LØNKASSEKREDIT i DANSKE BANK

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • HalliHalloForfatter
    Indlæg
  • #93519
    HalliHalloForfatter

    Jeg overvejer at oprette en lønkassekredit i ovennævnte bank.

    Når jeg går ind på Mybankers prissammenligning, så står banken opført 4 gange med samme rentesats for 4 forskellige kundegrupper (8,2% – 18,6%).

    Et par linier længere nede figurerer banken igen 4 gange med en ny og højere rentesats på 8,8% – 19,4%. Hvad er nu det for en sats?

    Hvorfor oplyses det ikke eksakt hvad Danske eksklusiv+, Danske eksklusiv, Danske ekstra og Danske Basis skal betale i rente på en lønkassekredit pr. år?

    Med andre ord: Hvor kan jeg se hvad de forskellige kundegrupper eksakt skal betale for en lønkassekredit?

    Jeg syntes det virker meget forvirrende på mig, men måske nogen der kan kaste lys over dette?

    #194592
    testForfatter

    hvad med at ringe til danske bank og spørge? Du ringer bare og siger halihalo.

    #194608
    HalliHalloForfatter

    Tak, tak det kunne jeg da godt gøre, men har ikke mere taletid før til den første.

    Måske andre lidt mere seriøse kan hjælpe?

    Venlig hilsen

    HalliHallo

    #194642
    JydenForfatter

    Når “test" skriver du kan ringe til Danske Bank og spørge går jeg ud fra det er fordi det er det svar du har givet – jeg ved ikke hvormange gange når der har spurgt om noget her på mybanker.
    Det er ikke det svar jeg ønsker mig for det kan man vel godt finde ud af, men når jeg går på mybanker er det for at blive rustet til en evt. dialog med f.eks banken af nogen der har haft tingene inde på livet og få impulser ud fra dette.

    Det kan muligvis hjælpe dig at google “Danske Bank her ikke styr på renter" og jeg har desuden læst at renterne fastsættes ud fra kreditvurdering i hver situation.

    #194648
    AnonymForfatter

    Fordi at en kunde der eksemepelvis har et lån på 2,2 mio. kr. (eksklusiv+) skan have meget forskellige sikkerheder/risikoprofiler og renten sættes i forhold til risikoprofilen.

    #194716
    testForfatter

    8 til 17,45 og åh shit min rente stiger på mandag med 0,1 procent.

    #194812
    AnonymForfatter

    Den rente en kunde skal betale i Danske Bank fremadrettet i det nye kundeprogram er individuelt, dvs. at to kunder som er i eksklusiv-gruppen godt kan ha’ forskellige tilbudte renter på f.eks billån. Derfor opfylder Danske Bank oplysnings-pligten ved at oplyse hele rentespændet, f.eks. 5-11,75 %. Med andre ord, så forsøger Danske Bank at tage hensyn til kundens kreditværdighed når renten skal tilbydes, og to kunder i samme ‘gruppe’ kan ha’ forskellig kreditværdighed. Husk at det er forretnings-omfanget som placerer kunden i en af de 4 grupper, og både indlån,udlån, pension, værdipapirer og realkreditlån tæller med.

    Danske Bank har valgt at arbejde med 6 kundegrupper fremadrettet, de to af grupperne dækker unge hvor prisen fremadrettet er praktisk taget gratis (maks. 10 kr. pr. måned (30/kvartal)) og så får du Hverdag+ pakken som indeholder stort set alt gratis, endda også kreditter op til 50.000 uden etableringsomkostninger.
    Så er der 4 kundegrupper tilbage af de 6, og her er inddelingen følgende:
    Basis-gruppe: forretningsomfang under 60.000 kr.
    Ekstra-gruppe: omfang 60.000-750.000
    Eksklusiv-gruppe: 750.000-2.000.000
    Eksklusiv+ – gruppe: 0ver 2.000.000

    HUSK AT DER LIGGER EN INDTJENING PÅ KUNDEN VED STØRRE FORRETNINGSOMFANG, det er derfor logikken at kundegrupperne over 750.000 ikke skal betale ‘abonnement’ og derfor får ‘foræret’ en Hverdag+ pakke til en værdi af 40/30 kr./kvartal(en husstand får 25% rabat på Hverdag+ pakken)
    Den absolut laveste indtjening ligger typisk på en basis kunde og denne kunde kan for 40 kr./kvartal få ydelserne i Hverdag+ pakken (igen 25% rabat hvis husstanden tilmelder sig kundeprogrammet).
    Jeg har nedenfor lagt link til prislisten fra Danske Bank’s hjemmeside vedr. ovennævnte. Vær obs! på at højre kolonne i prislisten dækker Hverdag+ ydelserne. Venstre kolonne er standard priser hvis man IKKE tilmelder sig kundeprogrammet og det vil for langt de fleste være en god ide at tilmelde sig.

    http://www.danskebank.dk/PDF/PRISER-VILKAAR-FAKTAARK/Konti/Prisliste_for_kundepakker_produkter_services.pdf

    Husk Danske Bank har tlf. åbent alle ugens 7 dage, hele døgnet på tlf. 70 123456

    #194830
    HalliHalloForfatter

    Hej allesammen,

    er der nogen der kan hjælpe mig? Det er mig der har startet tråden.

    Det ser desværre ikke sådan ud, så jeg må nok have fat i Thierry.

    Jeg havde bare indtrykket at der sad et par lyse hoveder herinde, men godmorgen
    min bare……..

    #194834
    AnonymForfatter

    Hvorfor vil du oprette en konto i Danske Bank? Som overførselsindkomstmodtager med begrænset engagement er du netop den kundetype, der er uønsket i banken.

    Og når du ikke engang har råd til at tanke taletid før den første, så er du næppe kreditværdig til at få en kassekredit – hverken i Danske Bank eller andre banker!

    Men ring da endelig til direktøren for Danske Bank Danmark. Dit bankskifte er jo helt sikkert et anliggende, som bør løftes op på direktionsniveau!

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.