Kassekredit: Dokumentgebyr ved genforhandling

Viser 12 indlæg - 16 til 27 (af 27 i alt)
  • Indlæg
  • #201100
    AnonymForfatter

    HalliHallo, det virker som om du ikke helt har læst, det jeg skriver? Men uddyber da gerne 🙂

    Jeg hævder ikke at det ikke er lovligt, men derimod at det ikke er lovpligtigt at genforhandle så tit. Væsentlig forskel…

    #201102
    AnonymForfatter

    Jeg har en bank som jeg har hadt de siste årene først ble en konkurs og så fikk jeg en annen bank, og det er der det er prob nå!!!!!

    De ga mig en siste advarslen om at vis de ikke fikk trekker 3100kr til regn i banken !så får jeg brev nå at de ,at de holdninger du ligger for dagen i forhold til banken , er at de ber mig selv betale Inn mine regn, men det er da ikke godt når de har trukket de 15000kr som jeg har ansatte til regn for denne månd og derimod huslejen ,!!!
    Hvordan kan en sånn bank være så råtten det er da de selv som er skurkene de går konkurs og jeg prøver og betale mine regn for månd som jeg har indbetalt til banken for at de skal betale mine PBS regn! Men nå får jeg de ikke tilbake. Virker det som på grunn av de er bank de ikke får pengene Inn i banken vær månd og jeg har alltid betalt mine regn! So what fuck shall i dó now anmelde de til politiet for og stele 15000kr av mig ???
    Kan noen gi et eller svar på hva jeg har rettigheder til eller som bråker så kan han vel ikke bare tá mer enn de pengene jeg betaler til lånet hva???

    #201104
    AnonymForfatter

    Det ble litt uoversiktk skrvet enkelt !!
    Det som er at min bank ikke vil batle mine PBS i banken selv om de har trukket mig 15000kr til det ?? Og jeg måtte tá et lille lån på 3000for og klare mig månd ud !!! for bankmannen sa jeg ikke ville få noe form for forskudd!!derfor var det en nødvendighed nå medisiner jeg må betale på over 800kr i månd.
    Men nå står jeg uten betale PBS og ikke de pengene som ble trukket på 15000kr de burde da tilbake betale de 15000kr så jeg kan får betalt mine regn ,?? De kan ikke gjøre beslag på de pengene eller hva???? De hr de jo bare tatt fra min uttgifts konto som i bunn og grunn er mine og til regn ????
    Jeg må jo få de utbetalet til mine regn ??? kan noen gi mig et godt svar på dette???

    #201106
    AnonymForfatter

    Mynona hvad vil du dog med Andelskassen, Fælleskassen.

    De helt små sparekasser og andelskasser med udlån under 0,5 mia. kr. er i økonomisk henseende fuldkommen håbløse projekter. Som kunde kommer du til at betale alt for meget for de produkter du køber fordi banken ikke kan opnå stordriftsfordele.

    #201108
    AnonymForfatter

    Til Hefner,

    Ud fra det du skriver, er det meget vanskeligt at afgøre hvad problemstillingen egentlig er, men i Danmark gælder der følgende:

    1) Hvis du har et ubevilliget overtræk på din lønkonto, men samtidig har penge på din budgetkonto, så har banken ret til at inddække overtrækket på lønkontoen med midlerne fra dine øvrige konto. Overtrækket er kundens ansvar og således er det kundens skyld, at PBS-betalinger mv. afvises.

    2) Kassekreditter bevilliges tidsbegrænset og der er mulighed for banken med et vist varsel kan opsige kreditten.

    #201110
    AnonymForfatter

    Tak for din henvendelse det er sånn at buget kontoen stod med ca 4000i over trekk så trekker de mig 15000kr til mine regn,
    For jeg hadde lavet en avtale med min rådgiver at vis jeg betalte 3100 mer i månd som jeg ga de lov til ,for det er jo trossalt
    Han som har regnet ut det her med buget konto ,så skulle de nok betale PBS ,!,og jeg måtte ikke ringe og spørreom forskudd
    Mer i 6månd som jeg da gjorde på 3000kr på grunn av at jeg skulle have médecine som kosterrundt de der 700kr og mer i månd
    ,Og da mener dejen har brudt det som er om lån og PBS og alt dette ,men det lille lånet hadde jeg betalt utfor PBS , som de
    Sikkert ikke skjønte , men nå står de med og ha tatt mine 15000kr til mine regn og har trukket alt PBS tilbake så det er uttfordrende
    Må jeg si,jeg mener at de må betale tilbake de pengene som skal gå til PBS betalinger på 15000kr men har ikke fått noe riktig svar
    Men de kan da ikke tilladte sig og stjele de penger , fra min konto????? Jeg vil da politi anmelde det!!!!!!

