Coop Bank

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 48 i alt)
  • Indlæg
  • #204372
    AnonymForfatter

    Ring til dem så vil du få samme svar. De tilbyder kun dankort og mastercard kredit og det kræver men ikke er i rki

    #204442
    HalliHalloForfatter

    Nej, jeg har ikke behov for at oprette sådan en konto d.d., så ingen anledning til at ringe og spørge. Skulle jeg vide det eksakt, ville jeg da også til enhver tid rette skriftlig henvendelse.

    Enhver bank i Danmark (også internetbanker) har, iflg. Finanstilsynet, pligt til at tilbyde en Nemkonto til sine kunder, også selv om de måtte stå i RKI. Og banken skal også give kunden mulighed for at få pengene udbetalt igen på den ene eller anden måde.

    Måske de sætter kreditten på MasterCardet til 0 kr., så fungerer det vel som en debetkort?

    #204450
    AnonymForfatter

    Selvføleligt kan du godt få konto i Coop bank men der følger så ikke noget kort… det står også i deres vilkår. de tilbyder pt ikke debetkort

    4.2. Afvisning af en ansøgning
    Coop Bank forbeholder sig ret til at afvise ansøgninger om
    kort. Coop Bank vil normalt afvise at udstede kort
    til personer,
    der er opført i Experian Information Solutions (tid
    ligere RKI –
    Ribers Kreditinformation

    #204496
    HalliHalloForfatter

    Mitsbushi: God mand økseskaft!

    Jeg skrev tidligere i tråden:

    “Hvordan får en RKI-ramt en lønkonto i Coop eller rettere hvordan kan han få sin penge udbetalt, når man tilsyneladende ikke har hævekort eller Masterdebet?"

    For hvad hjælper en konto, hvis ikke man kan hæve pengene igen?

    Iflg. Finanstilsynet skal banken også give mulighed for at der kan hæves fra kontoen, men måske Coop Bank henviser til nærmeste Kvickly eller lignende eller hvad ved jeg?

    #204516
    J LarsenForfatter

    “HalliHallo"

    De overholder nok ikke god skik for finansielle virksomheder § 19

    http://www.finanstilsynet.dk/da/Regler-og-praksis/Tilsynsreaktioner/Foer-2009/2008/BEK-19-om-god-skik-for-finvirk-120308-GS.aspx

    Men du kan altid hæve pengene på samme måde som du satte dem ind, via en anden bank.

    Men du kun få svar et sted, ved at spørge Coop Bank, det hjælpe ikke at blive ved med at stille det samme spørgsmål igen og igen.

    #204528
    HalliHalloForfatter

    Nej, jeg bliver ikke ved med at spørge om det samme hel tiden, men det kunne da være at der af og til kom nye brugere til, som havde kendskab til netop dette spørgsmål, men du må jo mene, at der aldrig vil dukke en op her, der kan besvare spørgsmålet eller hvad?

    Havde håbet at Coop Bank måske have en ambassadør eller lignende, der læste med, og måske kunne hjælpe med dette meget enkle spørgsmål.

    Jeg læste, at Coop Bank mangler 50.000 kunder i forhold til det budgetterede. De har kun fået 20.000. Har selv oprettet et par konti, men har hidtil ikke benyttet dem, så ingen aktivitet overhovedet endnu da.

    Hilsen

    HalliHallo

    #204762
    AnonymForfatter

    Vil blot lige melde mig i koret over tilfredse COOP Bank kunder.

    Jeg er lige skiftet fra Danske Bank og det er gået uden problemer. Jeg har 2 gange sendt spørgsmål til COOP Bank og fået dem besvaret indenfor kort tid (Idag fik jeg f.eks. svar indenfor 20 min.).

    Jeg står ikke i RKI eller noget og skal derfor blot bruge en lønkonto med tilknyttet Visa og en opsapringskonto. Mit investeringsdepot har jeg så flyttet til Nordnet, da det også er gebyrfrit og COOP ikke tilbyder dette. Når jeg får behov for boliglån eller lign. senere hen, så skal en anden bank sgu nok være villig til at tage mig som kunde.

    Goodbye Danske Bank – Goddag COOP Bank og Nordnet! B-D

    #204764
    HalliHalloForfatter

    Betaler Nordnet så alle omkostningerne til Danske Bank i forbindelse med overflytningen?

    Hvor meget andrager disse omk. i alt for dit vedkommende?

    Er der stadig ingen der ved, f.eks. dig Jakob eller andre nye brugere, hvordan en RKI-ramt vil få sin løn og/eller offentlige ydelser udbetalt, hvis han vælger Coop Bank?

    #204774
    AnonymForfatter

    Nej, i forbindelse med skiftet til Nordnet har Danske et gebyr på 150 kr. pr. fondskode – Så det billigste er at sælge og så købe de samme værdipapirer igen.

