Alderspension

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 55 i alt)
  • Indlæg
  • #193058
    KFJForfatter

    Hej alle…

    Det skal lige siges jeg (KFJ) er her i 2012 fyldt 65 år så jeg skulle mene igen problem i at få udbetalt i år 2013
    Igen….Tak til “alle"

    #193066
    AnonymForfatter

    Meget relevant information 🙂
    Hvornår påbegyndte du indbetaling på din kapitalpension? Hvis det var før 1979, kan jeg i øvrigt fortælle dig, at værdien pr. 31. December 1979 afgiftsberetiges med 23,31 % og værdien der er oparbejdet indtil udbetalingstidspunktet giver du de 37,3 %.

    Rigtig god weekend !

    #193722
    AnonymForfatter

    Der er dog så vidt jeg kan se at minus ved konverteringen.
    Hvis man omlægger en ratepension på 1.000.000 til alderspension betaler man 37,3% i afgift. Det der bliver overført er så 627.000 kr.
    Hvis man alligevel går på pension er det en klar fordel, men hvis man først gør det om 5-10 år, så bliver afkastet af de 627.000 kr jo væsentlig mindre end afkastet af 1.000.000. Det skal vel tages i betragtning når man ser på fordele og ulemper?
    Mvh
    nyt medlem

    #193732
    AnonymForfatter

    Har nogen tænkt på hvilken betydning, som PAL-skatten har for tidspunktet for konvertering… Som jeg kender PAL-ordningen er det 15% af værdistigningen… Så det gælder vel om at få konverteret til alderspension “inden" værdien af depotet stiger…?
    Afgiftsmæssigt er det ligegyldigt, men mht. PAL-skat mener jeg at det må være en fordel, at “stigningen" af depotværdien sker EFTER konvertering ?
    Mht. en kommentar tidligere om lavere beskatning (23,31%) af værdien pr. 31. december 1979 gives der også her en “rabat" på 2,7% ved konvertering til alderspension i 2013…
    Men jeg mener, at man bør have øje for om man skal konvertere, inden værdien af depotet stiger af hensyn til PAL-beskatning ?

    #193738
    HalliHalloForfatter

    GeorgL og HenrikW, er I én og samme person, jeg spørger bare da opbygningen af jeres navne er påfaldende ens.

    Om I konverterer i dag eller først d. 30.12. d.å. har selvfølgelig ingen betydning, da I får det samme ud af det, når staten har fået sin andel.

    Ham der ikke konverterer i år mister så bare skatterabatten på 2,7%, ved en saldo på 1 mill. giver det vel så et tab på 27.000 kr.

    Hvis I er tvivl, så send dog en mail til bankrådgiveren for få det afklaret, det ville jeg da gøre. Hvad I tror I han får sin løn for?

    #193818
    AnonymForfatter

    AP Pension tegner ikke alderspension/forsikring – idet man mener, at andre pensionsordninger er bedre for kunden.

    Så blev man da så klog.

    #193820
    nielsensForfatter

    Ved nogen, hvad man ca. kan få i rente på den nye alderspension – omtrent som på kapitalpensionen vel? Og så et spørgsmål fra ham, der foretrækker seler og livrem: er hele beløbet statsgaranteret som for andre pensonsopsparinger?

    #193828
    BertelsenForfatter

    Alderspension er som alle andre pensioner dækket fuldt af indskydergarantien.

    #193860
    nielsensForfatter

    Tak, og hvor står det sort på hvidt?

    #193868
    HalliHalloForfatter

    Det vidste jeg heller ikke “nielsens", så jeg vil da også gerne takke rigtig mange gange for oplysningen.

    Jeg regnede dog med, at det blev betragtet på samme måde som en kapitalpension, og at ens evt. kreditorer heller ikke kan gøre udlæg i opsparingen.

    Hvis nogen søger kontanthjælp vil kommunen formentlig kræve kontoen ophævet, hvis beløbet er på mere end 10.000 kr.

    #193892
    AnonymForfatter

    Når man læser denne tråd kan det virke lidt forvirrende. En årsag kan være, at spørgeren ikke oplyser sin situation tilstrækkeligt. Jeg savner oplysning om binding i den nye alderspension.
    I en situation hvor udbetalingsalderen er opnået vil der da være en binding ? (ellers kan man da se en klar skattefordel, da PAL-skat er lavere end tilsvarende aktieskat)

    #193894
    AnonymForfatter

    Jeg mener at vide at kapitalpension skulle være udbetalt senest når man fyldte 75 år. Er der en tilsvarende seneste udbetalingsdeadline på aldersopsparing?

    #193898
    HalliHalloForfatter

    Henningbruno og kh45:

    I skal spørge nede i banken, de kender reglerne ud og ind. I øvrigt kan man også klart og tydeligt læse sig frem til svarene på jeres simple spørgsmål, selv Mybanker A/S har lavet en artikel om emnet. I kan også “google" jer frem til svarene.

    Test, som også skriver herinde, har i øvrigt klart og tydeligt skrevet, at det ikke kan betale sig at oprette en “aldersopsparing", hvis man ikke har en kapitalpension, da han mener, det er langt mere fordelagtigt at spare op på anden vis.

    Personlig mener jeg dog selv, at “aldersopsparingskontoen" ikke er så ringe endda.

    #193900
    BertelsenForfatter

    Til Nielsens m.fl.

    Se link fra Finanstilsynet hvoraf det fremgår at ALLE pensionsordninger = særlige indlån der er dækket fuldt ud.

    http://www.finanstilsynet.dk/da/temaer/forbrugere/spoergsmal-og-svar/faq-om-indskydergaranti.aspx

    #194000
    AnonymForfatter

    Hej.
    Er der nogen som kan fortælle mig om én alderspension,som bliver udbetalt på en gang,skal oplyses til skat.,evt. Som B-Skat ell.Andet?

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 55 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.