    #201116
    HalliHalloForfatter

    Mynona, du snakker om genforhandling og lovpligtigt. Det er da logisk, at det er ikke er et krav for bankerne at “genforhandle", som du selv kalder det. Banken skal bare stå til regnskab over for Finanstilsynet, at de har godt check på boniteten af deres samlede udlån, herunder hvad de har af sikkerheder m.v. for deres udlån.

    Det korte af det lange:

    En bank bestemmer selv løbetiden for deres kreditter, herunder kassekreditter, ligesom de selv beslutter om det skal koste noget at forlænge en kredit.

    En bank kan selvfølgelig til enhver tid kræve dokumentation for lånerens indtægts- samt formueforhold.

    Du skriver at du har en kassekredit i Danske Bank oprettet i år 2000, hvorfor du måske kunne oplyse lidt om betingelserne for denne kredit. Hvor mange år løber den da? Osv.

    Jeg håber generalen kan hjælpe vores halve nordmand videre med PBS-betalingerne, så han kan få betalt sine regninger til tiden for jeg kan desværre ikke hjælpe ham endsige forstå hvad problemet er, men nok bedst at rette henvendelse til banken.

    #201176
    HalliHalloForfatter

    Hvordan er betingelser på din kassekredit i Danske Bank, Mynona?

    #201178
    Mr RForfatter

    Hefner

    Jeg må indrømme, at jeg ryster på hovedet af dig og tænker: så tag dog ansvar for dit eget liv mand!

    Du kan lige så godt glemme at melde dem til politiet efter som banken intet har gjort galt.

    Du har ikke ret til at trække over på din konto også heller ikke selvom bankrådgiveren har lavet et budget med dig.
    Det er dine regninger der skal betales og ikke bankens og bankrådgiveren kan jo kun tage højde for de oplysninger du har givet ham. Derfor vil det altid være dit ansvar at sørge for at de blive betalt.

    #201196
    HalliHalloForfatter

    Mymona: Mit tidligere stillede spørgsmål er stadig aktuelt:

    Hvordan er betingelser på din kassekredit i Danske Bank?

    #201214
    AnonymForfatter

    Kære HalliHallo

    Når jeg ikke skriver, er det fordi at jeg egentlig afsluttede debatten mede mit indlæg d. 06.09.13, efter at have fået god hjælp herinde.

    Dog genoptager jeg den gerne, hvis der er oplysninger du har brug for til dine egne bankforretninger?

    Betingelserne for min kassekredit i Danske Bank er præcis som jeg skrev i mit første indlæg:

    “oprettet i 2000 og ingen løbende omkostninger. Aftalen er gældende indtil videre.".

    #201432
    HalliHalloForfatter

    Mynona skrev således:

    " Kære HalliHallo

    Når jeg ikke skriver, er det fordi at jeg egentlig afsluttede debatten mede mit indlæg d. 06.09.13, efter at have fået god hjælp herinde.

    Dog genoptager jeg den gerne, hvis der er oplysninger du har brug for til dine egne bankforretninger?

    Betingelserne for min kassekredit i Danske Bank er præcis som jeg skrev i mit første indlæg:

    “oprettet i 2000 og ingen løbende omkostninger. Aftalen er gældende indtil videre."."

    Nej, jeg skal ikke bruge det til mine egne bankforretninger, men er bare interesseret i udveksle meninger og erfaringer med enten dig eller andre brugere om netop dette emne, men dette ønsker tilsyneladende hverken du eller andre. Som er det samme i næsten alle andre tråde.

    Har selv haft en kassekredit i Danske Bank, som skulle fornys hvert 3 år, og hvor det kostede 300 kr. hver gang, hvis den skulle fortsætte.

    Derfor kunne det da være interessant at høre lidt om din i år 2000 oprettede aftale, som tilsyneladende løber uden tidsbegrænsning og uden omkostninger overhovedet. Da du samtidig har optaget en kredit i måske Danmarks mindste bank, var den en fælleskasse eller hvad?, kan ikke huske det, så må det da påvirke kundeforholdet til Danske Bank, men hvis det vitterlig er rigtigt at den løber uendeligt uden at der bliver indhentet aktiv- og indkomstoplysninger, så kan jeg selvfølgelig bedre forstå det. Men er lidt svært at forestillet sig, at Danmarks størtste bank i 2000 har lavet sådan en aftale med dig.

Viser 12 indlæg - 16 til 27 (af 27 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.