Kontanter fra sjælland til konto i jylland

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93103
    AnonymForfatter

    Hejsa allesammen.

    Jeg har været så “heldig" at vinde 50.000 kr som jeg rigtig gerne vil have sat ind på min konto.
    Men her kommer problemerne så!

    Jeg bor på Sjælland men har mine bankforretninger i sallingbank som kun har afdelinger i jylland.

    Jeg tænkte at man bare kunne gå ind i hvilken som helst bank og få dem til at overføre dem til min konto, men i de 3 banker jeg har været i idag har de alle afvist!

    Kan det virkelig være rigtigt at man ikke kan sætte kontanter ind via en bank som man ikke er kunde i? De kan jo bare tage et gebyr!?

    Da jeg ringede og snakkede med min egen bank kunne de ikke forstå at de andre banker ikke ville hjælpe da de selv til enhver tid ville gøre det.

    Jeg har dog fået min bank til at sende mig et girokort som jeg så bare kan indbetale og derved kan få mine penge ind på min konto, men er bare overrasket over at ingen ville hjælpe mig idag.

    #185946
    JydenForfatter

    Formentlig er de bange for at komme i klemme i loven om hvidvask når du kommer med 50.000 kr. i kontanter.
    Du kan formentlig også se frem til at skulle vise legitimation når du kommer på posthuset med indbetalingskortet – det vil i al fald ikke forbavse mig.

    #185950
    AnonymForfatter

    Jeg kan godt forstå hvis det er med begrundelsen hvidvaskning af penge. Men jeg nævnte på intet tidspunkt beløbet de steder jeg var inde.

    Det bliver spændende når jeg skal indbetale det girokort om de overhoved vil modtage pengene. Det er nemlig ikke sjovt at gå rundt med dem en hel dag fordi at ingen vil tage imod dem.

    #185960
    testForfatter

    Tror wester Union som post huse har et samarbejde med ku være et bud. Har aldrig prøvet det selv.

    Problemet for banken er nok at de skal ha dig til at oprette en konto også så de vil nok slet ikke.

    #185962
    Mr RForfatter

    Betjenning af kunder ved kassen er dyrt for bankerne. Derfor tilbydes den service kun til kunder i bankerne. Desuden er det problematisk at ovf. så stort et beløb uden legitimation og konto i banken pga. hvidvaskning.

    #185964
    AnonymForfatter

    Jeg havde ID med og ingen problemer med det.

    Jeg sagde endda at de kunne ringe til min bank for at spørge om det var ok!
    Det havde jeg på forhånd aftalt med min egen bank at de gerne måtte.

    Jeg tænker bare at hvis de havde taget f.eks. 2% i gebyr ville de tjene 1000 kr på noget de kunne klare på max 5 minutter!
    Det synes jeg bare viser at de ikke vil tjene penge + hjælpe kunder. Jeg husker da ihvertfald denne situation næste gang jeg overvejer bankskifte, det er da helt sikkert!

    #185966
    HJLForfatter

    Loven om forebyggende foranstaltninger mod hvidvaskningen af penge og finansiering af terrorisme stammer så vidt jeg husker fra eu og er en ting. Med den blev det et krav, at vise legitimation hvis man sætter mere end 1.000 euro ind på en konto.

    Skovfreak din udfordring ligger nok nærmere i at banken får et problem hvis det viser sig at den konto de sender dine penge til ikke eksisterer, ja pga. Forkerte oplysninger fra dig, eller pga. Forkert indtastningers ved kassen så kommer pengene retur på bankens fejlkonto og kan ikke placeres nogen steder fordi afsenderen blot ef en kasseindbetaling. Så skal der en manuel fremfinding af bilag fra dagen osv. Bøvl med bøvl på og det samme gør sig gældende ved det girokort du får. Sandsynligheden for fejl på girokort er nok bare meget mindre.

    Hvis jeg var dig ville jeg oprette en konto i en af de store banker og bruge den i sådanne tilfælde.

    #185972
    thsvForfatter

    Du kunne jo bare vælge at være kunde i den lokale bank, så var dit problem løst!

    Et gebyr på 1.000 kr, svarer til ekstra renteindtægt på mindst 1.500 kr, altså 1% i merrente på mindst 150.000 kr for at opveje, eller en sparet rente på 3% af 50.000 kr på et lån, f.eks. en kassekredit, så mon ikke det samlet ville være billigere at være kunde i en lokal bank?

    Jeg syntes egentligt, at det er i orden, at banken afviser dig, når du ikke er kunde hos dem.

    #186194
    AnonymForfatter

    Heldigvis var deringen problemer med at indbetale kontanterne i det lokale posthus her i weekenden. Endda uden at skulle fremvise nogen form for legitimation!

    Så nu ved jeg hvad jeg kan gøre fremover.

    Tak for alle jeres svar.

    #186196
    HJLForfatter

    Cool men klart imod loven, altså fra postmedarbejderens side. Så godt vi fik den sikkerhedsordning.

    Det kostede så kun 35 kr. Eller hvordan med det ?

    #186198
    AnonymForfatter

    Det kostede kun de 30 kr som et normalt indbetalingskort koster.

    Så jeg kan ikke klage 🙂

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.