Værdien af Mybanker.biz

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • peter holm larsenForfatter
    Indlæg
  • #93294
    peter holm larsenForfatter

    Er der nogle der kan fortælle mig, hvad fordelen ved at benytte det site der hedder mybanker.biz – når man der bliver tilbudt 2,71% i rente over 3 år – når man kvit og frit kan søge renter på hhv. 3,00% i FIH og 2,75% Alm. Brand Bank på Mybanker.dk

    Er det ikke at nare brugerne for at betale for noget der ingen værdi har – eller for oplysninger som meget enklere og billigere kan fås andets steds.

    Jeg har skrevet til info@mybanker.biz – om samme spørgsmål men måske nogle her kan svaret?

    #189376
    AnonymForfatter

    Hej Peter,

    Jeg synes, det er rigtig godt, at du tager emnet op. Og det vil være rart, hvis andre, der har erfaringer med mybanker.biz giver sit besyv med.

    Jeg har altid været i tvivl om nytteværdien af mybanker.biz… måske er din mail blot en bekræftelse af mine bange anelser…

    #189378
    JydenForfatter

    For os er det firmamæssigt auktionsmetoden bruges. Det er ikke alle perioder hvor der kan fås højere rente end den man kan se i tabellerne, til andre tider opnås højere tilbud, især for beløb med kortere løbetid end de længste, eller med “skæve intervaller" der ikke lige passer ind i bankernes alm. indlånssystmer med hele og halve år.

    Endelig kan det i gode perioder være at beløbene skal placeres i flere forskellige banker af hensyn til indskydergarantien.

    I øjeblikket er det nok ikke de bedste tilbud der kommer ud af det, – det svinger, men giver et billede af hvilke banker der er i markedet på det givne tidspunkt.

    #189386
    peter holm larsenForfatter

    Hej Jyden,

    Mig bekendt er der over 100 pengeinstitutter i Danmark – så at der er 15 der giver bud kan man vel ikke dermed sige at det er dem der er i markedet – fik flere bud da jeg prøvede sidst på en 3 års binding – men en rente på 0,1% – det er efter min bedste vurdering – så dem der er helt ude at markedet.

    Jo rigtigt hvis man vil binde mere end 100.000 EUR – kunne det give værdi – men en, to, tre, rækker nede i listen over pengeinstitutter rangeret efter rente pct. mangler så Danske Bank og Nordea – og selv med indskud over 100.000 EUR i disse banker ville jeg aldrig være nervæs for disse gik ned – de er flere gange blevet klassificeret som banker der er “too big to fail" – så de går næppe ned før Danmark får ned 🙂 – det er lige så meget det er er min pointe – at hvis de største pengeinstitutter burde ligge blandt top 5 – men ikke deltager i mybiz – og de mindre banker giver højere rente jf. mybanker.dk kan vise – ja så må det være meget få tilfælde hvor dat kan have relevant – også for erhvervsmæssigt indskud – kan da ikke drømme om en virksomhed som er nervøs for 100.000 EUR grænsen og som har fx. 600.000 EUR at placere – så kan få noget gavnligt ud af at bruge Mybanker.biz – da Danske Bank og Nordea – f.x. ikke ville blive taget i betragning selv om du ville tilbyde en bedre rente….

    Eller er det mig der er helt gal på den – jeg havde selv 600.000 EUR – til placering – og kunne netto finde bedre resultat via. mybanker.dk – ALL IN ALL.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.