Coop Bank

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 48 i alt)
  • Indlæg
  • #202566
    thsvForfatter

    Test!
    Fakta er nu også en del af Coop-koncernen, vidste du virkelig ikke det?

    Har selv oprettet en konto hos Coop Bank, da 0,5% på madkontoen med gratis Visa-kort da er en bedre forrentning end 0 i rente. Der skal dog stå 20.000 kr i gennemsnit for at score 100 kr i renter på årsplan.
    Med VisaDK-kortet kan man jo betale i alle butikker, der tager Dankort gratis, og osse hæve over beløb, så gebyrer kan i mange tilfælde undgås, hvis man tænker sig om.
    Hov så er HalliHallo jo udelukket! 😉
    Til samme HHs eksempel:
    Nok de færreste, der har 700K stående til kun 0,5% i rente, men beviser ingen denne debattørs tankegang (eller mangel på samme).
    Det er jo ufatteligt let at få 1, 1,5% eller endnu mere i rente ved at binde sine penge kortvarigt.

    #202574
    HalliHalloForfatter

    Igen fremturer Thsv med sine ærekrænkende bemærkninger, men fortsat du bare sådan bare.

    Det ses ofte, at når LolleMichael holder pause, p.t.fordi jeg forleden skrev at han sad og hang herinde fra morgen til aften, så tager du pænt over og fortsætter i samme spor.

    Af dit indlæg ses tydeligt, at du aldrig har været ansat i en bank, da man så godt ved hvor mange penge, der står på uforrentede på almindelige lønkonti og anfordringskonti.

    Har jeg i øvrigt skrevet at der er mange, der har 700 tusinde stående på en bankkonto til 0,5% i rente? Ja, jeg spørger bare. Tag dog dig sammen og være lidt konstruktiv, og hvorfor skal vi vide hvor svært du havde ved at scanne et par dokumenter til CoopBank? Det er selvfølgelig en fordel at kunne lidt mere end samtlige realkreditinstitutters prislister udenad.

    #202580
    thsvForfatter

    HH, koncentrer du dig om at få kontanthjælpen til at strække hele måneden.
    Og lad være med at tabe alle pengene på internetpoker…

    Hvorfor i alverden kom du med et eksempel på 700K indestående på en Coop konto medmindre du mente at det var sandsynligt??? Jeg er forundret.

    #202584
    testForfatter

    Thsv jo fakta er en del af det men sidste jeg undersøgte sagen betalte mN for FDB medlemskab og så fik man rabat klip ved køb i Brugsen i Kvickly.

    Men summa summarum bunder Coop deres produkter som alle andre men det er sikkert et fint produkt for mange.

    #202588
    HalliHalloForfatter

    Thsv skrev: “Hvorfor i alverden kom du med et eksempel på 700K indestående på en Coop konto medmindre du mente at det var sandsynligt??? Jeg er forundret."

    Nogen gange hjælper det at overdrive lidt, men man kan også tage en konto med 700.000 kr. med opsigelse til 1% eller hvad ved jeg, og resultatet bliver jo det samme.

    CoopBank tager ikke gebyr for sådan et kundeforhold, hvor Danske Bank som bekendt tager abonnementsgebyr på ca. 500 kr.

    Og General Prier har skrevet mange gange her, at en bank ikke kan tjene penge, hvis ikke de får dækket omkostningerne hjem til almindelig lønkonti, og det koster ca. 500 kr. at håndtere sådan en konto.

    Derfor har jeg hele tiden opponeret mod dette standpunkt. At han så selv flytter sine egne konti til arbejdernes Landsbank passer jo bare ikke sammen med hans synspunkt, da jeg ikke mener at Landsbanken har haft underskud overhovedet i de senere år.

    Så jeg mener at en bank som Coop Bank kan tjene lidt penge uden at kræve kontogebyrer og det kunne Danske Bank også. Nu nævner mange af jer floskler i en uendelighed som griskhed, men her kunne man da nok overveje om ikke udtrykket var berettiget.

    #202590
    HalliHalloForfatter

    Er der nogen der ved om man kan få en CoopKonto, hvis man er på kontanthjælp?

    Er der nogen der ved om man kan få en CoopKonto, hvis man så også er i RKI?

    Hvis ja, hvordan udbetaler de så pengene til kunden, når banken ikke har nogen kassebetjening eller interne hævekort eller lignende?

    #203536
    AnonymForfatter

    Det er da på tide, at I får hver sin konto. I forvejen har I jo hver sin tandbørste! Eller?

    #203938
    AnonymForfatter

    *Jyden – Hvordan virker deres mastercard/medlemskort, skal man først have scannet kortet hos kassedamen og så betaler man med det bagefter, eller registrere den selv når man betaler ?=)

    #203956
    HalliHalloForfatter

    Jeg kan godt svare selv om jeg ikke er jyde: Du skal først have det scannet før du kan betale, medmindre du viser dit medlemskort. Det gør jeg og det går hurtigere.

    Det bliver vist senere lavet om så det hele kan klares i en omgang.

    #204006
    HalliHalloForfatter

    Ricky Nielsen:

    Du kunne jo bare have spurgt kassedamen i Brugsen? Men er godt klar at du har spurgt for sjov efter at du har læst en artikel om emnet i Samvirke

    Jeg prøver på ny at stille et spørgsmål, som jeg har stillet adskillige andre gange i håb om svar denne gang.

    Spørgsmålet lyder: Hvordan får en RKI-ramt en lønkonto i Coop eller rettere hvordan kan han få sin penge udbetalt, når man tilsyneladende ikke har hævekort eller Masterdebet?

    Jeg kunne da godt selv undersøge det ved et kort telefonopkald eller pr. brev, men måske der er kommet nye brugere, der kender reglerne.

    #204008
    HalliHalloForfatter

    Se venligst mit indlæg af 21.10.2013 længere oppe i denne tråd, hvor samme spørgsmål er stillet.

    #204162
    mr. umuligtForfatter

    Mette stor rente besparelse

    #204226
    HalliHalloForfatter

    Hvad sparer man hvis man, som jeg, udligner mine køb månedligt ved automatisk træk via PBS?

    Et spørgmsål jeg har stillet før, nemlig den 10. ds. ses ikke at være besvaret, og det lød således:

    “Hvordan får en RKI-ramt en lønkonto i Coop eller rettere hvordan kan han få sin penge udbetalt, når man tilsyneladende ikke har hævekort eller Masterdebet?".

    #204242
    AnonymForfatter

    Personer som er registeret i rki kan ikke få konto ved Coop bank.

    #204364
    HalliHalloForfatter

    Ovenstående svar lige oppe ovenfor kan vist ikke være rigtigt, da enhver bank i Danmark, der tilbyder lønkonti, også skal tilbyde det til RKI-registrerede, dog selvfølgelig kun på tilgodehavendebasis.

    Men på hvilke vilkår gør CoopBank det?

    Har nu spurgt om det snart 10 gange, men tilsyneladende ingen kvikke hoveder herinde, men hvis jeg spurgte om hvor man kan låne 10.000 kr., hvis man er i RKI, så kender alle svaret eller tror det i hvert fald. Det spørgsmål er dog ikke set i et stykke tid, men skal nok komme igen inden længe.

    Hilsen

    HalliHallo

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 48 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.