Den Jyske Sparekasse nøler med at overflytte mit pensionsdepot til ny bank

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • ahkForfatter
    Indlæg
  • #93011
    ahkForfatter

    De har haft overførselsanmodningen siden d. 26. juni. Her d. 6. juli efter lukketid er depotet stadig ikke overflyttet! HVAD FANDEN ER DET FOR NOGET SVINERI!

    #183450
    AnonymForfatter

    Det er ikke godt nok, men desværre meget almindeligt for bankerne.

    Depotoverførsler tager typisk 3-5 uger!

    #183452
    BertelsenForfatter

    De har jo i den grad brug for indlån – så for dem haster det ikke…

    http://borsen.dk/nyheder/avisen/artikel/11/27235/artikel.html

    #183456
    HalliHalloForfatter

    Svineri og svineri er vel et lige groft nok sprogbrug.

    Hvis det kun er et depot, der skal overflyttet, så haster det da ikke set med mine øjne, og at fare sådan frem efter blot en uge ligner – efter min opfattelse – ikke noget.

    Skriv pænt til pengeinstituttet og bede oplyst hvornår ekspeditionen sker, det ville jeg da gøre. Og hvis det haster så meget, så bed dem fremskynde sagen mest muligt.

    #183460
    JydenForfatter

    Til ahk.
    Hvis det et Farsø kan du måske komme til at væbne dig med tålmodighed – jeg taler af erfaring, men hvis du også har haft noget i deres særlige 4 % sund opsparingspulje, så regn med at de nok skal sat renten ned – det har de sikkert haft tid til. Det ligner flertallet af danske pengeinstitutter – de er ligeglade med kunderne og tænker kun på sig selv. Ufatteligt at personalet i pengeinstitutterne ikke tager sig sammen. Gad vide hvor mange af dem der har læst lederen i juninummeret af Penge og Privatøkonomi, hvor de faktisk opfordres til at vise “civil ulydighed" som jeg vil kalde det

    #183462
    ahkForfatter

    Ja, det er præcis en 4% sundopsparring fra Farsø som nu skal flyttes. Jeg har kontaktet banken et par gange i min ferie, men åbenbart ikke nær nok til at få processen til at rulle.

    #183494
    AnonymForfatter

    Måske kan du bruge følgende til noget selv om det ikke er en konto, der er tale om:

    Jeg havde en opsparingskonto i Finansbanken, som jeg bad dem opgøre. Der skete ikke noget, så jeg skrev og rykkede dem. Derefter skrev de tilbage, at der ville gå 6-8 uger, før de opgjorde min konto!!

    Jeg spurgte mig for herinde, og fik et udmærket link til Finansrådet, og jeg skrev også til en anden bank for få at vide, om der fandtes en tidsfrist.

    Dernæst skrev jeg følgende til dem:
    Ifølge Finansrådet bør en opgørelse/overførsel af en konto tage max. 7 dage at ekspedere. Alt over er uforeneligt med god pengeinstitutspraksis og betragtes som at sinke ekspeditionen uberettiget. Derfor forventer jeg, at opgørelsen/overførslen er gennemført/færdigbehandlet om senest 7 dage fra førstkommende bankdag.
    ———————————————————————————————–

    Det bevirkede, at jeg havde pengene 2-3 dage efter.

    Måske findes der også en ekspeditionsfrist for at ekspedere et depot.

    MVH

    #183508
    HalliHalloForfatter

    Jeg og min familie er alle kunder i Finansbanken, og har altid fået en fantastisk god behandling, ligesom vore henvendelser altid bliver ekspediteret meget hurtig. Vi er især også glade for at den stort set er gebyrfri i forhold til mange andre banker.

    Det er da muligt at banken tager sig mere af os kunder, som de tjener lidt penge på, fremfor dem er på vej væk fra dem. Sådan er det jo bare overalt i alle brancher og ikke kun i bankverdenen.

    #183872
    ahkForfatter

    Hej Karoline
    Mange tak for den information! Den er virkelig meget nyttig! Min nye bank fortalte mig ellers, at der ikke som sådan er en frist, hvilket jeg dog har svært ved at tro på, idet min gamle bank jo så i princippet kunne beholde pengene til evig tid.

    Nuvel, det har taget DJS 14 dage at overføre mit depot. Netop idag har jeg sendt en email for at udbede mig kompensation for det rentetab jeg har lidt. Vil banken ikke imødekomme mit ønske, vil jeg bruge den information som du hermed har bragt frem til at godtgøre at jeg rent faktisk har ret til kompensation. Jeg kan ikke se hvorfor et pensionsdepot skulle være omgæret af andre regler end en almindelig bankkonto, så jeg vil antage at 7-dages reglen gælder også her.

    Mange hilsner
    AHK

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.