Hvordan vurdere en bank os?

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 36 i alt)
  • Indlæg
  • #192322
    AnonymForfatter

    Vi var til møde i Arbejdernes Landsbank. Kemien var god, intet negativt over det. Alle papir var medbragt til mødet.

    Vi fik at vide de vil regne på tallene, og kontakte os efter et par dage. De ønskede og overtage alle vores forpligtelser, som billån, Nykredit m.m.
    Vi fik endda positive tilkendelser ved mødet, at det var det nok igen problemer i.

    Total kredit (som Arbejdernes Landsbank) bruger, var ude og vurdere vores hus. Vi ligger i et meget ekspanderende boligkvarter, med masser af nybyggeri.
    Derefter kommer afslaget.

    Nordea, havde 2.ugen inden tilbudt at overtage Nykredit, da vi skulle omlægge ved årsskiftet. Men da vi ikke var interesseret i og forsætte med Nordea, var det jo igen løsning for os.

    #192324
    AnonymForfatter

    Hov, fik ikke lige svaret på hele dit spørgsmål.

    Både for Nykredit og Arbejdernes Landsbank, fik vi og vide. Tiden ikke var så god lige nu.

    #192330
    AnonymForfatter

    Her er måske hjælp og svaret på jeres problem, lav en uvildig test her, se resultatet nederst, dvs. undlade at udfylde med navn m.v. Hvis I synes om resultatet kan I henvende jer med navn m.v.

    http://app.uvildige.dk/oekonomitest/index.php

    #192342
    AnonymForfatter

    Jeg har lavet testen, her resultatet:

    Samlet resultat

    Der er tale om en økonomi på et acceptabelt niveau når både formueforhold, alder, indkomst og kundetype tages i betragtning. Der skal dog ikke store ændringer til, før økonomien er udsat. Det vil være fornuftigt at få set økonomien igennem, for at finde forbedringsmuligheder, og minimere risikoen for en forværring.

    Der kan være mulighed for at forhandle med din egen bank eller få tilbud, det bedste resultat opnås når økonomien er blevet finjusteret. Tallet viser 7

    Resultat slut.
    —————————————————————————————-

    Vi ejer en attraktiv Harley Davidsen motorcykel. Vi skylder ikke en krone på den. Den er netop blevet vurderet til kr. 250.000,- i ren handel af autoriseret Harley forhandler. Den burde vel også indgå som positiv formue – eller hvad?

    #192346
    AnonymForfatter

    Spørgsmål 4 – Værdier

    Her bedes du vurdere husstandens ejendele bedst muligt – der tages udgangspunkt i en realistisk salgspris. Her er rubrik til Motorcykel der bør du skrive 250.000 der er også rubrik til Kunst o.a. løsøre

    (skulle der være flere værdier af samme type sammenlægges værdierne)

    Som tidligere nævnt, når en kreditforeningsmand skal vurdere en bolig, ser han efter “beliggenhed" ligger boligen nær- eller i svært belastende kvarter, hvor der også kan være industriejendomme også ved ekspanderende boligkvarter, med masser af nybyggeri, trækker det ned og med afslag til følge.

    #192352
    AnonymForfatter

    Hvad med at sælge motorcyklen for at rette op på jeres tekniske insolvens?

    Som sagt, hvis rådighedsbeløbet kun lige opfylder kravene og I samtidig er teknisk insolvente, så er jeres mulighed for at skifte bank eller få en bedre rente i den nuværende bank bare ikke særlig god uanset hvad den (i øvrigt uanvendelige) regnemaskine siger.

    Tingenes tilstand i banksektoren er i øjeblikket, at sikkerhed / tabsrisiko vægter højere end det fremtidige afkastpotentiale i kunderelationen. Såden er det i en lavkonjunktur.

    For at skitsere problemstillingen på en anden måde, så kan man sige, at bankerne har masser af penge at låne ud (indlånsoverskud) men der er knaphed på egenkapital til sikkerhedsstillelse (kapitaldækning). Derfor økonomiserer bankerne med den knappe ressource ved kun at låne ud til de relativt sikre kunder, som altså ikke indbefatter teknisk insolvente.

    At der så tages ågerrenter, som slet ikke står i et rimeligt forhold med den merrisiko bankerne løber på de teknisk insolvente, det er en helt anden sag. Det er urimeligt, men det er desværre tingenes tilstand.

    Så anbefalingen herfra må være:

    1. Sælg først og fremmest motorcyklen og betal boliglånet og billånet så langt ned som muligt.

    2. Undersøg om ikke Nordea (som du ikke kan skifte bort fra i øjeblikket) kan overtales til at lægge resten af det dyre boliglån + billån om til et Nordea Prioritet Boligkøb lån til 6,75% i rente. Med det nuværende forretningsomfang må i da være Fordel+ kunder eller kan i hvert fald med få ændringer blive det.

