Nordax Finans

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 30 i alt)
  • Indlæg
  • #113054
    AnonymForfatter

    Jeg har også fået tilsendt sådan et brev.

    Det er uopfordret reklame for lånefinansiering der ikke er hustandsomdelt men sendt pr. alm. post med navn og adresse.- Det er m.a.o. ulovligt, hvis man ikke selv har rettet henvendelse.
    Adressekilden skriver de selv med småt på venstre side af brevet.

    “Adressekilde: Telefonbogsdata.Du kan selv til enhver tid frabede dig yderligere henvendelser fra Nordax Finans ved at ringe på tlf. 89 20 20 38"

    Det mås man ikke !

    Værst er imidlertid, at det er et datterselskab til TDC, der varetager de indgående kundehenvendelser og iøvrigt ligger C/O adresse til Nordax Finans.

    Har skrevet til TDC med opfordring til forklaring og ringer til Forbrugerstyrelsen tirsdag, hvis TDC ikke har henvendt sig.

    Lad os få skovlen under alle dem, der forsøger at lukrerer på andres økonomiske elendighed op til julemåneden. KLAG TIL FORBRUGERSTYRELSEN!!!!

    #113056
    MichaelForfatter

    Det er skam fuldt lovligt. De må ikke hverken ringe dig op eller banke på døren, men almindelige breve og reklamer er der intet ulovligt i.

    Lovteksten:

    “§ 6. Erhvervsdrivende må ikke uden forudgående anmodning herom rette personlig eller telefonisk henvendelse til en forbruger på dennes bopæl, arbejdsplads eller andet sted, hvortil der ikke er almindelig adgang, med henblik på straks eller senere at opnå tilbud eller accept af tilbud om indgåelse af aftale."

    #113058
    JydenForfatter

    Det er rigtigt. Man kan dog komme på “Robinsionlisten" ved at henvende sig til folkeregisteret i Kommunen, for inden de bruger de adresser skal de renses for dem der har tilmeldt sig listen for at undgå adresserde henvendelser. Har de ikke lavet denne edb- kørsel så har de et problem

    #113080
    AnonymForfatter

    Jeg har søgt om at låne 300.000 hos nordax. Jeg fik afslag selv om jeg opfylder de krav som de stiller. Det skyldes naturligvis at jeg ikke har boet mere end 2 måneder på min adresse. “Vi kredit vudere anderledes" Er efter min bedste overbevisning falsk reklame. Men når alt kommer til alt er det sikker en højre magt der beskytter mig imod dette plattenslager firma.

    D-mon

    #114630
    AnonymForfatter

    Hejsa.
    Ja jeg har kun godt at sige om nordax.

    #114644
    AnonymForfatter

    Jamen så sig det dog? Utroligt…

    #114646
    AnonymForfatter
    #114672
    AnonymForfatter

    Ja så kommer det her.
    det er ikke sådan at jeg har fået noget fra Nordax.
    Men så det i kuponkatalog.
    Sendte sådet for at prøve om man kunne låne penge.
    Og spare penge ved at låne igennem dem.
    Og kan kun sige det kan man.
    For det min mand og jeg søgte om fik vi lov til at låne.
    Så jeg syntes de er okay.

    #114894
    AnonymForfatter

    Det er for mig ubegribeligt, at Nordax bliver ved med at sende deres latterlige tilbud ud til husstande, der ignorerer dem.

    Jeg er ikke klar over hvordan vi er kommet på deres liste, men i hvert fald sender de omkring 6 tilbud hvert år, hvilket de har gjort siden 2003, så det må være noget i retning af 26 breve nu.

    Da det ikke er urealistisk at regne med en omkostning på 10 kr pr brev (porto, håndtering, brevpapir og kuvert), har Nordax til dato smidt 260 kr ud af vinduet.

    Hvorfor stopper de dog ikke efter at have sendt de første 4 breve uden respons. Det må ligesom være en indikation på at man ikke ønsker at være kunde i deres “ågerbutik".

    #115160
    AnonymForfatter

    Vedr. snakken omkring Nordax, føler vi at vi vil give vores besyv med. Det er nemlig ikke de bedste første erfaringer vi har gjort os med dette firma omkring deres behandling af kunder eller potentielle kunder – på trods af deres markedsføring med at de kreditvurderer anderledes. Vi søger om et lån på 300.000 kr. 2 dage senere ligger der et brev med posten med et stort tillyke, et gældsbrev samt en svarkuvert. Dette returneres naturligvis sammen med de behørige dokumenter, som naturligvis er afstemt med de indtastede oplysninger i ansøgningen. Men så 2 dage senere ligger der så et brev mere i postkassen, hvor der står at de desværre ikke kan tilbyde lånet alligevel pga. uoverensstemmelser i oplysningerne. Dette kan vi naturligvis ikke forstå, da oplysningerne som sagt er nøje afstemt, så vi ringer til dem. Forklaringen er at vi på vores årsopgørelse har en linje med “rente af for sent betalt skat", fra en tidligere skattesag. I øvrigt en skattesag som vi ikke kan erindre, da det for os ikke har været en sag. Formodentlig har vi betalt vores restskat nogle dage for sent, men ikke noget vi har lagt mærke til – derfor ingen sag. Dette afspejles også i beløbene, da det for mit vedkommende er 12,68 kr. og for min kones vedkommende 3,47 kr. !!! I min verden latterlige små tal at få at vide at lånet lige pludselig er annulleret på, ligesom damen i telefonen var så venlig at fortælle os at vi pga. dette havde været tidligere “dårlige betalere"…hhmm! Jeg spørger så om ikke de selv kan se at proportionerne i dette er lidt forskruede, men fik den klare besked at det var company policy og hun kunne i øvrigt ikke hjælpe mig yderligere. I tillæg til dette foreslog jeg at jeg henvendte mig på kommunen eller skat, for at få dokumentation på at der ikke er/var/har været en sag. Dette var uden betydning, da denne linje på årsopgørelsen som sagt betød at de ikke ville låne penge ud. Nu sidder vi tilbage med en følelse af at vi er utroværdige, ligesom vi naturligvis ville låne pengene for et formål. Og så er de så venlige at skrive i deres efterfølgende “afslag" at de har vurderet de indkomne oplysninger nøje ! Sammenholdt med deres gode reklamer mv. kan vi nuy kun sige – fy for helvede…!

