ophævelse af reservation på betalingskort

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93640
    AnonymForfatter

    hej
    når man har købt en vare på nettet.og annullere ordren.og beder forhandleren om at ophæve reservationen.og intet sker.hvad gør man så.?
    for min bank siger at de ikke kan gøre noget?

    #197038
    HalliHalloForfatter

    Hav nu lidt tålmodighed, der sker nok snart noget i sagen, når du har annulleret ordren og bedt om at få reservationen ophævet.

    Ellers ring til firmaet igen hurtigst muligt, så du kan disponere over dit fulde indestående igen.

    #197062
    AnonymForfatter

    Ellers hvis de ikke vil (og du ikke kan leve med at vente til reservationen udløber, vist normalt 7 dage) så skriv til banken (skriv også gerne til firmaet da en samtale er sværere at bevise) og at firmaet ikke vil gøre det.

    #197064
    AnonymForfatter

    hej
    tak for rådet.
    men har vi gjordt.sendt mail til firmaet.ringede til dem.og de sagde de havde ophævet den.
    men har de ikke.
    og banken siger de ikke kan gøre noget.

    #197066
    JydenForfatter

    Hvis banken vil, kan de godt annullere reserverede beløb. Jeg fik efter en lang snak for et par år siden annulleret reservationer for ca. 28000 kr.af banken på mit mastercard. Beløbet var reserveret at en udenlandsk hotelkæde fordi deres reservationssystem fejlede gang på gang. Hotelkæden ville ikke gøre noget, da “problemet jo ville blive løst efter ca. 20 dage hvor den fejlagtige booking ikke var benyttet." Banken gjorde det efter nogen debat, selvom de ikke var meget for det, og der kom også lidt gang i den i hotelkæden efter en henvendelse til deres presseansvarlige.

    #197068
    Mr RForfatter

    Ja din bank kan godt fjerne reservationen på kortet, men de kan ikke forhindre firmaet i at lave transaktionen så de alligevel ultimativt bliver trukket på din konto.

    Derfor er det vigtigt du gemmer den kommunikation du har med firmaet og derefter kontakter banken i tilfælde af at pengene alligevel bliver trukket fra din konto

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.