Finansnetbanken højrentekonto 2014

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 28 i alt)
  • KaptajnForfatter
    Indlæg
  • #93513
    KaptajnForfatter

    Hej

    Overvejer at oprette en højrentekonto hos Finansbanken.

    Så vidt jeg kan se kan man få 1,25% og det koster ikke noget at hæve pengene før tid (31/1-2014)

    Det er vel umiddelbart det bedste bud på en opsparingskonto hvis man ikke vil binde pengene ?

    Nogen som ved om der er skjulte gebyrer insvolveret ?

    #194428
    sorringForfatter

    Der er ingen gebyrer i forbindelse med højrentekontoen i Finansnetbanken ved hævning før tid. Imidlertid er det ikke fornuftigt at benytte denne konto, når du f.eks. kan oprette en konto i fih-bank mod binding i op til 5 år. Rentesatsen er meget bedre – op til 2,65% – og der kan hæves mod dekort. Kig nærmere på fih.dk og læs deres betingelser.

    #194430
    KaptajnForfatter

    Hej Sorring

    Tak for svar. Har allerede lidt hos FIH, men vi er småt ved at kigge på at købe hus. Så efterhånden som FIH kontiene udløber vil vi kun låse dem nogle måneder af gangen.

    Her ser Finansbankens 1,25% trods alt hæderligt ud 🙂

    #194434
    JydenForfatter

    Hej sorring,
    FIH er rigtig god, men har du bemærket at deres dekort ved fortidig hævning er blevet ret høj ved de lange bindingsperioder

    #194436
    sorringForfatter

    Hej Kaptajn.
    Jah…. det kan godt være – men vær forberedt på, at Finansnetbanken kun holder åbent for indskud på højrentekontoen een gang – nemlig ved første indsættelse. Derefter står kontoen så med garanteret rente til udløbsdagen. Bemærk videre, at kontoen skal oprettes og have indsat penge inden udgangen af januar måned 2013. Bemærk yderligere, at kontoen ikke giver rente, hvis saldoen kommer under 25.000 kr.
    Du kan i princippet oprette et vilkårligt antal konti i fih-bank og ophæve dem igen efter kort eller lang tid mod betaling af dekort som fremgår af deres prisblad. Selv mod betaling af dekort tænker jeg, at du vil være bedre stillet end med en højrentekonto i Finansnetbanken.

    #194438
    sorringForfatter

    Hej Jyden.
    Ja, jeg har bemærket det for ganske nyligt. Gad vide, hvornår vilkårene er blevet ændret ? Men stadig tænker jeg, at det er mere gunstigt med opsparind dér end på en højrentekonto i Finansnetbanken.

    #194452
    AnonymForfatter

    Ved ikke om det er til at komme ind i Islandske Banker (Nul erfaring haves)
    Men umiddelbart ser de ud til at have nogle interessante indlånsrenter med korte løbetider

    (Interest rate – Deposits from 1/1/201)

    http://www.landsbankinn.com/interest-rates/

    http://www.forexticket.dk/da/currency/converter-DKK-ISK

    “Fixed rate account"

    The minimum amount is ISK 500 thousand. 2% withdrawal fee on deposits withdrawn prior to expiry of the fixed term.

    Fixed rate account, 3 month term deposit 4.75 %
    Fixed rate account, 6 month term deposit 4.90 %
    Fixed rate account, 12 month term deposit 5.20 %
    Fixed rate account, 24 month term deposit 5.35 %
    Fixed rate account, 36 month term deposit 6.30 %
    Fixed rate account, 60 month term deposit 6.40 %

    #194454
    JydenForfatter

    Hej Sorring,
    Jeg tror FIH ændrede deres dekort da de lancerede 4 og 5 års binding. Men jeg kan ikke se det er mere gunstigt end Finansnetbanken hvis det er med kort løbetid og hvis man har pengene til indsættelse her i januar .

    #194460
    KaptajnForfatter

    Mig bekendt kan man heller ikke trække dekort fra i skat, så det kan hurtigt blive en dyr fornøjelse

    #194472
    JydenForfatter

    Hej Kaptajn,
    Det kan nu godt være du kan trække noget dekort fra da “sakatterådet finder at dekort i forbindelse med hævning af indestående på bankkonto uden overholdelse af den aftalte opsigelsesfrist kanmodregnes i renteindtægten.

    Se evt. http://www.skat.dk/SKAT.aspx?old=1923029&vld=0

    Håber det kan spare dig for lidt hvis det er aktuelt

    #194476
    AnonymForfatter

    Hej. Jeg har været inde og læse om Finansnetbankens indskydergaranti og
    kan ikke se noget, men kun om indskydergarantifonden generelt, men ikke
    at de er med i den.

    #194504
    HalliHalloForfatter

    Jeg er selv en glad Finansbankkunde, så mon dog ikke de er med i garantiordningen ligesom alle andre banker er det?

    #194552
    BetteBentForfatter

    Alle danske banker er med i indskydergarantifonden

    #194652
    JydenForfatter

    Ja, så er det jo nu Jyske Bank.

    #194654
    Lars KrogForfatter

    Jep. Lidt spændende for os der er kunder -:)

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 28 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.