En ydmyg forklaring på Danske Bank’s nye Kundeprogram

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 28 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93528
    AnonymForfatter

    Danske Bank har valgt at arbejde med 6 kundegrupper fremadrettet, de to af grupperne dækker unge hvor prisen fremadrettet er praktisk taget gratis (maks. 10 kr. pr. måned (30/kvartal)) og så får du Hverdag+ pakken som indeholder stort set alt gratis, endda også kreditter op til 50.000 uden etableringsomkostninger.
    Husk at det er forretnings-omfanget som placerer kunden i en af de 4 grupper, og både indlån,udlån, pension, også privat-tegnede i Danica, værdipapirer og realkreditlån tæller med.

    Så er der 4 kundegrupper tilbage af de 6, og her er inddelingen følgende:
    Basis-gruppe: forretningsomfang under 60.000 kr.
    Ekstra-gruppe: omfang 60.000-750.000
    Eksklusiv-gruppe: 750.000-2.000.000
    Eksklusiv+ – gruppe: 0ver 2.000.000

    HUSK AT DER LIGGER EN INDTJENING PÅ KUNDEN VED STØRRE FORRETNINGSOMFANG, det er derfor logikken at kundegrupperne over 750.000 ikke skal betale ‘abonnement’ og derfor får ‘foræret’ en Hverdag+ pakke til en værdi af 40/30 kr./kvartal(en husstand får 25% rabat på Hverdag+ pakken)
    Den absolut laveste indtjening ligger typisk på en basis kunde og denne kunde kan for 40 kr./kvartal få ydelserne i Hverdag+ pakken (igen 25% rabat hvis husstanden tilmelder sig kundeprogrammet).
    Jeg har nedenfor lagt link til prislisten fra Danske Bank’s hjemmeside vedr. ovennævnte. Vær obs! på at højre kolonne i prislisten dækker Hverdag+ ydelserne. Venstre kolonne er standard priser hvis man IKKE tilmelder sig kundeprogrammet og det vil for langt de fleste være en god ide at tilmelde sig.
    Tips: med Hverdag+ pakken kan du hæve gratis i andre danske pengeinstitutters automater.

    http://www.danskebank.dk/PDF/PRISER-VILKAAR-FAKTAARK/Konti/Prisliste_for_kundepakker_produkter_services.pdf

    Husk Danske Bank har tlf. åbent alle ugens 7 dage, hele døgnet på tlf. 70 123456

    Den rente en kunde skal betale i Danske Bank fremadrettet i det nye kundeprogram er individuelt, dvs. at to kunder som er i eksklusiv-gruppen godt kan ha’ forskellige tilbudte renter på f.eks billån. Derfor opfylder Danske Bank oplysnings-pligten ved at oplyse hele rentespændet, f.eks. 5-11,75 %. Med andre ord, så forsøger Danske Bank at tage hensyn til kundens kreditværdighed når renten skal tilbydes, og to kunder i samme ‘gruppe’ kan ha’ forskellig kreditværdighed. Husk at det er forretnings-omfanget som placerer kunden i en af de 4 grupper, og både indlån,udlån, pension, værdipapirer og realkreditlån tæller med.

    #194816
    AnonymForfatter

    Og hvad er så din titel/funktion i Danske Bank om man må være så fri at spørge ?

    #194820
    AnonymForfatter

    Mybanker er et uvildigt site – så produktsælger fra Danske Banke tag lige og LÆS RETNINGSLINIERNE vedr. markedsføring

    #194840
    AnonymForfatter

    Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor Danske Bank har fumlet så meget rundt i den her sag!

    Det man skulle have gjort var at kommunikere med kunderne frem for at kommunikere med alle danskerne.

    Samme som det nye prissystem blev meldt ud skulle alle kunderne have haft et brev i postkassen, som forklarede hvad konsekvenserne var for netop dem. Det ville i hvet fald have forhindret at de omkring 50% af kunderne som kvalificerer til at blive Eksklusiv eller Eksklusiv+ var blevet vrede og frustrerede. Tvært om ville de have været glade for udsigten til billigere priser.

    For den anden halvdel af kunderne, som får en dyrere løsning, ville det også have været rimeligt fortælle åbent og up front i et personligt brev hvor meget ekstra der skal betales om måneden.

    Kommunikationen i medierne gav et katastrofalt uklart billede, hvor mange først troede, at Realkredit Danmark lån ikke talte med eller fejlagtigt troede, at husstande ikke blev beregnet samlet.

    Der har formentlig været adskillige kunder med Eksklusiv/Eksklusiv+ status, som har været langt fremme i overvejelserne om at skifte bank og måske har gennemført bankskiftet, før de fandt ud af tingenes rette sammenhæng.

    Derudover er det tude tosset, at Danske Bank allerede i efteråret 2012 meldte ud til aktionærerne, at det bliver dyrere for nogle kunder, at være kunde i Danske Bank. Det har givet vis fået mange (heriblandt jeg selv) til at skifte bank.

    #194844
    AnonymForfatter

    GP

    Jamen bankens kommunikations evner er jo et repræsentativt billede af bankens evner til at drive bank!

    Eksklusiv/Eksklusiv+ status er da ingen garanti for noget som helst , pristavlen indikerer jo
    stadigvæk(dyrt) langt højere priser og dårligere vilkår end hvad man kan få i den øvrige sektor.

