GE Moneybank er da ikke en bank??

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92922
    AnonymForfatter

    http://www.dr.dk/DR1/kontant/2012/06/05133258.htm

    Hvorfor kalder DR det for en bank?

    #182322
    HJLForfatter

    Det er en bank, kun banker har i flg. Loven ret til at kalde sig for bank.

    At de så kun deltager der hvor de finder det interesant er en anden ting.

    Men sikke en sag, hvem kan være så længe om at få tjekket sin konto?

    #182324
    HJLForfatter

    Det er et fint emne kontant tager op, som kunde i danske bank ville jeg gerne have hørt hele den samtale.

    Jeg siger ikke at kontant har snydt med deres svar, men jeg syntes de spilder lidt meget tid på et emne som bør tages af rettens vej.

    Alle parter (pånær kunderne) kender jo udemærket loven. Kunderne får hjælp af pengeinstitutankenævnet til at gå rettens vej. Så kom dog i gang!

    At pengeinstitutterne bør oplyse de 13 måneder kan diskuteres, hvis praksis viser at en kortere periode ofte er gældende. Fair nok de 13 måneder er absolut seneste forældelsesfrist og bør derfor frem i lyset. Det tog mig under 5 min at finde reglerne om visa via danske Banks hjemmeside Det står nok så fint på side 6 ud af 14, så de oplyser altså om det i de vilkår vi vel alle i bund og grund har skrevet under på at vi har læst 🙂

    Hvad siger du Euroman?

    #182328
    JydenForfatter

    Selvfølgelig skal kunderne reagere så hurtigt som muligt på fejl i træk på deres dankort og kreditkort. Men at 19 ud af 20 banker giver så forkerte oplysninger er forkasteligt, men sådan er det når man ringer til et eller andet callcenter eller snakker med en “alm." medarbejder, hvis de ikke får stolen for døren.
    Det allermest forkastelige synes jeg dog er den valne holdning Finansrådet giver udtryk for – det er så lallet at det ikke kan beskrives. Finansrådet må selvfølgelig gå i kødet på medlemmerne – som man opfører sig hjælper man ikke pengeinstitutterne til et ordentligt image.
    Det er udmærket at DR kontant tager sådanne emner op og er med til at udbrede kendskabet til de rettigheder kunderne har, selvom det ikke passer ind i bankernes kram. Men selvfølgelig har kunderne selv et ansvar for at få gang i fejlretning inden der går for længe, ingen tvivl om det.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.