Rente i Norge

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 36 i alt)
  • Indlæg
  • #206188
    testForfatter

    10jens
    det er din fortolkning at risikoen kunne er risiko i forhold til at mindste indskudet i lokal valuta.

    om du tror på lære bøgerene er helt op til dig. Måske kender du udtrykket alt andet lige.

    og så ville du også vide at det perfekte marked ikke findes.

    som sagt da du er klogere ind markedet så send du roligt dine penge til Norge. Der er jo ingen risiko og en fed forrentning.

    #206198
    AnonymForfatter

    🙂 alt andet lige får jeg lyst at sætte 10.000 Danske kr ind på en konto til højeste forrentning i Norge ( 3,45%) og andre 10.000 kr til højeste rente i Danmark ( 0,65%).

    Danke Bank siger kursen er 91,92 = 10.879,03 NOK, så lad os mødes herinde om et år og se hvor pengene er blevet mest værd. Nærmere kan man vist ikke komme virkeligheden!!

    I øvrigt, med en renteforskel på 2,80%, så skulle der alle forhold lige være plads til at norske kroner faldt hele 2,80% i forhold til danske på eet år hvis vi et øjeblik holder alle andre forhold udenfor!
    vi ses om et år!
    Er ikke sikker på at jeg sætter 10.000 ind, men nøjes måske med at lade som om jeg havde gjort det.

    #206200
    AnonymForfatter

    0,65%, jeg taler om den bedste anfordringskonto jeg i farten kunne finde i Danmark

    #206202
    HalliHalloForfatter

    Hvad er det for en bank du har valgt i Norge, Jens, idet bemærkes at det kun er meget få banker, der tilbyder de rigtig gode tilbud, hvis bopælen ikke er i Norge?

    Tak på forhånd!

    #206210
    testForfatter

    10jens, det er så Dan set nok håbløst men din holdning til at den faktiske udvikling i et sådant eksperiment ændre på økonomiske teori er ikke korrekt

    Vedr dit praktiske eksempel glemmer tab ved veksling, gebyr og skat.

    Hvis du tror på at den norske krone stiger er der smartere måder at tjene på det på.

    #206216
    AnonymForfatter

    Jeg vil overlade til test at afgøre hvad der er teori og hvad der er fakta, hvis jeg eksempelvis selv satte 10.000 ind.

    men hvordan var det en politiker har sagt for årtier siden “hvis det er fakta så benægter a fakta" 🙂

    Hvornår har jeg sagt/ forudsat at den norske krone skulle stige!

    jeg undlod at indregne vekselgebyr, så vidt jeg kan se beregner enkelte store banker ikke vekselgebyr så lang tid man flytter fra filial i et land til samme banks filial i et andet land.
    –og ved netbankoverførsel mellem to forskellige banker fra Norge til Danmark “troede jeg" at vekselgebyret var minimalt.
    — eller test, må jeg sige “troede" 🙂
    hvis ikke vil jeg foreslå Frank at undersøge hvad “vekselgebyret" præcist er ved en netbakoverførsel til hans danske bank.
    henholdsvis hvad vekselgebyret er hvis han kommer til norge og hæver i Euro i stedet for i norske kroner
    (eller lader familien hæve (i euro måske) hvis!! de jævnligt ser hinanden i danmark.)

    Uden, eller før, gebyrer så er 2,80% i mer rente 280 kr årligt pr 10.000 kr, det er da også en slags penge, navnlig hvis man har meget! mere end til den daglige husholdning.

    #206250
    HalliHalloForfatter

    Jeg gentager mig spørgsmål på ny: Hvilken bank i Norge kan man oprette en højrentekonto i, hvis bopælen er Danmark?

    Ikke engang i Danske Bank, der har filialer i Norge, er det muligt.

    Jeg venter på svar, Jens!

    Tak!

    #206368
    HalliHalloForfatter

    Jeg gentager mig spørgsmål på ny: Hvilken bank i Norge kan man oprette en højrentekonto i, hvis bopælen er Danmark?

    Ikke engang i Danske Bank, der har filialer i Norge, er det muligt.

    Jeg venter på svar, Jens!

    Tak!

