Nordea overtræder Finanstilsynets påbud om e-mail-adresse på hjemmesiden
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies
Mybanker indsamler data gennem cookies for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart. Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google og Snapchat for at vise dig relevante annoncer og/eller optimere vores markedsføring på disse platforme.
Indstillinger for cookies
Her kan du selv vælge, hvilke cookies som deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores cookiepolitik.
Finanstilsynet gav i 2012 Nordea et påbud om at vise en e-mail-adresse til banken på bankens hjemmeside – dvs. overholde e-handelsloven.
Nordea er ikke “enig" i afgørelsen, så Nordea lader blot være med at overholde den.
Rigtig flot kundeservice og fin respekt for myndighederne… 🙁
Er næste trin en politianmeldelse?
Eller hvordan får man Nordea til at overholde dansk lovgivning?
Finanstilsynets påbud – og afvisning af Nordea dårlige undskyldninger – kan læses her:
Som almindelig Nordea-kunde kan man være flintrende ligeglad med det påbud. Der er udmærket adgang til at henvende sig skriftligt enten via netbanken eller via “kontakt Nordea" fra hjemmesiden. Nej, det er ikke en egentlig mailadresse, men helt ærligt altså…
Jeg forstår simpelthen ikke relevansen i Finanstilsynets påbud hér. Der er ingen kunder der lider nød grundet denne mangel og hvis der er så skyldes det ikke en manglende email-adresse på hjemmesiden.
Formularer og fremmede postsystemer er ikke tilstrækkelig til at overholde E-handelsloven. Det har Forbrugerombudsmanden vist allerede tidligere fastslået.