Finansnetbanken/Spar Lolland/Jyske Bank forringede vilkår

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • JydenForfatter
    Indlæg
  • #93961
    JydenForfatter

    Jeg har idag kostateret at min Netopsparing – Net Spar Op i Finansnetbanken/ Spar Lolland idag Jyske Bank uden at jeg er adviseret har fået markant ringere vilkår. Så har man konti der er gået igennem disse banksammenlægninger kan jeg kun anbefale at man checker sine rentevilkår, da de åbenbart kan være ændret, hvilket for mit vedkommende vil betyde en ændret forbrugsmønster af omtalte konti. Blot til orientering for evt. interesserede kontohavere.

    #202318
    HalliHalloForfatter

    Hvad er det da de har ændret? Jeg har ikke bemærket nogen ændringer overhovedet?

    Jeg mente, du tidligere skrev, at du nu var flyttet over til CoopBank, men måske jeg husker forkert……….

    #202678
    JydenForfatter

    Supplerende kan oplyses at der idag er en lille annonce under officielle i Børsen

    “Nye priser for kunder i tidligere Spar Lolland.
    Af forretningsmæssige grunde tilpasser Jyske Bank fra og med 24.maj 2014 priser på en række serviceydelser, så de svarer til de betingelser, der gælder for øvrige kunder. Bl.a. indføres priser på serviceydelser, som histil har været gratis………………."

    #202680
    AnonymForfatter

    Finansnetbanken var jeg godt tilfreds med da den hed skandiabank. Siden er den overtaget flere gange, hver gang med lidt dårligere vilkår til følge. Jeg var bange for at det ville ske endnu engang med Jyske som ejer, så da jeg i protest over Danske Banks vilkår skulle finde en ny primær bank fravalgte jeg bevidst Finansbanken.

    Jeg begriber ikke hvorfor banker synes det er en god forretning at skræmme kunder væk. Jeg er klar over at der findes både lønsomme og mindre lønsomme kunder, men det er dog nødvendigt at have kunder for at tjene penge, og de lønsomme kunder forsvinder jo sammen med de andre.

    #202686
    HalliHalloForfatter

    Jeg har ikke fået brev om at der sker forringelser i Finansnetbanken.

    Tjep, hvad har du da for en bank p.t.? Eller hvilke, da du sikkert har flere?

    Jeg var også meget glad for “Din Bank", men da Skandiabbanken købte den fik jeg da bedre vilkår, idet der ikke var noget Visa/Dankortgebyrer for hævninger i udlandet. Så det passer jo ikke hvad du skriver.

    Dette var EikBank så desværre nødt til at ændre på, idet den kunne se, at en større kundegruppe kun brugte banken, når de skulle hæve penge på deres udlandsrejser. Og alligevel skulle de betale 30 kr. hver gang, kunden brugte kortet i en hæveautomat i udlandet. PBS er som bekendt ejet af banker i fællesskab, alle banker opkræver 30 kr. for sådan en transaktion, så der er i princippet ikke nogen konkurrence på området.

    Selvfølgelig var mange glade for Skandiabanken, men den tjente som bekendt ingen penge, hvorfor den forlod Danmark, men den kører da vist videre i både Sverige og Norge.

    #202690
    AnonymForfatter

    HalliHallo:
    Basisbank, en smule i finansnetbanken, jyske og endda møgbanken Danske Bank. De mange banker skyldes at jeg har nogle få ting som er for svære eller dyre at flytte. Pension og et lille depot i finansbanken, noget opsparing i jyske og en konto jeg deler med en anden i Danske Bank.

    Jeg har heller ikke fået brev fra finansbanken, men derfor kan de sikkert godt forringe vilkår hvis de offentliggør det i en notits.

    #202714
    HalliHalloForfatter

    Hvad bliver så kontogebyret i FinansNetbanken fra den 24.5.2014?

    Og hvad står der om hævegebyrer i fremmede automater, som i dag jo er gratis?

    #202716
    J LarsenForfatter

    Ifølge hvad Jyden skriver, gælder det for tidligere kunder i Spar Lolland, så jeg tror ikke det gælder for Finansnetbanken, da den var og er en selvstændig afdeling, så ville Finansnetbankens navn have været nævnt, og det skriver Jyden ikke noget om.

