Lokale indlånstilbud ?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • JydenForfatter
    Indlæg
  • #93468
    JydenForfatter

    Er der nogen der har kendskab til gode lokale indlånstilbud – tilbud der ikke findes her på mybankers oversigter.
    Der er sikkert en masse mennesker der her den 17. jan. får frigivet ca. 100.000.000 kr. ialt, der de sidste ca. 3 år har stået og “lunet sig" med 4 % i rente, og som skal finde en ny placering, og derfor vil det være interessant at høre om gode lokale tilbud.

    #193678
    J LarsenForfatter

    Jeg havde nu håbet på 6% det sidste år.
    Har du spurgt dem, om de ikke har et andet sundt tilbud?

    #193680
    JydenForfatter

    Ja, jeg har haft kontakt med dem lige før jul, og da vidste de ikke hvad de ville, de regnede dog med at komme med et eller andet, men hvor “sundt" det bliver, er altså ikke klart. Derfor er jeg begyndt at sondere mulighederne.
    Jeg må indrømme, at som tiden gik havde jeg afskrevet de 6 %, men håbet er jo altid lysegrønt

    #193686
    BertelsenForfatter

    Og hvor kommer de 6% fra ??

    #193692
    JydenForfatter

    Det ligger i aftalen at renten det sidste år skulle være 6% hvis diskontoen den 18.1.2012 var 4 % eller derover.

    #193694
    BertelsenForfatter

    Og hvad er det for en bank der har tilbudt det produkt?

    #193696
    AnonymForfatter

    Tror jeg vil benytte alm brand’s tilbud på 3 år, men 2,5 % er så sølle. Har haft et stort beløb stående hos finansnetbanken i 2012 men 1,25 % er sku er for lavt.

    Har også overvejet kapitalandele, men ser ikke meget potentiale der.

    Er der nogen der har erfaringer med alm brand bank.

    Er det ikke først den 18 januar? (hvilket er en fredag, og så når man ikke at flytte pengene før ugen efter 🙂 )

    #193698
    AnonymForfatter

    Tror jeg vil benytte alm brand’s tilbud på 3 år, men 2,5 % er så sølle. Har haft et stort beløb stående hos finansnetbanken i 2012 men 1,25 % er sku er for lavt.

    Har også overvejet kapitalandele, men ser ikke meget potentiale der.

    Er der nogen der har erfaringer med alm brand bank.

    Er det ikke først den 18 januar? (hvilket er en fredag, og så når man ikke at flytte pengene før ugen efter 🙂 )

    #193700
    AnonymForfatter

    Hvordan besvarer man i dette nye design. Altså fremhæver det man svarer på?

    #193702
    AnonymForfatter

    Det sjove er da jeg oprettede 4-4-6 synes jeg renten var så ringe og tænkte tilbage på de gamle dage da FIH gav 7 %

    OG nu overvejer jeg stærkt en rente 2,5%. 🙁

    #193712
    HalliHalloForfatter

    Bertelsen skrev: “Og hvad er det for en bank der har tilbudt det produkt?"

    Jyden skrev endvidere: Masser af mennesker får frigivet ca. 100.000 kr. omkring den 17.1.d.å.

    Jeg får – mig bekendt – ikke frigivet nogle midler denne dato, så jeg er da også spændt på at høre hvem I får frigivet penge fra den dato.

    #193720
    JydenForfatter

    Det var daværende Sparekassen Farsø (nu overtaget af Den Jyske Sparekasse) der havde produktet Sund opsparing 4-4-6 med en binding på 3 år, og det er dette produkt der nu udløber om kort tid.

    JPUSA, Ja det er andre tider idag hvad angår indlånsrenten.

    #193724
    AnonymForfatter

    Hybrid kernekapital fra Nykredit giver 4,91 % i rente + kursgevinst. Den udløber i sep. 2014 og er lige nu i kurs 99,8 ca. Der er selvfølgelig en risiko ved dem, men det skulle jo gerne afspejles i renten. Jeg har selv haft dem i et par år nu.

    #193768
    AnonymForfatter

    Hej Nikolaj05

    Tak for ovenstående info

    Har du et link til en oversigt over hybrid kernekapital fra forkellige virksomheder. Jeg tror kapitalandele vil begynde at falde så snart renten stiger, da jeg antager at c20 kun er over kurs 500 fordi folk med kapital ikke ved hvad de skal gøre af deres penge.

    Endvidere er det nærmest umuligt at forrente sine penge risikofrit i dag.

    NÅ men jeg må i tænkeboks her i Januar. (kapitalandele, obligationer, risiko, ingen risiko) tænke tænke

    Hvordan er din risikoprofil?

    #193770
    AnonymForfatter

    Der er et link her til Nykredits.
    http://www.nykredit.dk/privat/info/investering/invester-nykredit-hybridobligationer.xml
    Risikoen er meget høj ved denne investeringsform. Både grundet at investeringen ikke er sikret indskydergaranti, og at du er efterstillet de andre kreditorer i tilfælde af konkurs. Ligeledes kan Nykredit vælge IKKE at indfri i 2014, hvor renten vil ændre sig (falde) og lånet så har en uendelig løbetid. Jeg tror dog ikke på at de tør lade være med at indfri. Sidst nogen gjorde det var vidst Roskilde bank. og det gav et ramaskrig gennem hele sektoren.
    Men afkastet er ca 6,2% i rente. med hensyn til min risiko, så har jeg kun investeret for penge jeg kan undvære.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.