Rente på aftalekonto

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93619
    AnonymForfatter

    Min mor på 88 år og beboer på et plejehjem har lige fået ny bekræftelse på sit aftale indlån hos Danske Bank – hun har ca. 550.000,- kr. stående – de står fast med løbende 3 mdrs. aftale – jeg kunne se på brevet, at hun får en rente på 0,12% p.a. – altså 1,2 promille!! Det lyder ikke voldsomt højt – også når man her på sitet kigger på “sammenlign priser". Er der nogen, der har erfaring med, hvad de store banker kan præstere på 3 mdr. aftalemidler?

    #196774
    AnonymForfatter

    Med en så kort binding kan der ikke opnås en specielt god rente.

    Men eksempelvis kan du – på en almindelig aktionærlønkonto i Arbejdernes Landsbank få en rente mellem 0,90-1,50% såfremt saldoen er over 200.000 kr. Kontoen er uden binding.

    Aktionær kan man blive for 1.000 kr.

    Såfremt du ikke er aktionær kan du få en rente på 0,4-1,0% på en superlønkonto.

    Hvis du ikke vil have lønkonto i AL-Bank og kan nøjes med 6 hævninger pr. år, kan du få en rente på 1,3% på en formue flex konto.

    Så der er trods alt mulighed for at få en bedre rente end den din mor p.t. har i Danske Bank.

    #196782
    JydenForfatter

    Nej 0,12 % er for rinbge for sådan et beløb.
    Man kan vel også kalde det FIH tilbyder for en slags aftaleindlån, og de giver dog godt 10 gange så meget – 1,25 % på 3 mdr.
    Udover det “generalen" nævner kan en mulighed for noget der bare “står der" evt. også være Skjern Banks højrente trappe der er åben for indskud indtil udgangen af marts, med 0,75 % det første år,
    2,0 % andet år og 3,25 % det 3. år, og der kan frit hæves.

    #196786
    JydenForfatter

    Jeg glemte at skrive at du på mybanker.biz kan se at man de sidste dage har kunnet få cA. 1,5 % i rente på 3.mdr. aftaleindlån – hvilket pengeinstitut kan man ikke se, men man kan jo bare prøve at sende sit indskud i udbud på mybanker.biz.
    En sidegevindst ved at bruge denne metode er desuden at du evt. kommer i forbindelse med medarbejdere i de bydende banker der “ikke blot er nogle tilfældige små jammerlige bogholdere" men folk med ret til at forhandle med kunderne, og ved hvad aftaleindskud er værd for banken.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.