Gode råd til bådlån

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94144
    AnonymForfatter

    Hej,

    Ved ikke om jeg kom ind i det forkerte forum, men jeg kan da give det et skud.

    Er der nogen der har erfaring med hvor det er bedst/billigst at få et bådlån og hvad det sådan ca koster.

    Båden vil nok være fra mellem 2005 og 2009 og koste ca 1.000.000kr. Jeg har 250.000 til udbetaling.

    Det må meget gerne være nogen der har erfaring med det, har talt med egen bank (Nordea) og det var tydeligt vis ikke en af deres stærke sider!

    Al input er meget velkommen! 🙂

    Mvh Mikael

    #207016
    AnonymForfatter

    Jeg vil lige tillade mig at “Bump’e" indlæget 🙂

    #207018
    AnonymForfatter

    Et “båd lån" er vel det man karakteriserer som forbrugslån.. Det er derfor relativt dyrt at finansiere.. Har du friværdi i din ejerbolig, hvor du kan hente noget ?

    #207020
    MichaelForfatter

    Selvfølgelig er et lån til en båd da ikke et forbrugslån. Ligesom et billån heller ikke er såfremt der ellers er tinglyst pant i båden eller bilen.

    Derudover kan jeg ikke lige hjælpe trådstarter her. Det bedste er nok at søge information på et site der henvender sig direkte til bådejere hvor erfaringsbasen er større end her.

    #207038
    thsvForfatter

    Nordea reklamerer med bådlån til 7,75% ved over 20% i udbetaling.
    AL-finans bør også kunne finansiere både.

    Og køber du båden af en forhandler bør denne kunne hjælpe dig med finansieringen.

    #213042
    AnonymForfatter

    Jeg ved godt dette indlæg er ret gammelt, men jeg står selv i samme situation og var også på bådmesse i fredericia her i feb. 2015. Middelfart sparekasse lancerede på messen MS søfinans tror jeg de kaldte det.

    Her kan du låne specifikt til bådkøb med løbetid på op til 15 år. Du skal selv lægge 30% i udbetaling. Så hvis båden koster en million, så kan man altså låne de 70% over 15 år og betale 5.947,- Kr i afdrag pr. måned.

    Det er faktisk et seriøst bud på en finansierings partner som er kommet på markedet der.

    Og nej jeg har ingen aktier eller interesser i Middelfart sparekasse. Min kommentar er helt min egen, uden nogen bagtanker.

    Jeg skal have taget kontakt til dem her i næste måned for at se om de vil hjælpe mig. Glæder mig faktisk allerede, for det har nemlig været utrolig svært at finde en seriøs låne partner de sidste mange mange år.

    Mvh.
    Lasse

    #213060
    HalliHalloForfatter

    Hvor meget er rentesatsen, det ville da være brugervenligst at nævne den eller hvad?

    Men de skal vi måske selv regne den ud?

    #213072
    AnonymForfatter

    Hej Lasse!

    Tak for dit svar, det er yderst relevant stadig! Vi skal faktisk til samtale i Nordea på tirsdag 🙂

    Men ja, hvad er renten? Det kan jo være ret væsentligt.

    Mvh Mikael

    #213074
    HalliHalloForfatter

    Ok, så siger vi det er ret uvæsentligt…..Det er jo nemt nok at slå op, hvis man måtte være interesseret.

    Men at du, Mikael R, efter at Lasse skrev sit indlæg forleden, nu oplyser, at I skal til samtale hos Nordea på onsdag, virker
    nok så useriøst på mig, når du oprettede dit indlæg for hele 13 måneder siden, men ok.

    Vender du så tilbage herinde med gode råd til kommende bådejere på onsdag? Der er nemlig mange spørgmål her i øjeblikket om dette emne.

    #213090
    AnonymForfatter

    Virker det nok så useriøst at være i god tid med sine forberedelser? HalliHallo, det er det nu ikke lige der hvor jeg kommer fra. Og for the record er bådkøbet stadig op til 6 måneder ude i fremtiden. Så der vil nok også være møder i andre banker 14, 15, 16 og 17 måneder efter jeg oprettede mit indlæg.

    Men ja jeg vil selvfølgelig dele ud af de informationer jeg har/får der vil være relevante for andre.

    #213092
    MichaelForfatter

    Mikael R: HalloHalli er sitets troll der kun har til formål at provokere og hiver ofte gamle tråde frem og “afkræver" trådstarter et svar på hvad der er sket i sagen.

    Ignorér ham

    #213128
    HalliHalloForfatter

    Så er “LolleMichael" på banen igen med sine typiske spydige og hånlige kommentarer, men jeg kunne med ligeså god grund sige, at man skal ignorere ham, idet jeg har rettet en vifte af hans fejlagtige råd.

    For ikke at glemme, da han ringede op til en dansk mand i Kina via Skype, der stod og skulle låne den nette sum af 50.000 kr. af een her på Mybanker, da han gerne ville skabe vækst.

    PS: Kinamanden oplyste endvidere, at han slet ikke hed Michael, da navnede slet ikke stemte overens. “Morsdreng" har også flere gange gjort opmærksom på fejlagtige råd, og han ved åbenbart at han aldrig har været ansat i en bank eller lignende.

    Til spørgeren, Ok Mikael R, jeg har forståelse for den lange planlægningstid vedr. køb af en båd, men lov mig at vende tilbage på onsdag eller torsdag med de råd din bank giver dig. Man skal ikke handle oveilet!

    #213134
    AnonymForfatter

    Gider slet ikke kommentere på tonen i de svar hallihallo giver. Men ja Michael der er nemlig så fedt at være i rigtig god tid, og vel egentlig også en mentalt ret vigtig del af det at købe en båd 🙂

    Ift. Middelfart sparekasse så ligger renten fra 5,xx %. Men klik ind på deres hjemmeside, og klik på ms bådfinans i top banneret på forsiden.

    Derinde har de en lånberegner, som hvor du kan se hvad det vil koste dig købe en bestemt båd og du kan sidde og lege med forskellige beløb, afdragslængder osv.

    Mvh Lasse

    #213194
    HalliHalloForfatter

    Mikael R: Du skrev sådan forleden og lovede at vende tilbage:

    “Tak for dit svar, det er yderst relevant stadig! Vi skal faktisk til samtale i Nordea på tirsdag :)"

    #213198
    AnonymForfatter

    Det gjorde jeg ja, og tilbringer ikke hver dag foran min pc så jeg beklager meget at der allerede er gået 2,5 døgn. Men det lader til at du har travlt med at komme ud og låne til en båd selv, så her er hvad Nordea sagde:

    De udbyder ikke længere bådlån, men man er velkommen til at optage et forbrugslån. Rentesatser er du sikkert WWW-kyndig nok til selv at slå op på nordea.dk.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.