Banker vil ikke finansiere boliger under en ½ million

Viser 9 indlæg - 16 til 24 (af 24 i alt)
  • Indlæg
  • #192786
    AnonymForfatter

    Det er meget godt at man vil bruge skatten til at omfordele midler. I praksis virker det imidlertid ikke. Det er ikke rimeligt at man skal have økonomi til at optage kontantlån til køb af bolig fordi man bor uden for byerne.

    #192810
    AnonymForfatter

    Da jeg købte hus tidligere på året, var der ingen problemer i at få et realkredit lån selv om huset kostede under 500.000 og ligger på ude på landet. Det var hos Nordea Kredit.

    #192812
    testForfatter

    tjep, hvis du vil købe et hus til 2,5 som er en meget normal by pris, faktisk en mindre provins by pris kan du kun låne 2 mill i kreditforeningen.

    Er det også et problem?

    hvordan mener du at omforedlingen af skatten, verdens højets i danmark ikke fungere? Danmerk er VERDENS mest lige samfund. Så det er sku noget af en påstand du der kommer med.

    hvordan mener du i grunde et budget på et hus på 0,5 mill i forhold til et på 2,5 mill ser ud og hvordan skulle det være et probem med en rimelig almindelig økonimi at finaciere selv en rente på 14% på en halv mill i for hold til 3% på to mill og 10% på 0,5 mill

    by huset til 2,5 mill er stadig 57% dyre i rente udgift ind landhuset, så hvad er dit problem?

    problemet er snare at de bistandklienter i RKI der ville være intereset i at flytte ind i et land hus og reducre værdien af det til nul naturligvis ikke kan låne til en kop sukker. For nu at sige det i klar tekst.

    #192816
    AnonymForfatter

    test:
    For mig vil det være et problem at låne 2 millioner til et hus, jeg har højst råd til huset på landet. Men det er der åbenbart mange som kan, ellers ville huspriserne jo være mere lige imellem land og by.

    Det er et problem at man skal betale højere rente fordi man vil købe et hus på landet. Mange kan ikke godkendes til købet, fordi huset ikke betragtes som værende sikkerhed for lånet.

    I forvejen har mange i landområderne en økonomi der er hårdt spændt for, netop fordi arbejdet er flyttet til byen eller til et andet land.

    Danmark er IKKE verdens mest lige samfund. Det er faktisk længe siden. Faktisk tordner vi ned af ranglisten, både hvad velstand og lighed angår.

    #192846
    testForfatter

    Dokumentation?

    #192850
    AnonymForfatter
    #192852
    testForfatter

    Og så alle de problemer du nævner i dine links er løst hvis vi gør det obligatorisk at låne ud til alle der vil købe er hus til under 5000000 kr.?

    #192856
    testForfatter

    Ps sandheden er jo ikke a u ikke kan godkendes men at du ikke har råd

    #192858
    AnonymForfatter

    test:
    Det var da besynderligt. Jeg brugte fire sekunder på at finde den dokumentation der efterspørges om at Danmark ikke mere har verdens mest lige indkomstfordeling. Så skal det pludselig være mit ansvar at løse verdens problemer. Næ nej, det vil jeg ikke tage ansvaret for.

    Ps: Nej, jeg har ikke råd, men jeg har skam gamle huse nok allerede, og dem hænger jeg nok på, for der er langt imellem dem som har råd og vil købe.

    Pps.: Jeg synes stadig det er forkert at lånevilkår for boliger er væsentlig forskellig alt efter hvor man vil bo.

Viser 9 indlæg - 16 til 24 (af 24 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.