Danske Bank – Kundevurderinger på Trustpilot

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93246
    AnonymForfatter

    Kunderne på Trust Pilot er heller ikke ligefrem begejstrede for Danske Bank

    http://www.trustpilot.dk/review/www.danskebank.dk

    En kunde skriver:

    UTROVÆRDIGE OG IKKE TIL AT STOLE PÅ!!!

    Kort fortalt. Købte drømmehuset for at sætte det i stand, og fik på forhånd godkendt lån i huset for 2,1 mio. Lavede i første omgang kun kreditforeningslånet på 1,85 mio, og skulle efter bankens rådgivning vente med at optage det sidste lån til jeg skulle bruge pengene. Da dagen hvor jeg skulle bruge pengene så kom, kunne jeg ikke få dem. Pga finanskrisen som var kommet i mellemtiden skulle jeg nu pludselig tjene mange flere penge for at få sådan et lån. Beskeden var klar og ikke til diskussion. Heldigvis kunne jeg låne penge af noget familie til at gøre huset færdigt.

    Dette er bare 1 ud af 5-6 lignende historier fra Danske Bank i Horsens.

    De er absolut nogle uansvarlige skiderikker i mine øjne, når de på den måde løber fra deres løfter på den måde. Havde jeg ikke kunne låne pengene af familen så havde jeg haft en ny “skal" på mit hus, men uden køkken, bad, gulve og lofter. Dybest set et hus der er ubeboeligt, og usælgeligt.

    Tak for LORT røvhuller!

    HOLD JER LANGT VÆK FRA DANSKE BANK!!!

    #188576
    JydenForfatter

    Danske Bank kvajer sig også i øjeblikket med deres netbank. Ikke mindre end 79 indlæg på Business.dk. i løbet af ingen tid.
    I et læserbrev i Jyllands Posten forleden dag skrev en kunde også at han var flov over at være kunde i banken, og de for hans skyld gerne måtte sælge deres hovedsæde hvis kunne hjælpe dem til at komme uden for de tykke mure. Gad vide hvornår de tager sig sammen. Sammen med det meste af den øvrige bankverden skulle man ikke tro de ved hvad der sker i “samfundet"

    #188580
    AnonymForfatter

    Det virker som om, der er stor forskel på Danske Banks afdelinger.

    Min bror og svigerinde er meget tilfreds med at have Frederikshavn afdelingen (selv om de bor på Fyn) og de vil under ingen omstændigheder skifte afdeling.

    Jeg selv ville aldrig benytte Danske bank, men det er jo en smagssag.

    #188654
    Mr RForfatter

    De har dog lyttet til kunderne og laver nu om på netbanken igen.
    Utroligt at folk kan flippe sådan ud over en Netbank.

    #188656
    Mr RForfatter

    Citat fra Danske Banks hjemmeside:
    Vi tilpasser design
    Mange kunder har kommenteret på det nye design i netbank, derfor har vi justeret designet på kontobevægelser.

    Det har vi gjort

    ‘i dag’, ‘mandag’, ‘tirsdag’ er ændret til datoformat (‘5.10.2012’)
    Kontonavn og månedsnavn har fået en mindre skriftstørrelse
    Posteringerne har fået mere plads. Kontonavn og ’kalenderbånd’ vises ikke længere fast på toppen, men forsvinder, når man scroller ned
    Højden af rækkerne er blevet mindre, så vi kan vise flere posteringer ad gangen.

    Ovenstående har også givet bedre udskrift ved print.

    I den kommende tid vil der komme flere tilpasninger i netbank. Vi håber, I bliver glade for det færdige resultat.

    #188658
    AnonymForfatter

    Utoligt man vil redesigne en ellers velfungerende netbank.

    Jeg fatter simpelthen ikke, hvad Danske Banks ser af problem i, at kunderne på en let måde har adgang til copy past af deres egne transaktionsdata.

    Designet fungerer fint nok på mobiltelefonen, men hvorfor skal den store skrift hives med over i netbanken? Det er dog noget andet!