    #202778
    J LarsenForfatter

    Jyden, hvis du nu bare havde give konkrete oplysninger, istedet for halve nyheder, så havde du oplyst det link der står i notitsen.

    http://www.jyskebank.dk/jbpriser

    Linket viser, at det drejer sig om de tidligere Spar Lolland kunder, der er blevet indlemmet i Jyske Bank, ikke om kunder i Finansnetbanken.

    #202796
    HalliHalloForfatter

    Mange tak J Larsen, så kan jeg sove roligt igen.

    Jeg var bange for at de varslede kontogebyrer i Finansbanken, hvilket jeg ikke ville bryde mig om.

    Det er mærkeligt at ham “Jyden" render med en halv vind, men han kan øjensynligt ikke rigtig lide denne bank.

    Hvad mon det er for forringelser han ævler om? Og så den lille annonce i Børsen han omtaler, hvad der handler om nye priser for gamle SparLolland-Kunder, men hvilke priser?

    #203074
    JydenForfatter

    J Larsen,
    Netop hjemvendt fra rejse kan jeg oplyse at
    jeg har ikke noget ønske om at komme med halve nyheder, men mener blot at have fulgt mybankers regler om debatindlæg og citater og reklame, ved at give dette lille tip.
    Jeg har selv svært ved at finde ud af hvilke af Finansnetbankens konti der stadig er i Finansnet banken, og hvilke der er overført til Jyske Bank , Hellerup afdeling uden at man som kunde har fået meddelelser herom.
    Jeg kan så supplere tippet med at Finansnetbanken idag har en annonce i Jyllands Posten med renteændringer fra 10.januar 2014, men det kan man så også læse om på Finansnetbankens hjemmeside, hvilket jeg ikke kunne finde om annoncen i Børsen hverken på den ene eller anden hjemmeside. Det er åbenbart ikke alt man ønsker at reklamere mere med end det lovgivningen forlanger, og det er jo ikke meget på dette område.

    #203080
    HalliHalloForfatter

    Jyden:
    Hvad er det for konti FinansNetbanken overfører til Jyske Banks, Hellerup afddeling uden at kunden er blevet informeret?

    Det bemærkes nemlig, at ingen af mine konti er blevet overført til Hellerup, og hvorfor skulle banken egentlig begynde at flytte kunder dertil og det endda uden samtykke? Det begriber jeg da ikke!

    #203096
    J LarsenForfatter

    Jyden,
    Som jeg læser reglerne, står der ikke noget om, at man ikke må linke til relevante oplysninger, men hvornår det bliver reklame, er en balancegang.

    Jeg forstår ikke din sammenblanding af Finansnetbanken og Spar Lolland, det var to forskellige pengeinstitutter, hvor Spar Lolland ejede Finansnetbanken.
    Så dine forhold med finansnetbanken er vel blevet i finansnetbanken, hvorimod forhold i Spar Lolland er overgået til Jyske Bank.

    Hvad der er hvor, kan du vel se i dine netbanker.

    #203112
    JydenForfatter

    J Larsen,
    Som jeg husker det var Fiansnetbanken blot en selvstædig forretningsenhed i Spar Lolland og ikke et selvstændigt pengeinstitut.
    Når jeg bruger Finansnetbankens hjemmeside kommer både konti med regnr. 6610 og 0691 frem og kan betjenes herfra, men kontouddrag mv. for 0691 konti kommer fra Jyske Bank Hellerup. Nu er jeg ligeglad da jeg er på vej væk da de vilkår der er nu er forringet så før hvor jeg fik 0,75 % i rente fra 1 kr. i november blev forringet så der skulle stå 50.000 kr. for at få denne rente og fra 10. januar bliver den så sat ned til 0,5 % . Så jeg er på vej væk og vil iøvrigt ikke være kunde i Jyske Bank , som jeg “fyrede" for 10 år siden – en af de bedste beslutninger jeg har truffet rent økonomisk, da f.eks. selv overtog styringen af mine pensionsordninger, som de havde formået ikke at få noget særligt ud af, hvilket jeg heldigvis selv fik ændret.
    Så nok fra min side om dette foretagende uanset hvad det kaldes.

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.