Højeste rente på indlån???

Viser 13 indlæg - 31 til 43 (af 43 i alt)
  • Indlæg
  • #187462
    AnonymForfatter

    Det er vist nok i en svensk bank og der er en tråd om det her på sitet.

    Jeg valgte det fra da det ikke var omfattet af den svenske pendant til indskydergarantifonden.

    #187466
    JydenForfatter

    Ja, hvis det er den der 4spar der giver helt op til 10% er jeg også stået af.
    Det højeste i Sverige med indskydergaranti er så vidt jeg kan se 4,40 %

    #190882
    denfedeForfatter

    Ja det er meget godt med de svenske banker men hvordan får man en konto i en sådan bank,,
    så vidt jeg kan se kræver de enten en, bopæl i landet… ??? eller hvordan er det med det. mvh henrik

    #196066
    AnonymForfatter

    Det er meget forkerte oplysninger der strømmer ud alle steder. Nogle er helt tilbage fra 2007!
    Slet alle disse “gamle" oplysninger og brug kun nogle der er relevante. Nu til dags er det jo sådan, at hvis man har handlet sig til en lille indlånsrente ved kassen, så er den sikkert faldet inden man når til udgangsdøren

    #201650
    BertelsenForfatter

    William – sådan går det når man skriver på et indlæg der blev oprettet i 2007 !!

    #201662
    HalliHalloForfatter

    Og du, Bertelsen, skriver selv i et 8 måneder gammelt indlæg………………………

    #203188
    AnonymForfatter

    4,4 % I Ringkøbing bank, stemmer ikke overens med deres udbud var det 2,40 %% i min 3 åe? så hvordan 4,4 %

    Sjællands bank er lige så lavt nede så de 4,4 % hvordab henter man dem????
    Barny

    #203192
    HalliHalloForfatter

    Ikke nok med at renterne er faldet i de senere år, det samme ses også at gøre sig gældende for intelligensen hos visse af Mybankers brugere.

    Ingen skal bilde mig ind at der er noget menneske, der kan finde herind, der ikke ved, at renterne på indlån er faldet kraftigt de seneste 5-6 år.

    #203196
    AnonymForfatter

    Jamen ,jamen – jeg ser at disse indlæg er skrevet da kronprisen var lille i 2007. Vi skriver jo slutningen af 2013 -så alle indlæg er ikke relevante – skrervet i “istiden"!!

    Så hvad er den realistiske – bankverden i på vej til årsskiftet, 2014.
    Hvor fåes høje renter sig på hvilken beringelser f. eks med 650.000 i tre år??? Eller ??
    Barny

    #203572
    sorringForfatter

    Benyt mybanker.dk, hvis du har brug for at finde højeste indlånsrente – brug eventuelt deres funktion med at sætte dit indlån på mybanker.biz, hvor dit indlånsbud sættes “på auktion" hos udvalgte pengeinstitutter. Disse giver så tilbud på indlånet i løbet af kort tid, vistnok inden for 1-3 døgn. Der er ingen forpligtelse til at benytte sig af indkomne tilbud.

    #203574
    thsvForfatter

    Seneste tilbud på Mybanker:
    3 år = 2,30%
    1 år = 1,90%
    6 måneder = 1,70%
    https://www.mybanker.biz/banker/statistik/

    FIHs rentesatser er:
    2,1%
    1,4%
    1,25% ved de samme bindinger. Så absolut lidt penge at tjene ved at benytte Mybanker.

    #203622
    sorringForfatter

    Hej thsv.
    Naturligvis har du anført de faktiske rentesatser for binding op til 3 år. Imidlertid kan man binde pengene op til 5 år og dermed stiger højeste rente til 2,75%p.a. som anført på mybankers åbningsside f.s.v. angår opsparing.
    F.s.v. angår fih-bank har de i øjeblikket en rentesats på 2,75% p.a. i hele bindingsperoden på 5 år med mulighed for at hæve mod dekort i forhold til resterende bindingsperiode.
    Der er jo intet til hinder for, at man kan oprette et antal indlånskonti med forskellige bindingsperioder og dermed få forskellige rentesatser.
    For mig er fih-bank det eneste realistiske pengeinstitut med en rentesats, der med hensyntagen til skat bedst formår at inflationssikre opsparingen.
    Men jeg skal da være den første til at indrømme, at det er et ringe renteniveau for indlån – men mange har jo også lån, og her er et lavt renteniveau dog attraktivt.
    Det er som bekendt svært at stille alle tilpas med de samme løsninger, så man må surfe omkring og købe lidt her og lidt der for at opnå de største fordele og de mindste ulemper.

    #203624
    thsvForfatter

    Nu valgte jeg jo blot de 3 år, som et svar på Barnys indlæg højere i tråden.

    Og ved hævning 24 måneder før udløb skal der svares en dekort på 3% til FIH, en meget dyr merpris i forhold til at have bundet pengene til 2,3% i 3 år istedet for. Det kan merrenten op til 2,75% slet ikke modsvare. Selvfølgelig kan man vente til pengene har stået lidt over 3 år og nøjes med “blot 2%" i dekort. Tror trods alt det er de færreste der kan overskue at låse deres opsparing i 5 år.

Viser 13 indlæg - 31 til 43 (af 43 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.