    Og nej bankmand, transaktionsdata på kontoen står stadig med stor grim skrift i min netbank. Hvis de har lavet noget på nuværende tidspunkt, så er det i hvert fald ikke blevet bedre!

    #188694
    AnonymForfatter

    Danskebank får 1 stjerne af mig for deres gode netbank, en skam jeg ikke har det mere.
    Forstår ikke Nordea også har fået så mange tæsk på Trustpilot

    #188696
    AnonymForfatter

    Økonomisk

    Nordea ligger sig lige i kølvandet på Danske Bank og er sådan set (når du kigger lidt dybere i tallene) ikke et hak bedre end som trendsætteren på ågertrippet.
    Jeg er også videre ifht. SparNord ,efter deres sidste stigning på rente marginalen
    selv om jeg efter brok undgik rente forhøjelsen.

    Nå bliver det enten Handelsbanken da deres prioritetslån er konkurrence dygtige ifht. Realkreditten (vi har slet ikke set de sidste prisstigninger på RK siden endnu ) eller også Svendborg SpareKasse , som om end ikke andet har en fornuftig forretningsmodel og seriøse priser og produkter for den alm. seriøse bank kunde

    #188698
    AnonymForfatter

    Nordea er ikke helt så meget med på ågerbeatet, som Danske Bank.

    Hvis vi igen sammenligner 80+ finansiering, så får alle Fordel+ kunder i Nordea en rente på Nordea Prioritet Boligkøb på 6,70%.

    Danske Bank derimod tager 7,00% – 12,10%. De fleste indplaceres formentlig med en rente på mellem 8,5-10%.

    En anden forskel er, at Nordea finansierer op til 105% af købet mens Danske Bank kun finansierer op til 95% af købet.

    Således vil jeg mene, at der er en substantiel forskel mellem fordelagtigheden af Danske Banks og Nordeas tilbud for en førstegangskøber uden stor udbetaling.

    #188702
    AnonymForfatter

    Enig GP

    Men hvis Danske bank hæver renten følger Nordea med lige umiddelbart efter med et lign. tiltag

    Danske Bank kan vi jo slet ikke tage seriøst længere andet end at betragte som et Quicklånsselskab på lige fod med penge automaten og des lign.(Så lad os holde Quicklånsselskabet ude af sammenligningerne)

    Hvis Nordea virkelig ville skovle kunder havde de ikke hævet priserne på RealKredit området og
    så ville man straks kunne tage dem lidt mere seriøst.

    Reelt set ved ingen hvad deres nye priser bliver endnu , den blev jo sparket til hjørne pga.
    Cibor.
    Nu er jeg jo adragsfri flekslåner og som jeg ser på det , så er disse lån på ingen måde skadelige hvis ellers værdien i dine mursten reelt svarer til belåningen og indkomstforhold
    + solvens og likvider tilsiger at din risiko profil er ok. Så hvorfor så straffe den type
    kunde som ønsker sig den engagement type (alle er jo røget over en kam også i Nordea).
    Det taler altså ikke til Nordea’s fordel (og de får altså også hug i kundetilfredsheden)

    Jeg er da klart enig med dig i at for førstegangskøberne uden stor udbetaling så er Nordea
    helt klart en favorit, men nu sammenligner du jo også Nordea med et quicklånsselskab “hvilket jo ikke er fair" -;) og Nordea har jo som erklæret mål at skabe en afkast grad til aktionærerne på 15% hvilket jo heller ikke lige er til deres favør (alm. virksomheder ville juble hvis de kunne lande et lign resultat – men de har jo ikke indlåsning værktøjet til rådighed)

    Så alt i alt er Nordea i min optik middelmådig og lidt i den dyre ende + der er også at er gået trav i rentemarginal stigningerne hos banken (dog ikke galop endnu)men i den forkerte retning ihvertfald.

    Så for dem med solvensen i orden bliver Nordea vist heller ikke “first bank of choice" lige pt.
    Jeg har prøvet at forhandle med dem men det må/vil de ikke så så var de ikke længere interessante for mit vedkomne.
    Jeg har dog virkelig taget din rekommendation ad notam vedr. priserne på prioritetslån
    i Handelsbanken – Tak for det tip!

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.