen fra 14-5 og ja så er det bare igang med telefon og email.

    #207988
    morsdrengForfatter

    Test, hvilken relevans har dit ovennævnte indlæg for det stillede spørgsmål og de hidtil givne svar?

    Ingen – heller ikke Test – kan komme med noget kvalificeret bud på hvilken rente en person kan låne til i landets forskellige pengeinstitutter og ingen kunde kan kræve at låne penge til den rente som et PI reklamerer med på sin hjemmeside eller ved opslag i sine forretningslokaler, og dette gælder uanset om renten er oplyst som en sats eller som et rentespænd. Den aktuelle og eksakte rente fastsættes af PI og ingen andre. På udlånssiden er PI´s prisoplysninger alene en oplysning om det pågældende PI´s renteniveau, og ikke et rentetilbud som binder PI, når det er accepteret af den kommende udlånskunde.

    Det burde derfor være indlysende for enhver, at den eksakte rente som en given kunde skal betale kun kan oplyses af det kontoførende PI, på baggrund af en kredit- og risikovurdering af kunden, dennes forretningsomfang med PI m.m. og at det eneste rigtige svar til spørgeren derfor er, at denne skal kontakte de forskellige PI, som han finder relevante, og få oplyst den rente de vil kræve for at låne ham penge.

    Men jeg ser ingen grund til at fortsætte polemikken, der ikke kan tilfører tråden yderligere værdi.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.