Jyske Banks gebyr for lønkonto.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • thsvForfatter
    Indlæg
  • #94053
    thsvForfatter

    http://www.jyskebank.dk/wps/wcm/connect/56cea1ed-3042-4a88-9bfb-4a413fa5dfce/priser_12_Indl%C3%A5n.pdf?MOD=AJPERES

    Fremadrettet vil det koste 925 kr at oprette en konto i Jyske Bank og derefter 50 kr i kvartalet.

    Godt man er blevet kunde i en bank med gratis konto og 0,5% i rente: Coop Bank.

    #203542
    AnonymForfatter

    Koster stadig 200,- at melde sig ind i Coop Plus som mand skal være i for at starte en konto.

    #203548
    J LarsenForfatter

    thsv hvis du kan godkendes til en Coop konto, kan du sikkert også få en konto med dankort i Jyske bank, den er gratis, så sparer du de 200 kr til Coop medlemsskab.

    #203552
    JydenForfatter

    Nor man melder sig ind som medlem i Coop skal man godt nok af med 200 kr., men det er jo penge man får tilbage hvis man melder sig ud, så hvis det er p.g.a. banken man melder sig ind kan man vel sige at man blot ikke får rente af de første 200 kr.
    Til gengæld gratis Mastercard, Visa Dankort og lidt rente, foruden alle de andre fordele ved medlemsskab, så der er vist ikke mange andre der kan hamle op med det idag.

    Hvis man læser Jyllands Posten lørdag den 21. 12.2013 så er erhvervsredaktøren blevet kunde i Coop Bank efter at have haft lommeregneren fremme – og ikke på grund af den prestige eller mangel på samme han mener ligger i det “røde kort".
    Personligt mener jeg Coop Bank er helt oplagt – evt. som bank nr. 2. Laver de så gebyrer og andet pjat på et tidspunkt, så må man jo tage stilling derfra.

    #203558
    thsvForfatter

    J Larsen er du venlig at linke til den lønkonto i Jyske Bank som du mener er gratis nu om dage!

    Har for øvrigt været medlem af Coop i mindst 20 år, og det var altså gratis at melde sig ind dengang og har aldrig betalt nogle gebyrer for at være medlem.
    I Jyske bank vil der derimod være det gebyr på 50 kr pr. kvartal fremover eller 200 kr årligt.

    #203560
    sorringForfatter

    Er der behov for en lønkonto uden omkostninger, er det nok hensigtsmæssigt at kigge i retning af finansnetbanken. Kig på dette link:
    http://www.finansnetbanken.dk/indlaan/alt-i-et-konto/
    Har man behov for en opsparingskonto uden gebyr, kan man med fordel kigge i retning af fih-bank – se dette link:
    http://www.fih.dk/Indlaan/Privat

    #203568
    Lars K.Forfatter

    Det er også lige de 2 banker, jeg bruger 🙂
    Jeg er dog spændt på, om Finansnetbanken bliver ved med at være attraktiv – det er jo trods alt Jyske Bank der ejer Finansnetbanken!
    Men ind til de evt. finder på at “skrue bissen på" – det håber jeg dog ikke – bliver jeg pænt i folden 🙂

    #203576
    thsvForfatter

    Mon ikke Jyske Bank også snart får Finansnetbanken belagt med gebyrer, der er jo varslet gebyrer for den del, der var Lollandsbanken førhen.

    Håber ikke, at de får gebyrer, da jeg stadigvæk har lidt opsparing stående på en Premierekonto til 1,75% med 3 måneders opsigelse.

    #203578
    AnonymForfatter

    Mon ikke blot vi kan konstaterer, at der fortsat er alt for mange banker og alt for lidt konkurrence, når man kan tillade sig at blæse på kunderne som bankerne pt. gør.

    Gebyrer er én ting, men lang værre er det da, at ethvert indskud forrentes negativt efter skat og inflation. Man betaler faktisk bankerne for at låne dem sine penge.

    Helt vanvittigt og et krystalklart udtryk for, at bankerne ikke tjener forbrugerne godt nok, hvilket jo egentlig er deres eneste eksistensberettigelse.

    Alle burde sådan set hæve hver en øre de har i banken, indtil en bank tilbyder en ikke tabsgivende konto.

    #203580
    J LarsenForfatter

    thsv her er linket:
    http://www.jyskebank.dk/wps/portal/jfo/produkter/konti

    Det er kun grundkontoen der er afskrækkelses gebyrer på.

    #203582
    HalliHalloForfatter

    Det undrer mig nok så meget, at thsv ikke selv kan finde ud af at læse
    Jyske Banks prisliste, da han af og til selv i detaljer kan remse alle
    andre bankers priser op.

    Kun ca. 2% af Jyske Banks kunder betaler kontogebyrer for en simpel
    grundkonto, og banken har af gode grunde været nødsaget til at indføre
    dette gebyr for bl.a. for at undgå at få en alt stor tilgang af Danske
    Banks dårlige kunder over til sig efter at denne bank som bekendt har
    lukket kolossalt mange filialer og andre steder har de indført kasseløse
    filialer.

    Jyske Bank har mig bekendt ikke gjort det samme, hvorfor banken har
    indført dette gebyr for ikke at få for mange af Danske Banks
    ikke-lukrative kunder, som også kan være en næringsdrivende, der måske
    blot skal bruge Jyske Bank til indsætte dagens omsætning i etc.

    At oprette sådan en tråd, især når man ikke engang er kunde i banken, er
    set med mine øjne meget useriøst. Formålet kan man kun gætte
    på…………….

    #203612
    Ole LaursenForfatter

    “Mon ikke Jyske Bank også snart får Finansnetbanken belagt med gebyrer, der er jo varslet gebyrer for den del, der var Lollandsbanken førhen."

    Jeg tvivler lidt. Lollandsdelen var en almindelig bank, mens Finansnetbanken jo er et lidt andet koncept og nok også har tiltrukket en anden type kunder.

    #203652
    thsvForfatter

    Formålet er såmænd blot at gøre opmærksom på det gebyr på 925 kr + 50 kr pr. kvartal almindelige kunder bliver pålagt i Jyske Bank. Der har været flere artikler om dette i pressen, bl.a. i Jyllandsposten.

    Hos Coop bank er det gratis at oprette en konto (hvis man er medlem af Coop) og mon ikke de godkender de fleste, hvis man ikke skal have kreditmuligheden og Mastercard, har f.eks. selv fravalgt Mastercard og kun fået VisaDankort. Har dog valgt en kreditmulighed, så man kan købe ny fladskærm uden at tænke over overtræk.

    #203660
    AnonymForfatter

    Finansbanken skal vist være for Jyske Bank hvad CBB er for Telenor.

    #204042
    CrixForfatter

    Almindelige kunder ? det er som nævnt 2 % af bankens kunder der har denne konto – som iøvrigt er en grundkonto og ikke en lønkonto

    Langt de fleste af disse “kunder" har deres bank forretninger i en anden bank, men udnytter at Jyske Bank som de eneste stadig har kassebetjening i deres filialer

    Det er gratis at oprette en lønkonto eller totalkonto, det inkluderer også gratis VisaDankort/VisaDebit og Gratis netbank

    Så nej for langt de fleste kunder vil Jyske Bank være den billigste

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.