    #115188
    AnonymForfatter

    I vil gerne fremstå som værende blevet meget uretfærdigt behandlet. I lægger især vægt på at beløbene for “rente af for sent betalt skat" er meget små, 12,68 kr og 3,47 kr.

    Men spørgsmålet er, hvad der UDLØSER at man kommer til at betale “rente af for sent betalt skat"

    Citat fra SKAT’s hjemmeside: “Hvis du ikke betaler din B-skat eller restskat til tiden, beregnes der renter af for sent betalt skat, også kaldet morarenter."

    Hvis I skal betale B-skat, er I sikkert selvstændigt erhvervsdrivende, og hvis man som selvstændig ikke betaler sin skat til tiden, er ens kreditværdighed virkelig tvivlsom.

    Hvis I ikke er selvstændige er det interessante, at man først skal betale restskat, hvis det er over 16.800 kr. (2008). Jeg citerer igen fra SKAT:

    “Har du ikke betalt hele din restskat inden 2. juli, bliver restskatten indtil 16.800 kr. indregnet i din forskudsskat for 2008 sammen med et tillæg på syv procent. Restskatten over 16.800 kr. skal du betale, sammen med et tillæg på syv procent, på tre indbetalingskort, som SKAT sender til dig i løbet af august."

    Derfor kan man konkludere: Jeres skattekort har været helt hen i vejret, når I BEGGE TO har fået en restskat på over 16.000 Det tyder på manglende omhu og indsigt i egen økonomi.

    Men endnu vigtigere, man kan konkludere, at I BEGGE TO har betalt restskat for sent. Så undrer man sig jo. Jeres morarenter er 12,68 kr og 3,47 kr. Altså har jeres restskat, som forfaldt til betaling på girokort, sikkert ikke engang været særligt stor. Men alligevel har I ikke formået at betale til tiden. Og I har tilmed vidst i noget nær et halvt år at regningen kom.

    Derfor, for at gøre en lang historie kort: Låneudbyderne ved GODT hvordan det hænger sammen, og hvor meget man rent faktisk skal gøre forkert, før man kommer til at betale “rente af for sent betalt skat" Det er ligemeget om det kun er 1 skaldet øre, beløbets størrelse er ikke afgørende.

    Ligesom det heller ikke er afgørende om du er i RKI fordi du ikke har betalt en telefonregning på 1.500, eller fordi du skylder 300.000 efter en tvangsauktion. Faktisk er det næsten værre at blive registreret for små beløb. At ryge på tvangsauktion er noget skidt, men det kan være en reel risiko som boligejer. Men hvis man ikke kan betale en regning på 1.500 kr er ens økonomi VIRKELIG stram.

    Derfor klinger det hult, når I tager den store violin frem og siger “fy for helvede" til Nordax finans.

    Alle långivere reagerer stort set lige så hårdt på “rente af for sent betalt skat", som de gør på en RKI registrering. Ikke på grund af beløbets størrelse, men på grund af den mistillidserklæring der ligger deri.

    #115190
    AnonymForfatter

    @Lone H. Tak for din fyldestgørende og naturligvis helt uvildige indsigt i den økonomiske verden. Mens du uddyber dine holdninger – så glem ikke at få dig et liv – du har kun det ene her!

    #115192
    AnonymForfatter

    Jeg kan ikke helt gennemskue om du er ironisk med din indledende kommentar: “Tak for din fyldestgørende og naturligvis helt uvildige indsigt i den økonomiske verden." Kan du uddybe den?

    “Glem ikke at få et liv" skriver du. Tænk, jeg vidste ikke at vi kendte hinanden? Du lyder lidt som min gartner, er det dig Godtfred? Godtfred Madsen?

    For du må da kende mig personligt siden du mener at kunne afgøre hvorvidt “jeg har et liv" – sjovt udtryk egentlig.

    #121598
    AnonymForfatter

    Har selv modtaget et adresseret brev fra Nordax Finans. Ca. 2 måneder efter at have henvendt mig til dem for ikke at modtage yderliger, fik jeg endnu et brev.

    Efter andet brev skrev jeg en mail til dem for at frabede mig yderliger henvendelser. Svaret på denne mail var at de havde haft problemer med deres “nej-tak"-liste, og at 1-2 yderligere tilbud iøvrigt kunne forekomme, da de forudpakker deres materiale.

    Deres svar besvarede jeg med:

    “Jeg vil gerne henvise til Markedsføringsloven § 6, stk. 3. Jeg har frabedt mig henvendelser fra jer i starten af februar og nu. At I har problemer med administrationen af jeres lister og at I har forudpakket materiale ændre ikke på hvorvidt I må rette henvendelse til mig når jeg har frabedt mig dette. Derfor regner jeg med, at jeg aldrig igen vil modtage noget matriale fra jer."

    Herefter har jeg ikke hørt fra dem.

    Link til Markedsføringsloven på Retsinformations hjemmeside: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=31600

    #121600
    AnonymForfatter

    Jeg synes at vi skulle sende svarkuverten tom retur – på den måde ville de blive dobbelt portoudgifter… ;o) Og flere gange endda….

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 30 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.