kapitalpension og 37,3 pct.

Viser 9 indlæg - 16 til 24 (af 24 i alt)
  • Indlæg
  • #193658
    Jacob Nielsen (1)Forfatter

    Jeg vil lige komme med et indspark som ikke handler om renten og skatten, men mere den dybere baggrund for loven.

    I Danmark bliver kapital udbetalinger ikke modregnet i offentlige ydelse bortset fra kontanthjælp, og derfor fjerner man denne mulighed, så i fremtiden har man kun pensions udbetalinger der kan modregnes i folkepension, førtidspension og andre.

    Jeg ved godt at dette ikke er kommet klart og tydeligt frem i offentligheden, hvilket nok også havde givet noget mere modstand.

    Hilsen Jacob

    #193662
    hakon larsenForfatter

    Jeg kommer til at tænke på. Kan LD pengene også hæves i 2013 og så kun betale 37,3% i skat. Jeg ved at de kan flyttes over på ens kapitalpension.

    #193664
    HalliHalloForfatter

    Hakon Larsen: Ddu kan godt flytte pengene over på en kapitalpension, livrente eller ratepension, men du opnår ingen rabat i den forbindelse. Du skal betale 40% og måske kun 25% af en del af pengene.Rabatten gælder desværre kun for kapitalpensionskonti.

    Du kan jo sagtens få dette bekræftet ved at ringe til LD, men måske det også fremgår af deres homepage.

    #193676
    hakon larsenForfatter

    HalliHallo. Tak for dit svar, det var egentlig også det jeg regnede med. MEN min kolge hustru flyttede sine LD penge over på sin kapitalpension for ca.3 år siden og de står nu som et samlet kapitalpension.
    Kan hun så ikke spare de 2,7% i skat på hele beløbet her i 2013?

    #194368
    AnonymForfatter

    udligningsskat-PAL-afgift og realrenteafgift-udbetalingsskat -afgift. osv de er noget at hold styr på bare fordi man lyttede til de gode bankråd og politikers meldinger om at spare op til alderdom og så stop for kapitalpension-og hvad å nu lille du på 68 åt

    #194392
    HalliHalloForfatter

    Er der dig der skrev under indlægget “Alderspension"? Det tyder det på, der var du dog et år ældre nemlig 69 år.

    Personlig har jeg altid været glad for min kapitalpension og fradragene, især da indbetalingerne kunne trækkes fra i indkomsten med 70%.

    Når jeg har betalt 37,3% i skat på min kapitalpension er der trods alt et syv-cifret beløb tilbage, så jeg klager bestemt ikke over politikerne, da jeg har fået mere end rigeligt ud af min ordning.

    Hvad er du egentlig så gal over victory?

    #194484
    AnonymForfatter

    jeg er ikke gal eller vred og jeg er årgang 1944 pt 68 år -og jeg er ikke sur over at kapitalpension ophører i år -men jeg er forundret over alle de forskellige afgifter-beskatninger jeg og andre jeg har talt med som skiftende politiker nok har indført for at begrænse skattefradrag-få flere penge i statskassen -hvilket er rimeligt nok men det behøvede da ikke være så indviklet så det er svært at beslutte og mange bankrådgiver ikke kan følge med—jeg var da også glad for ordningen men har desværre tabt mange penge til jeg opdagede at jeg ikke som aftalt var i laavrisikogruppen–trods fyldt 60 og ramt af alvorlig sygdom..Heldigvis efter et godt helbred-og liv med godt arbejde og ingen gæld – god indtægt og høj skat og betaler selv-havde dog troet at kapitalpension kunne financire tænder-briller-kørsel-gaver-frisør-hjælpere osv jeg opdagede at der også var noget nyt 2011 udligningsskat på pensionsudbetalinger og det skal jeg checke op

    desuden er jeg igang med en oversigt fra 1984 -2012 for at for overblik over indsat og de penge banken har trukket til skat,afgifter gebyr og omkostninger samt negativ og positiv afkast—og jeg er ikke på 7 cifret..saldoen er 6 cifret som indsat. jeg må sige at det er bank og skat der har tjent ….hvis jeg så skal betale 6 % i udligningsskat så…….Jeg må tale med skat om afgifter og skat

    håber det kunermig der har været så uheldig….

    #194500
    HalliHalloForfatter

    God fornøjelse victory og husk nu at kontakte din bank for at få hjælp.

    Hvis du betaler udligningsskat, så har du jo en nogenlunde pensionsindtægt, idet man kun skal betale en tillægsskat på 6% indtil 2019 af det beløb, der overstiger ca. 360.000 kr. årligt.

    Men som sagt, så kontakt din bank og/eller Skat, de sidder der netop for at hjælpe sådan en som dig.

    Et så alvorligt problem er da bedre at få løst hos dem, fremfor herinde?

    Eller hvad forventede du at nogen kunne hjælpe dig ud fra dine meget vage oplysninger og dit og dat.

    #194550
    AnonymForfatter

    jeg er i kontakt med banken og venter på tilbagemelding-men banken har f eks. ikke hidtil sagt noget om udligningsskatten det opdagede jeg da jeg på nettet søgte info om kapitalpension mm da der er kludder med indbetalingen og dermed skattefradrag 2012-det eneste fradrag jeg har
    Pt er det svært at komme igennem telefonisk til skat og til bankrådgiver . i ventetiden håbede jeg at blive klogere og derved få overblik over min pensionsøkonomi bare nu og i nærmeste fremtid .

Viser 9 indlæg - 16 til 24 (af 24 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.