Hjælp… Vores Bank flår os…!!

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 105 i alt)
  • Indlæg
  • #184352
    Mr RForfatter

    Jeg er totalt enig i at finde en gældsrådgiver er en rigtig god ide, men det er jo ikke en advokat eller tager jeg fejl ?

    #184354
    AnonymForfatter

    Mr R

    Gå et andet sted hen og sælg dine bank produkter – din rådgivning til Rødetal er jo dybt usaglig og når det nu er “konen" der er bankrådgiver i DB bør du bestemt afstå fra komme med nogen som helst form for råd “Du er jo dybt inhabil" og kvaliteten af din vejledning hører hjemme i Andeby (siger lidt om dit intellekt)- ud fra Rødetal’s beskrivelse af frekvensen i rentestigningerne og størrelsen på renten vil et kvalificeret gæt være at han er kunde i Danske Bank

    Rødetal
    Det er en vanskelig situation du sidder i og i er sikkert meget tyndslidte over den belastning det er at være fanget “jeg formoder i Danske Banks rente karrussel"

    Mit råd er til dig at få fat i en professionel saneringsexpert – en slags “Jan Swurtz" fra programmet luksusfælden(hvis du kender dette program). Du bør helt klart selv afstå fra indlede nogen forhandlinger med din bank .

    General Prier gav dig et godt råd i forbindelse med at stoppe afviklingen hos banken.
    Det råd bør du følge indtil du har fået hjælp fra nogen der ved hvordan håndterer gæld og kan forhandle for dig. Imellem tiden mens i stopper jeres afvikling til jeres kreditor(r)
    bør i spare(konsolidere) så meget som muligt , således i har en buffer (til at imødese de omvæltninger der kommer til at ske)

    #184356
    Mr RForfatter

    vbturbo

    Hvad er det for nogle bank produkter jeg sælger 🙂 ?

    Kom nu med et sagligt svar i stedet for bare at fyre gas af.

    Desuden synes jeg nok du burde læse General Priers indlæg igen før du kommer med kommentarer til hvad han siger.

    #184358
    AnonymForfatter

    Det er ikke pis, for at tale dit sprog. Men det viser klart og tydeligt, hvorfor du i alle debatindlæg forsvarer danske bankers grådighed.

    #184362
    Mr RForfatter

    Faktisk skal det nok tilføjes at min kone ikke er Bankrådgiver i Danske Bank. Jeg kan dog ikke se hvad det har med sagen at gøre.

    #184364
    AnonymForfatter

    Og det skal også nævnes, at man ikke står i RKI resten af sit liv. Man kan højest stå i RKI i 5 år for samme gæld. Når 5 år er gået, slettes man fra RKI, men gælden består jo stadig.

    RKI er for mange en redning, hvis man kan sige det sådan. Og hele inddrivelsessystemet er på mange måder, en vej til at skabe ro omkring sin økonomi.

    Det er korrekt at private kunder ikke kan lave inddrivelse over lønnen, det er kun det offentlige. Og lad det endelig blive ved det, idet banker har det som hedder risikovillig udlån og det ses især på de tårnhøje renter som nu bliver lanceret, ikke mindst i Danske Bank.

    TIl MR. R. Tak for dit seneste indlæg. Professionelt og objektivt.

    #184382
    AnonymForfatter

    Mr R skrev:
    Hvad skulle en advokat hjælpe, det kan jeg ikke lige se ?

    Tror mere på at advokaten vare tager " kunden Interrese" end banken gør.

    Bankrådgiver = Rådgiver banken om hvordan de kan får flest penge ud af kunden uden de opdager det.

    Med en gæld på 400000 kr. og med rentersatser på den anden side af 15 % Kan dette regnestykke sætte det lidt på plads. 400000 X 15% = 60000 kr. i renteudgifter pr år.

    Det svare til 5000 kr. pr. måned uden der er afviklet en krone på gælden, det er jo helt vildt.

    Så det undre mig da, at banken ikke sætter renten ned selv. Eller vælger at opsige lånet så kunden skal indfi gælden efter en kort frist. Men det tjæner banksælgeren jo ikke provision af.

    #184384
    AnonymForfatter

    Jeg forstår simpelthen heller ikke, hvad det er der kan være i bankers interesse, at sætte renten op på høje lån? Kan simpelthen ikke begribe det.

    I min optik, vil de få følgende ud af det :

    1) Dårlige betalere, gæld som ikke afdrages!
    2) En gæld som bare vokser og vokser, men der kommmer ikke flere penge ind!
    3) Omkostninger til inddrivelser i fogedretten!
    4) Kundeflugt!

    Er der nogen der kan fortælle mig gevinsten ved det de gør med renten hele tiden?

