GE Money bank

Viser 8 indlæg - 31 til 38 (af 38 i alt)
  • Indlæg
  • #198752
    HalliHalloForfatter

    Det var da dejligt at høre, og du har ikke noget at frygte, bare du læser betingelserne godt igennem også det der er skrevet med småt.

    #200038
    AnonymForfatter

    Har skrevet det samme i et anden tråd her på mybanker. Vil bare lige oplyse læsere af denne tråd også.

    Har ansøgt om et privatlån plus på 70.000,- hos GE. løbende 48 måneder. Beløbet skal primært bruges til forbedringer af min ejerbolig, og en smule restskat på 12.000,-

    Min civilstatus er samlevende med min kæreste. Vi har dog fuldstændig seperat økonomi. Det er derfor kun mig, der ansøger.

    Følgende oplysninger fik GE.

    Min årlige indtægt: 320.000,-

    Bor til leje med min kæreste, men har af aktiver ved siden af

    1. en ejerbolig med offentlig vurdering på 1.500.000,- realkreditgæld på 670.000,- som der bliver afdraget på med 2500,. i måneden. Beliggende midt i Århus, med en reel handelsværdi på 2 mill, ifølge 2 uafhængige ejendomsmæglere og sammenlignet med salget af tilsvarende lejlighed i opgangen. Den skal lejes ud fra August med en månedlig indtægt før skat på 8.000,- (I det her tilfælde er der et højere fradrag end ved A-indkomst. Dvs at det kun er de sidste par måneder af året det beskattes, sådan cirka.)

    2. Audi A6 som ingen gæld er i.

    3. Værdipapirer som jeg ikke aner realiseringsværdien af, men fik i 2012 udbytte på 85.000 efter skat.

    Ingen kassekredit, ingen anden gæld til pengeinstitutter el lignende, ingen studiegæld, intet forbrugslån, intet billån eller anden gæld overhovedet udover realkreditten, og nævnte restskat.

    Står logisk derfor heller ikke opført i RKI eller lign, og har aldrig gjort det.

    Jeg har en positiv formue på papiret på 830.000,- reelt på cirka 1.300.000,- alt efter handelsværdien af min bolig. Dertil kommer værdien af værdipapirer

    Månedlig indtægt på 30.000,- plus 8.000 for husleje. Cashflow på 38.000.

    De ønskede ikke yderligere oplysninger vedrørende min egen husleje i lejeboligen etc.

    Får et opkald tilbage af en Heidigås fra GE, der spørger hvor mange biler, der er i husstanden. Jeg svarer, at det er min bil, der er relevant og ikke værdien af min kærestes 18-årige Polo, da det er mig der søger og ikke husstanden. Hun bliver ved, og jeg gentager, at det er irrelevant om den er 3500,- værd eller en halv million, da det er alene er min kreditværdighed og Poloen ikke udgør noget aktiv.
    Det er åbenbart ikke relevant, at de får oplysningerne vedr min kommende huslejeindtægt, eller en mere specifik udregning af dags dato værdi på mine værdipapirer, eller mit månedlige rådighedsbeløb, som de endnu ikke har fået oplyst. Hun beder mig hænge på et øjeblik, hvorefter hun vender tilbage efter 2 min.

    Heidigåsen tilbyder mig et alm privatlån og ikke et plus med debitorrente på 18, hvidkål med ÅOP på 20, rødkål.

    Jeg spørger hende hvordan i alverden, det kan forekomme? Det kan hun ikke oplyse om.

    Det er decideret latterligt og GE holder folk for nar og spilder deres tid. Det er ikke et professionelt foretagende.
    Og kan kun advare imod at give dem jeres privatoplysninger. Det giver en vis uro, at de har mine oplysninger, og hvordan de forvalter dette.

    Hvis der er nogen herinde, som har fået en ÅOP på under 10 %, og som ikke er affileret med GE, kan det kun være fordi, GE bliver nødt til at have en mikroskare af kunder med den rente for ikke at blive dømt efter markedsføringsloven eller ryge til forbrugerombudsmanden.

    #200042
    MichaelForfatter

    Sjovt nok ser jeg så en annonce her på Mybanker hvor der netop reklameres med de svindelagtige 3,95%. En uafhængig service som Mybanker burde forventes at checke op på hvilke firmaer der reklameres med og om der reelt er tale om vildledning som i tilfældet GE.