    Læser i Berlingske tidende at det heller ikke kan lade sig gøre at forhandle bidragssatser i realkreditten selv om man skulle formaste sig til at have det fulde indestående i modsvar.

    Uhhh gad vide hvem der takker ja til Eivinds nye tilbud om gratis overførsler af RK , Forsikring etc.. for derefter at blive blanket af i indlåsnings og rentekarrusellen

    Og hvorfor skulle man flytte sine forsikringer / pension over i Danica’s dyre tabsgivende kapitalforvaltning ? (jeg er ved at flytte min sidste pensionsopsparing pga. forringede vilkår og stigende omkostninger)

    Danske Banks “new standard" bundleprodukt model stinker langt væk af endnu mere indlåsning og tilsiger at kunderne bør løbe skrigende bort(det gør de formodentligt allerede)

    Dine aftaler med tidligere Danske Banke var = ingen aftale
    Mine aftaler med tidligere Danske Banke var = ingen aftale

    Altså at den landsskadelig bank løb fra sine aftaler (selv med de gode kunder)

    Danske Bank er en bank fuld af løgn ,fup og fiduser (diplomatisk sagt)

    #194846
    AnonymForfatter

    Nu er jeg jo en del på farten og har lige modtaget gebyr oversigten for de 3 mdr. jeg stadigvæk var kunde i DB (jan – marts) i 2012 “såkaldt 24/7 gebyrfri hverdag"

    Intet er gratis i denne bank og gebyr amok lever i bedste velgående også selv om jeg var blevet lovet noget andet af vores produktsælger nummer 3 i banken

    http://s8.postimage.org/66zgcrysl/foto.jpg

    Dårlig rådgivning og tabsgivende oplevelser er hvad denne bank står for (for mit vedkomne var sidste tab et kurstab til 93000 kr. som rådgiveren absolut ikke ville vedkende sig)

    Så igen Danske Bank er en bank fuld af løgn ,fup og fiduser , Pak du bare din markedsførings forsøg sammen “slap af det er kun penge"

    #194850
    Mr RForfatter

    Du skriver at selv med eksklusiv + får man dårligere vilkår end i den øvrige sektor

    Giv mig et eksempel vbturbo.

    #194852
    AnonymForfatter

    MR R

    Simpelt svar (bare et enkelt illustrativt eksempel hvor produkt sælgeren fra danske banke prøver at forklare den “geniale nye bundle pris model")

    Læs her mit svar til – (“slap af det er kun penge") om hvorfor man dog skulle oparbejde et engagement med danske banke på 2 mio + for at få et bil lån til eks.vis 5%

    http://www.mybanker.dk/debat/privatoekonomi/7091-danske-banks-kommende-abonnement-for-privatkunder

    Jeg ved godt at du har svært ved at forstå det!

    #194854
    Mr RForfatter

    Jeg ved godt du har svært ved at svare ordentligt, men hvad skal man så bruge dine indlæg til hvis du bare kaster omkring dig med tilfældige floskler.

    At du har en mening om at man ikke skal samle sine ting et sted – fint
    At du har en mening om at Danske Bank har snydt dig – fint

    Det er meninger og det kan ikke diskuteres.

    Men rent faktisk er de tilbud som Danske Bank kommer med hvis man er eksklusiv og specielt eksklusiv + meget konkurrence dygtige.

    Derfor jeg gerne vil havde dig til at finde et bedre tilbud nu hvor du påstår det er så ringe.

    #194856
    AnonymForfatter

    btw 3,95% i rente på alm. budget konto med trækningsret på 300.000 kr. i min nye absolut konkurrencedygtige bank.

    og der behøver jeg ikke noget eksklusiv + gylle for at få en fornuftig pris

    #194858
    Mr RForfatter

    Ok jeg regner heller ikke med at få et svar fra dig

    #194860
    AnonymForfatter

    Og igen ved godt at du har svært ved at forstå det!

    #194862
    Mr RForfatter

    Så forklar mig det 🙂

    #194864
    AnonymForfatter

    Til General Prier: Ja, Danske Bank har måske fumlet rundt (de burde ha’ sendt info/brev til alle ca. 1,7 mill kendte cpr.nr. i banken på een gang), men de journalister som fik info på pressebriefingen 18.1.2013 kl. 11.15, har måske også ‘fumlet lidt rundt’, men ok de er jo kritiske i deres tilgang.

    Til vbturbo: Jeg opfatter mit indlæg 27.1.2013 kl. 10.00 (ovenfor), som faktuel oplysning og ikke markedsføring.

    Hvorom alting er, så hører i ikke mere fra mig fremover, og i behøver ikke at finde på et ‘smart svar’ her, jeg kommenterer ikke yderligere.

    #194866
    AnonymForfatter

    “slap af det er kun penge"

    Ja føl dig da bare indigneret , der er masser af useriøse der reklamerer for diverse quicklåns selskaber og fremfører hvor gode de er samt hvor let det er (enkelte er sågar meldt til finanstilsynet af sitet her).

    Hvorom dine gentagne indlæg med danske banks pristavle (set før)
    grænser til at være spam (faktuel oplysning) i diverse tråde!

    Dit tip med gratis hævning (det rene vås)

    Tips: med Hverdag+ pakken kan du hæve gratis i andre danske pengeinstitutters automater.

    Kan jeg da ikke opfatte som i strid med markedsføringsloven , og jeg kan da derfor ikke anse
    som for andet end endnu en produktsælger fra Danske Banke

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 28 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.