For lille konkurrence blandt banker i Danmark

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • JydenForfatter
    Indlæg
  • #92878
    JydenForfatter

    “Selvom der er over 100 banker i Danmark, så er konkurrencen for lille, mener Forbrugerstyrelsens direktør, der håber at en stor udenlandsk bank vil komme til landet."
    jf. dagens aviser og FinansWatch.

    Og det kan jeg kun give hende ret i og håber går i opfyldelse, så der kan blive rusket lidt op i den danske bankverden.

    #181748
    HJLForfatter

    Hvad er din relation til det du omtaler som bankverden?

    #181760
    JydenForfatter

    Til HJL
    Jeg har ingen relationer til “bankverdenen" ud over at være almindelig kunde.

    #181770
    BangeeForfatter

    hvordan mener du at der mangler konkurrence??

    Det er bestemt ikke mit indtryk nemlig

    #181798
    NultopskatForfatter

    Sålænge omkostninger blot kan væltes over på kunderne, så mangler der konkurrence. længere er den historie ikke, og med de rente udmeldinger fra bankerne er det vist ikke noget problem at tørre regningen af på kunderne, så hermed bevist.. Der mangler konkurrence.

    #181818
    JydenForfatter

    Hvis du læser artiklen i Berlingske synes jeg den giver et godt billede af dette. så den vil jeg ikke gengive her.

    Men som der også står, betragter pengeinstirutterne hinanden mere som kolleger end som konkurrenter. Prøv også at tænke tilbage – eller se arkiver fra aviser og radio/tv fra f.eks. 2007-2008 hvor Northern Rock kom og gav en lidt konkurrence på indlån, hvilken skandaløs opførsel både Finansrådet og pengeinstitutterne udviste fordi der var kommet lidt konkurrence hvad man ikke normalt havde. Og helt galt med udtalelserne gik det da da Northern Rock fik garanti fra den engelske stat – men det var selvfølgelig også lige før vi i Danmark måtte hjælpe bankerne med den ene bankpakke efter den anden. Få evt. genopfrisket hukommelsen i tråden her på mybanker “Heksejagt på Northern Rock"

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.