    Jeg vil godt lægge hovedet på blokken og påstå, at antallet af 3,95%-kunder kan tælles på mindre end 2 hænder…

    #200044
    AnonymForfatter

    De foretager jo ikke engang en kreditvurdering, og slynger bare en horribel rente ud. Jeg glemte endda i mit indlæg at nævne mine pensioner. Har lige været inde på trustpilot. Heldigvis har jeg ikke skulle bokse med i flere uger i håb om et lån, som andre. Det ser ikke godt ud for dem.
    Michael, mit hovede kommer også på blokken 🙂

    #200046
    MichaelForfatter

    Hvis du kan få et udbytte på 85.000 kr. af dine værdipapirer må du have en ordentlig sjat liggende. Sælg noget af det og betal de 70.000 kr. til istandsættelsen kontant. Billigere løsning findes ikke.

    #200048
    AnonymForfatter

    Lige præcis, det er også min overvejelse. Min portefølje er dog konstrueret med høje udbyttepapirer, så det er noget af forklaringen, og jeg skal nok realisere et tab. Det kunne jeg selvfølgelig bruge skatteteknisk evt.
    Jeg har fået tilbudt af min bank et lån til 8,25 nominel, som jeg ikke har forhandlet om endnu. Og det var inden GE kom ind i billedet. Og ville vare prøve, hvad de kunne tilbyde, og så får man sådan noget tilbage.

    Mit indlæg var for at illustrere det håbløse foretagende GE er. Det er jo nærmest bizart.

    #200064
    HalliHalloForfatter

    Hvorfor kan en mand med en så god økonomi finde på at henvende sig til GeMoneyBank.

    Jeg tvivler dog på rigtigheden af det du skriver om en lånerente 18%, hvis din økonomi virkelig er så god som du hævder. Men jeg selvfølgelig da bare prøve at søge, for at se om det er rigtigt.

    Hvorfor skal ham Michael i øvrigt altid blande sig i hvordan Mybanker driver sin forretning, ligesom han har indberettet flere hunderede skribenter til dem, hvis han f.eks ikke lige er enig med dem.

    Mon ikke Mybanker snart er træt af hans upassende blanderi og evige indberetninger om dit og dat?

    Nå, men det var bare min mening, og i øvrigt ligeglad, men undrer mig blot.

    #200070
    AnonymForfatter

    Til HalliHallo,

    Hvis det er mig, du mener vedr. den gode økonomi, er jeg ikke den eneste, med ‘god økonomi’, der har ansøgt og fået samme tilbud plus-minus. Jeg har ikke mange likvide midler, og mangler her og nu i Juli til restskat og boligforbedring. Beløbet er dog ikke stort nok til eksempelvis et nyt realkredit, og jeg skal realisere et tab D.D på værdipapirer, hvis jeg skulle hente dem der. Det er heller ikke noget problem igennem min bank, men faldt for de 3,95 % i GE´s banner/ reklamer. Og selv hvis den skulle hedde 5 eller 7 % også fair nok, så længe det er uden sikkerhed. Det var for at høre et tilbud andet sted fra – hverken mere eller mindre. Løbetiden på 48 måneder, er alene for at jeg ikke vil kunne mærke det nævneværdigt i min hverdag, og jeg kan til enhver tid betale mere af på lånet eller indfri det helt.
    Pointen er, at de netop ikke undersøger ens økonomi. Spekulation fra min side; men de må køre med politik/ logik om, at visse kunder vil have råd til at betale den høje rente. Eller også vil de slet ikke have mig ind i butikken. Hvorfor, kan så kun undre. Læs brugeren twix i denne tråd, og Læs også på Trustpilot. Og historien er skam rigtig. Efterfølgende gik jeg herind og læste de tråde, der var om dem. Hvis du på en eller anden måde vil have verificeret historien hos mig direkte, er du også velkommen, selvom jeg ikke lige ved hvordan, vi kan udveksle oplysninger. Grunden til at jeg også har skrevet på den anden tråd er: Begge vedrører GeMoneybank…

Viser 8 indlæg - 31 til 38 (af 38 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.