Alderspension

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 55 i alt)
  • Indlæg
  • #194006
    testForfatter

    er det det du har såaret op siden 11-1 du spekulere på?

    #194008
    AnonymForfatter

    Kunne en oplyst læser fortælle mig, om der er banker, der allerede nu eller meget snart kan ændre min kapitalpension til en aldersopsparing, hvilket jeg ser som en fordel i min konkrete situation (en aktiebeholdning der stiger og afgiften klar i kontanter). Min egen bank kan ikke foretage ændringen før 1. maj.

    #194306
    UhauhaForfatter

    1. Hvor kan jeg finde “Lov om alderspension" ?

    2. Jeg er 69 år ung. Har kapitalpensionsdepot med aktier, som jeg selv administrerer. Vil ophæve dette iår og betale afgiften.
    a. Overvejer at omlægge til alderspension. Skal jeg så sælge ALLE aktier for beregning af statsafgiften? – eller blot til dækning af afgiften??
    b. Efter omlægning til alderspension kan jeg så hæve deraf i portioner?
    c. HELE alderspensionen skal vel være hævet inden jeg bliver 75 år?

    #194310
    UhauhaForfatter

    Sommetider går det lidt for hurtigt:

    Har netop set på Jyske Banks hjemmeside der oplyser at alderspension i lighed med kapitalpension udbetales på een gang.

    Sååååå:-)

    Keine Hexerei….

    #194324
    HJLForfatter

    A Kan jeg ikke forestille mig, jeg ved det dog ikke da jeg endnu ikke har hørt nogle snakke om at det kan lade sig gøre endnu…
    B. Korrekt men du kan også vælge deludbetalinger…
    C. Pensionsalder + 15 år

    #194336
    HalliHalloForfatter

    Uhauha, ufatteligt at du som en 69 årig mand behøver at stille sådan et spørgsmål, når du godt kan finde ud af ikke at hæve dine penge, som det normale er, ved sin pensionering.

    Du kan også finde ud af at styre et depot.

    Jeg ville spørge min bank, hvis jeg ikke kunne finde ud af det.

    I øvrigt hedder det jo ikke alderspension men aldersopsparing. Alderpension er jo et generelt begreb og dækker alle pensionsorninger, især ordninger med løbende udbetalinger.

    #194338
    UhauhaForfatter

    1. Hvor kan jeg finde “Lov om alderspension" ?

    #194344
    UhauhaForfatter

    ja selvfølgelig: “LOV OM ALDERSOPSPARING"………

    #194346
    HalliHalloForfatter

    Se mit indlæg ovenfor eller søg på google under ordet “alderopsparing"

    #194348
    HalliHalloForfatter

    ALDERSOPSPARING

    Jeg er i øvrigt sikker på at du kun spørger for sjov og at du godt ved hvad det hedder!

    #194650
    AnonymForfatter

    Har et problem er årgang 1954 og er kørt træt i arbejde, bliver aldersopsparing modregnet i efterlønden hvis jrg konveterer min kapitalpension til aldersopsparing det betyder ca. 500 kr. pr. måned for mig, er der nogen der ved det??

    #194676
    HalliHalloForfatter

    Ja, det fortsætter på samme måde.

    Havde du regnet med at det skulle være en fordel at omlægge?

    #194726
    AnonymForfatter

    Stor ros til Jesper Tvede for hans besvarelse 6.12.2012 kl. 8.07, jeg kunne ikke ha’ skrevet det bedre 🙂

    #194730
    AnonymForfatter

    Vi skal lige huske at en kapitalpension ‘kan lægges ned= laves til rateudbetalinger præcis som en ratepension’.
    Konverterer du til aldersopsparing kan du ikke gøre andet end at beholde aldersopsparingen og lave deludbetalinger hvis du vil spise opsparingen op.
    Husk at så længe dine penge er i pensions-produkter så er skatten på afkast 15,3%, hvis du har frie penge skal du betale enten skat af dine renter eller skat af dine aktie-gevinster/udbytter og der starter skatten ved 27% for aktieindkomst.

    Og lige en generel info: vær obs! på at det er MEGET vanskeligt at give udtømmende svar på skrift vedr. pension. Det ER BARE kompliceret.
    Prøv at skrive svaret på følgende:
    Hvad er den bedste ordning at spare op til pensionen på ?

    #194796
    KattehaleForfatter

    Hej,
    Hvad med kapitalpenionen i pensionsselskabet, kan den ændres til alderspension of videreføres som alderspensioni pensionsselskabet?
    V

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 55 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.