    THSV – ved du om Nordea Prioritet Boligkøb kun er noget kunderne kan få når de står overfor at skulle købe bolig eller om man også kan lægge om til det hen ad vejen?

    #192364
    AnonymForfatter

    Som jeg skrev i mit første indlæg, så er jeg førtidspensionist.
    Min motorcykel er et stort holdpunkt for mig og mit liv. Jeg har via min motorcykel, fået et enormt social netværk opbygget pga. den cykel.

    Og sælge den…aldrig.

    Bank sektoren, har bragt sig i situation, “derfor skal ikke kanalisere" deres fejl investering over på kunderne. Lige på det punkt, skal de kigge den anden vej.

    Vi betaler i øvrigt et langt høre afdrag på vores bolig lån, end hvad vi egenlig behøver. Oversag at få det afviklet hurtigst muligt.
    Vi beder ikke engang om at låne nye penge, for vi mangler ikke noget – kun en ordentlig bank, som ikke er små fornærmet, fordi de ikke fik lov til og “hugge" min erstatning.

    #192368
    HalliHalloForfatter

    Du skal henvende dig til Nordfyens Bank, jeg er sikker på at de vil kunne hjælpe dig.

    Det med motorcyklen for mig til at tro at dit indlæg er et af de mindre seriøse, som der desværre er rigtig mange af herinde.

    Evt. kan du henvende dig til sparekassen i Svendborg eller Fåborg, de forstår nemlig den fynske mentalitet med motorcykler m.v., fortæl dem at det er et investeringsobljekt, og så er ny kunde i af de forslåede institutterpå stedet og det garantere jeg for.

    Sådan en god kunde vil de for alt i verden ikke gå glip af.

    #192376
    AnonymForfatter

    Ny test. Resultat 8

    Samlet resultat

    Der er tale om en økonomi på et acceptabelt niveau når både formueforhold, alder, indkomst og kundetype tages i betragtning. Der skal dog ikke store ændringer til, før økonomien er udsat. Det vil være fornuftigt at få set økonomien igennem, for at finde forbedringsmuligheder, og minimere risikoen for en forværring.

    Der kan være mulighed for at forhandle med din egen bank eller få tilbud, det bedste resultat opnås når økonomien er blevet finjusteret.
    ——————————————————-

    Teten er baseret på at vi kan sælge vores hus, til vurderingens prisen. Og i disse tider er det jo en faktorer med en hvis usikkerheds 😉

    #192380
    HalliHalloForfatter

    Jeg syntes at du mangler at oplyse herinde hvad du vil bruge denne test til?

    Jeg har ikke selv lavet det og ønsker ikke at gøre det, da jeg har være inde på http://www.pensionstallet.dk, hvor jeg fik oplyst mit pensionstal til 100 ved kun at angive formue. Så prøvede jeg kun at taste kun pensionsoplysninger ind og dette gav også et tal på 100.

    #192382
    HalliHalloForfatter

    Det jeg mener er: Vidste Nykredit og AL at du har en stor formue anbragt i en motorcykel som de jo også kunne have fået pant i?

    #192388
    thsvForfatter

    Nope!

    Den kan højst indgå som pant for et lån i den, hvis nogle banker vil det.
    Men en sådan motorcykel er jo luksus og ikke en nødvendig ting ligesom en bolig er det.

    Jeg ville sælge motorcyklen og få afvikliet gælden!

    #192392
    MichaelForfatter

    Det er meget muligt, men et faktum er det at du ikke har råd til en sådan luksus. Det er helt vanvittigt at have en stor gæld, en beskeden indkomst og en kvart million låst i noget gammelt jern.

    Jeg kunne sikkert også udvide mit sociale netværk ved at købe en yacht til 2,5 mio. Det har jeg bare ikke råd til og så må jeg jo undvære.

    Så kan du såmænd også undvære. De økonomiske realiteter er ikke til at komme udenom

    #192396
    AnonymForfatter

    Du har også en anden dyr hobby Astronomiske Teleskoper hvor du på nettet skriver at du har købt for mere end 30.000+ kr nok ifm. udbetaling af din erstatning. Udfra det med din Harley Davidson motorcykle, antager jeg at du gerne vil føre et luxusliv, men har ikke råd pga. teknisk insolvent – Det hænger ikke sammen i længden at have luxus hobby’s og stor gæld !

    Som et kuriosum er jeg vindrikker og har smagt de bedste af verdens vine, undtagen Château Petrus (den som en borgmester i Farum drak)og som jeg har råd til, men er for nærig til at købe, derimod har jeg smagt naboslottet, Ch. La Fleur-Petrus 🙂

    Som jeg skrev om de forskellige tests der findes på nettet, de er kun vejledende, men giver faktisk et godt billede af sandheden.

    #192398
    AnonymForfatter

    Jeg blev opfordret til og prøve længere oppe i tråden af en anden, bruger.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 36 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.