    Har tænkt om de måske bare sætter renten op, fordi de ved, at de færreste vil have prædikatet, at de er dårlige betalere og ende i fogedretten? Er det det de spiller på eller…………????

    Danske Bank har et rentespænd på forbrugslån på 9,95% til 15,20 % pa.
    Er der nogen der så kan fortælle mig, hvorfor jeg så skal til at betale 15,5% i rente fra den 15. august????

    #184386
    Mr RForfatter

    Cafe

    Husk fradraget ca 33% afhængig af hvad kommuneskatten er så udgiften er ca 3350 om måneden. Ja det er en høj rente, men ikke en unormal høj rente for et lån uden sikkerhed.

    Ja selvfølgelig varetager en advokat kundens forhold, men her kan jeg bare ikke se hvad en adv. kan bistå med. En gældsrådgiver derimod vil kunne rådgive og være med til mødet med banken. Jeg mener, man kan få gratis gældsrådgivning gennem det offentlige.

    #184388
    AnonymForfatter

    Spar os nu for dit afsporende banksælgervrøvl, Mr. R.

    Vi ved alle sammen godt der er noget der hedder rentefradrag og vi ved alle sammen godt at banksælgere ikke kan lide, at kunderne allierer sig med professionelle, så det bliver vanskeligere for banken at tryne kunden!

    Og lad nu vær med at spille naiv, Mr. R(ådgiver). Du ved jo udmærket godt, at gældsrådgivere som oftest har en advokatbaggrund!

    #184394
    AnonymForfatter

    Stakkels Mr. R verbalt overfaldet af en flok konspirations terrorister der tror banker er onde, for guds skyld folkens uden risiko villige banker der låner deres capital ud, ville vi aldrig have set så meget fremskridt. Banker er altså ikke ude på at gøre folk ondt, de lever faktisk af dem.

    #184398
    Mr RForfatter

    @Jeghavderet

    Man skal godt nok igennem en hær af negative bemærkninger her på dette forum.
    Det virke lidt som om man er på Ekstra Bladet – Nationen.

    Ligegyldigt hvad man skriver bliver de fordrejet i den ene eller anden retning og der bliver lagt ord i munden på en :).

    @General Prier
    Det kan rent faktisk godt lade sig gøre at stille et spørgsmål uden at have diverse onde bagtanker. Når jeg spørg hvorfor en advokat er en fordel er det faktisk fordi det var ment som et spørgsmål. Jeg læste nemlig på gæld.net, at det ikke kunne betale sig at blande en advokat ind før et godt stykke inde i den personlige konkurs.

    Det er tydeligt at du har en stor viden og det ville gøre dig langt mere troværdig hvis du var mindre fordomsfri og besvarede på en høflig og objektiv måde.

    #184400
    AnonymForfatter

    General prier

    Ja, så er det jo samme person. Hvis advokaten også er gældsrådgiver. Tror nu de fleste bruger betegenlsen advokant i dag.

    Jeghavderet

    Nej. Selv om navnet skulle tyde på du har ret, Så er det ikke tilfældet her.
    “Banker er altså ikke ude på at gøre folk ondt, de lever faktisk af dem."

    Til dette kan kun skrives banken lever af kunderne, og har de kunder de vil af med sætter de bare renterne op på låne og laver nogle underlige straf gebyr. Så hvis det ikke er at være onde modfolk. Tja…..Bankrågiveren varetager altså bankens irntresse, samt deres egen for at få provision af det de sælger til kunden. Også selv om kunden ikke har noget at bruge produktet til.

    #184478
    AnonymForfatter

    Cafe!! der er ikke nogen bank der kan tvinge en kunde til at tage et produkt de ikke vil have, og er det ikke markedet der bestemmer hvor høj renten er?? underlige straf gebyrer kan folk jo bare klage over.

    #184626
    AnonymForfatter

    Hold da op en svada 🙂

    Syntes da godt nok bankrådgivere er lagt for had, tja det er jo heller ikke ret snæversynet at hade alle bånkrådgivere… endog ægtefæller til bankrådgivere!

    Det er desværre sådan på alle forums, der er få personer med +1000 poster som kommenterer på alt, og kan man lave en diskution ud af det redder det deres dag. Oftest er det for at fremføre egne snæversynede holdninger, og egen viden omend den er ligegyldig, ensrettet og ubrugelig.

    Det er nok snæversynet af mig at have problemer med personer der kun skriver for at provokere, som dette indlæg, men hvad ved jeg? Jeg har jo en fætter der er bankrådgiver og det giver mig desværre svært ved at have mine egne holdninger, da hans påvirkning driver mig til at fantasere om fantastiske bankrådgivere flere timer om dagen…

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 105 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.