    #206370
    thsvForfatter

    “0,65%, jeg taler om den bedste anfordringskonto jeg i farten kunne finde i Danmark"

    Det var da ikke særligt meget!

    Basisbank giver 0,75% og Santander (via norsk indskydergaranti!) er oppe i 1,1%.

    #206400
    AnonymForfatter

    HalliHallo Lige så lidt som du er forpligtet til at svare Frank, medmindre at du er ansat til det af mybanker. Lige så lidt er Frank selvsagt forpligtet til at svare -dig, -eller alle vi andre.

    I øvrigt startede Frank med at svare!! i spørgsmålet, hvor han nævner bluestep som eneste bank.
    Om han han som dansk statsborger bosiddende i Danmark ville oprette sin egen konto
    –eller han ville lade familien oprette en for sig. Det fremgik ikke 100% tydeligt.

    HalliHallo, hvis du er så interesseret i at kende bluesteps svar, så gætter! jeg du allerede har spurgt dem. men jeg tager måske fejl.

    til thsv ok! så var jeg -alt- for hurtig og overså noget da jeg brugte maybankers oversigt sorry
    og jeg gætter at du har!! tjekket, når det er en ren anfordringskonto det drejer sig om.

    #206434
    AnonymForfatter

    FRANK1979 For å kunne åpne en konto må du:

    være minst 18 år
    ha et norsk personnummer
    ha folkregistrert adresse i Norge
    ha en annen norsk bankkonto
    åpne kontoen som privatperson

    Det med at åbne konti i familiemedlemmers navne, betyder at skattemyndigheden vil interessere sig for om der er tale om “sorte" penge, der tilgår familiemedlemmet og som der ikke er betalt norsk skat af.

    Det ville være rigtig dårligt at sætte andre familiemedlemmer i klemme, hvilket du gør som jeg læser

    #206456
    AnonymForfatter

    Hej
    Det med mistanke om sort arbejde kunne man vel løse meget enkelt ved at lave en gældsbrev, hvor der står at de låner pengene af mig rentefrit. Det er der vel ikke noget som helst ulovligt i. 🙂
    Og med hensyn til skat, kunne de jo så bare trække det beløb fra kontoen som svarer til skat af renterne.

    #206458
    AnonymForfatter

    Det reelle problem er IKKE om pengene i Norge kan blive anset som stammende fra sort arbejde. Hvis pengene sættes ind på en konto tilhørende “Harald Nordmand", fremstår pengene som værende hans, med alt hvad dette indebærer, så som hans betaling af skat af renten af indeståendet, muligheder for udlæg hvis Harald har kreditorer, ligesom beløbet vil indgå i en bodeling, hvis Harald skal skilles og i hans dødsbo, den dag han dør. At lave et gældsbrev vil IKKE forhindre hans kreditorer i at foretage udlæg i indeståendet og om det har betydning i tilfælde af skilsmisse eller død afhænger af, om Haralds bo er positivt. Hvis dette ikke er tilfældet, vil du kun modtage en dividende af dit tilgodehavende i henhold til gældsbrevet i værste fald slet intet.

    Det du pønser på, kaldes i andre forbindelser kreditorly eller anvendelse af en stråmand, og hvis noget går galt, skal du IKKE forvente, at du kan få bistand fra en dansk domstol og sandsynligvis heller ikke af en norsk.

    Så hold fingrene væk fra sådanne konstellationer.

    #206482
    AnonymForfatter

    Du skriver, det med mistanke om sort arbejde kunne man måske løse…
    Hvis!! dit spørgsmål har gået på hvordan at du undgår at betale skat af sorte penge,gad vide om mybanker så er det rette fora.

    #206484
    AnonymForfatter

    10Jens.
    Ok så er man godtnok også mistænkelig, bare fordi man har en formue man gerne vil placere så behøver den vel ikke komme fra sort arbejde. 🙂 Den kommer nu ganske simpelt fra de gode tider hvor huspriserne steg og steg, og hvor jeg tjente godt 500.000 kr. på en ejerlejlighed. Så det handler bestemt ikke om at skjule penge i udlandet, så ville jeg være godt dum, at bringe det på banen herinde ikke.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 36 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.