Nye banker.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 33 i alt)
  • Indlæg
  • #197766
    HalliHalloForfatter

    Ja, 1,5% er vel i orden, bare man kan disponere over pengene fra dag til dag.

    #197772
    Jesper nyForfatter

    Enig AL-Bank er vel bedste bud i dag med 1,3%

    AL Bank har vel egentlig også en OK profil, men savnet af Dinbank/Skandiabanken er for mit vedkommende stort.

    Så gerne ATP også lavede bank, men den er vidst politisk skudt i sænk. Dette havde været fantastisk. Men PFA og COOP hilses nu også stort velkomment!

    #197788
    HalliHalloForfatter

    Hvad er betingelserne egentlig for at få 1,3% i Al-Banken?

    Skal man have aktier og være medlem af en fagforening?

    Kan man hæve frit fra kontoen og får man den høje rente fra 1. krone?

    #197828
    thsvForfatter

    Læs betingelserne for AL-formue flex her:
    https://www.al-bank.dk/default.asp?id=2494
    0,25% på de første 25K, så selv ved 250K er renten kun 1,20%

    #197832
    AnonymForfatter

    Forkert THSV!

    Renten på en AL Formue Flex ikke 1,2% men 1,3%.

    Og renten på 1,3% opnås ikke for indeståender over 250.000 men for derimod allerede for indeståender over 25.000 kr.

    Set i lyset af at du med denne kontoform kan hæve flere gange om året uden rentedekort, så er det faktisk en meget god rente.

    Du kan ikke sammenligne denne kontoform med begrænset binding med konti, hvor du binder indlånet i 6,12,24 eller 36 måneder. En sådan sammenligning af pærer og bananer er ikke retvisende.

    #197834
    OBSForfatter

    @GP:

    Jeg beklager, men thsv har altså ret: Ved et indestående på 250.000 kr. er renten kun 1,20%.

    AL-Bank skriver lige under rentetavlen:

    “Nominel årlig rente
    Eksempel: Hvis der står 250.000 kr. på kontoen, er den nominelle årlige rente 1,20 %."

    Så de første 25.000 kr. forrentes kun med 0,25%, mens de næste op til 250.000 kr. forrentes med 1,30%. Samlet giver det en forrentning på 1,20% ved indestående på 250.000 kr.

    #197836
    Jesper nyForfatter

    Jeg har netop set http://www.kbh-andelskasse.dk/PRISERRENTESATSER/Rentesatser.aspx
    Ved indsætning af kr. 700.000 giver det kr. 716.750 ved sats 2,393%
    Det kræver dog 5 andelsbeviser af ca. kr 5.100 pr stk dvs ca kr 26.000 i indskud.

    Jeg har ikke styr på deres solvens som opgivet på deres hjemmeside. Kan nogle hjælpe her? ville I kunne finde på at lave et arrangement hos Københavns Andelskasse?

    Personligt er jeg lidt træt af at jagte eksempelvis 0,2% i højere rente med 1 års bindinger….. kunne godt tænke mig at finde et ståsted hvor ideologien er i orden og forretningen er sund. Jeg synes bare det er svært at finde en sådan bank. Hvad siger I?, kan I komme med et godt råd for placering af ca. 1,5mill med forholdsvis kort binding af halvdelen?

    #197880
    thsvForfatter

    ALs konto er da helt fin til kort binding.
    Ved 750K bliver renten jo på 1,265% og du kan hæve som du lyster.

    #197882
    BangeeForfatter

    Anonym 50

    Det er vel meget simpelt

    Hvis banken har orden i solvens og deres forretninger, så kan de jo låne i Natinalbanken til ca 0,5%

    Så hvorfor skulle de give dig mere end det og dermed tabe indtjening. Især såfremt du ikke har yderligere bankforretninger som bidraget til bankens indtjening på dig

    #197934
    thsvForfatter

    “Renten på en AL Formue Flex ikke 1,2% men 1,3%.

    Og renten på 1,3% opnås ikke for indeståender over 250.000 men for derimod allerede for indeståender over 25.000 kr."

    Helt forkert, GP, hvor sørgeligt du ikke læser mit link!
    Delv ved 750.000 kr på en AL formue flex når renten ikke op på 1,3%, grundet den lave rente for de første 25.000 kr.

    Stiller resten af dine indlæg i meget dårligt lys, når du ikke magter at læse de relativt simple rentevilkår.

    #198376
    AnonymForfatter

    Så i nyhederne at der kun er ti banker tilbage, der ikke kræver gebyr for konto.
    Vil gerne vide hvilke ti banker der er at vælge i mellem.
    Med venlig hilsen

    #198380
    thsvForfatter

    •Arbejdernes Landsbank

    •BRFkredit Bank

    •Københavns Andelskasse

    •Nordea

    •Nykredit Bank

    •PenSam Bank

    •Sparekassen Himmerland

    •Sønderhå-Hørsted Sparekasse

    •Vestfyns Bank

    •Vestjysk Bank

    Nemt funbdet på Google.
    Kan for øvrigt bekræfte, at det er gratis hos Nordea, hvis man benytter deres koncept “Gratis hverdag".

    #198386
    AnonymForfatter

    … og FinansNetbanken.

    #198388
    AnonymForfatter

    Har en mistanke om at der ikke vil gå mange måneder før antallet af “gratisbanker" på den liste kan reduceres til 0 banker.

    Alene den lækkede interne korrespondance fra Arbejdernes Landsbank viser, at man arbejder med ændret prissætning.

    #198390
    testForfatter

    Ja det ville faktisk ku betegnes som sandsynligt at de læger sige lige en 5kr under danske bank.

    Dansk bank vil naturligvis lige some Nordea udnytte den fordel de har i forhold til boliglån.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 33 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.