    Jeg var heldig at jeg stødte ind i den igangværende markeds korrektion, så det var faktisk en god forretning for mig, at jeg var ‘tvunget’ til at sælge. Nordnet har lavere kurtage både for danske aktier (min. 25kr.) samt amerikanske (min. 13$). For mit vedkommende skulle jeg kun betale for en enkelt fondskode som jeg ikke kunne sælge grundet mit tilhørsforhold (Insider).

    Jeg skrev til COOP ang. udbetalinger af større beløb – Det højeste man kan hæve er 4.000 og så må man ellers hæve over flere dage. Ved ikke med Jer, men det er efterhånden mange år siden jeg har haft behov for at hæve større beløb, det meste foregår jo efterhånden gennem elektroniske overførsler.

    #204776
    AnonymForfatter

    Nej, i forbindelse med skiftet til Nordnet har Danske et gebyr på 150 kr. pr. fondskode – Så det billigste er at sælge og så købe de samme værdipapirer igen.

    Jeg var heldig at jeg stødte ind i den igangværende markeds korrektion, så det var faktisk en god forretning for mig, at jeg var ‘tvunget’ til at sælge. Nordnet har lavere kurtage både for danske aktier (min. 25kr.) samt amerikanske (min. 13$). For mit vedkommende skulle jeg kun betale for en enkelt fondskode som jeg ikke kunne sælge grundet mit tilhørsforhold (Insider).

    Jeg skrev til COOP ang. udbetalinger af større beløb – Det højeste man kan hæve er 4.000 og så må man ellers hæve over flere dage. Ved ikke med Jer, men det er efterhånden mange år siden jeg har haft behov for at hæve større beløb, det meste foregår jo efterhånden gennem elektroniske overførsler.

    #204894
    HalliHalloForfatter

    Jeg spurgte således tidligere i tråden:

    “Er der stadig ingen der ved, f.eks. dig Jakob eller andre nye brugere, hvordan en RKI-ramt vil få sin løn og/eller offentlige ydelser udbetalt, hvis han vælger Coop Bank?"

    Jeg kan nu se at Coop Bank har købt sig til en meget fin reklame på dette site, så måske bankens ambassadør kunne give mig svar på dette spørgsmål, når der hidtil ikke har været nogen brugere, der har besvaret spørgsmålet tilfredsstillende.

    Det må da være noget der kunne interessere Mybankers brugere, da jeg syntes, at der tit er spørgsmål om RKI og lønkonti.

    #205302
    AnonymForfatter

    Jeg skulle lige til at skifte til coop bank, men så fandt jeg ud af at coop bank ikke har åbnet op, for penge overførsel over landegrænser, man kan kun sende penge til og fra danske banker.

    Jeg har e-mailet til dem et par gange, men de vil ikke åbne op for muligheden for at sende penge til udlandet eller modtage penge fra udlandet.
    Jeg har sågar henvist til deres egne regler for netbank.

    2.5.2 For at gennemføre en betalingstransaktion, skal kunden i Netbank vælge den betalingskonto, hvorfra betalingen skal foretages og indtaste oplysninger vedrørende betalingsmodtager, eksempelvis reg.nr. og kontonummer, IBAN-nr. og Swift-kode (ved overførsel til udlandet), FI-kreditornummer (ved indbetalingskort) og eventuelle andre oplysninger, der er påkrævede for at identificere betalingsmod- tager som angivet i Netbank.

    #205308
    testForfatter

    Nemlig søger ny bank.

    Dit behov og den bank du vælger skal passe sammen. Hvis overførsel til udlande så kun kan lade sig gøre som en manuel transaktion til 350 kr per gang kunne danske bank faktisk pludselig blive billeder ikk,

    Det er vist også kun for Coop medlemmer at banken er helt gratis.

    Det svære virker det som at det reelle udbud af gratis banker bliver mindre og mindre og at vi enten må kaste os hel kunde koncepter eller betale gebyre

    #207172
    AnonymForfatter

    Hejsa..

    Jeg besvarer denne tråd, da jeg er ved at skrive en opgave om Coop Bank på Copenhagen Business School (CBS), og leder efter folk, der har skiftet til Coop Bank. Og jeg kan se i denne tråd, at I er flere, der har skiftet.

    Hvis nogen af jer har valgt at skifte til Coop Bank og kunne tænke sig at fortælle jeres mening om, hvorfor I har valgt at skifte og hvad jeres erfaring er, så vil jeg meget gerne høre fra jer. Da jeg har et par spørgsmål til jer, som jeg håber I vil svare på 🙂
    I kan skrive til min mail: makr13ai@student.cbs.dk

    Venlig hilsen Marie Kryger.

    #208502
    AnonymForfatter

    1 kr i Coop svarer til ca 17 points

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 48 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.