Opsparing i Euro???

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93383
    AnonymForfatter

    Som EU borger har vi jo bankgaranti i hele EU.
    I Danmark kan vi p.t. få op til 2,50% i rente. Det er ikke meget. Jeg forventer ikke det er meget bedre i udlandet. Økonomien er jo global.
    Ikke desto mindre kunne det måske være interessant at se lidt på opsparing i f.eks. euro.

    Er der nogen der kender til en god opsparing (gerne f.eks. 3 års binding) i Euroland, – gerne Tyskland eller Frankrig?

    Nogle der måske endda har prøvet det og ved hvordan man kommer omkring de problemer der kommer (dansk personnummer, dansk adresse etc).

    #191948
    HalliHalloForfatter

    Du skal lige godkende din profil først, så får du svar.

    Du burde for længst have gjort dette…….

    #192054
    AnonymForfatter

    I Tyskland skal banken have lønsedler for 1 år + indeværende år. Banken er ligeglad med SKAT.dk, desuden
    kontaktes SCHUFA Schutzgemeinschaft für allgemeine Kreditsicherung. Du kan bo i DK, men dit arbejde skal helst ligge i Tyskland.

    #192114
    HalliHalloForfatter

    Er der nogen der ved hvorfor Joakim ikke godkender sin profil efter nu mere end 6 uger?

    Det er det andet indlæg han nu har skrevet.

    Jeg vil på ny opfordre Mybanker til at gøre noget ved problemet.

    Det svar som Jet45 giver forekommer mig i øvrigt ligeså besynderligt. Enhver uden kendskab til økonomi kan sige sig selv at det er forkert.

    #192116
    JydenForfatter

    Er det ikke hamrende ligegyldigt om profilen er godkendt i forbindelse med så vigigt et emne ? Det kan jeg i al fald ikke tage mig af.

    Hvis du mener Jet 45s svar er forkert synes jeg du skal argumentere hvorfor det er det, og hvis du har nogle relevante oplysninger så komme med dem. Det du skriver mener jeg ikke kan bruges til noget som helst.

    Det ville jo være alletiders hvis der kunne komme en flytningsbølge igang af konti til udlandet, med den måde de danske banker behandler deres kunder på. (Ikke på grund af noget med skat, det skal selvfølgelig være iorden)

    #192170
    HalliHalloForfatter

    Emnet har været diskuteret hyppigt herinde tidligere, og jeg kan kun tilføje:

    Enhver kan oprette en konto i et hvilket som helst land i verden forudsat at banken tager imod udenlandske kunder. Dette gør alle banker som bekendt ikke, især internetbanker kræver ofte at man bor i samme land som banken på oprettelsestidspunktet.

    Derfor skal man blot rette henvendelse til de potentielle banker man ønsker at blive kunde i…

    Hvor svært kan det være…

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.