Kreditvurderes

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 29 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92822
    AnonymForfatter

    Vi har været i banken i dag, for at se om vi kunne låne til vores kommende hus.. men det fik vi ikke noget ud af
    Da vi skal have en 100% finansering har banken sendt os videre til en kreditvurdering, og så tænker jeg lige … hvad er det så og hvad indebær det så lige ?? er der nogen der ved hvad de lægger i dette??

    #181064
    HJLForfatter

    Et bud, din rådgiver kan ikke selv tage stilling grundet 100% finansiering derfor har de sendt dig videre til et kreditkontor. Der sidder folk med større kreditbeføjelser som så åbenbart også tager stilling til handler med 100% finansiering.

    En kreditvurdering bliver man ikke sendt videre til, det er noget man kalder den almindelige økonomiske gennemgang man får fåretaget, det har din rådgiver formegentlig allerede lavet, vedkommende sender nu blot sagen til nærmere kontrol højere oppe i systemet.

    Og det i sig selv kunne måske være et godt tegn, siden vedkommende ikke blot har givet afslag.

    Men hvorfor har I ingen udbetaling?

    #181066
    AnonymForfatter

    Vi har haft en andelsboligkredit på vores andelsbolig og har valgt at bruge pengene til at afdrage gælden med , og på trods af dette har vi fortsat en gæld på 60000 kr med fra tidligere bolig.
    Fik afvide af vores rådgiver at det var fornuftigt at bringe gælden ned

    #181070
    HJLForfatter

    Ahh ok…

    Ja det er aldrig godt at starte med en belåning over 100%

    Omvendt hvis jeres økonomi er super god betyder det vel mindre.

    Vigtigst ved gældsætning op til 100% må være at man kan se sig selv i huset/lejligheden de næste 10 år, således at man ikke skal sælge med tab, nåe ja og så huske på at man binder sig mere til hindanden end man allerede er.

    Så der er vel ikke meget mere at sige end held og lykke med kreditvurderingen.

    #181074
    AnonymForfatter

    tak for dit svar.
    Vi har en god økonomi, rådighedsbeløb på ca. 18.000 kr
    Når alle faste udgifter er betalt. Vi har ingen børn og forventer heller ikke at få nogen og ingen bil det eneste er at vi har gæld på 130000 kr.
    og samtidigt er vi dækket god i i form at pensioner og mistet erhversevne og i tilfælde af død eller alvorlig sygdom.

    så nu krydser vi bare finger for at det kan lykkes

    #181078
    HalliHalloForfatter

    Jame, så vil jeg næsten allerede nu sige tillykke med sommerhuset, når jeres økonomi er så god.

    Normalt kan jeg ikke råde nogen til at købe et sommerhus, som jo ligesom er et luksusgode, uden at have sparet en del op, men never mind.

    #181094
    AnonymForfatter

    Det er nu ikke et sommerhus men et parcelhus til 1,3 mill. , ved ikke lige hvor du har sommerhuset fra.

    #181102
    HalliHalloForfatter

    NåNå, undskyld misforståelsen, så er der jo sikkert endnu større chancer for at blive husejer, men vent lige med champagnen indtil bankens endelige svar foreligger.

    Der kan jo netop være forhold i jeres økonomi, som vi ikke kender til her, som kan betyde et nej.

    Hvis det bliver et nej, så begynd at spare op, så I har 20% af huset pris selv eller tæt på, da man jo så ikke behøver låne i banken.

    #181172
    AnonymForfatter

    Hvolang tid skal man fovente at de gå før vi får et svar om vi er blevet kreditgodkendt, når det drejer sig om en 100% finansering.

    #181174
    HJLForfatter

    Spørg i banken. Det afhænger af hvor travlt de har og hvor meget sagen haster.

    #181176
    HalliHalloForfatter

    Når det drejer sig om 100%-belåning, så vil jeg anbefale at du ringer til din bank allerede i morgen tidlig, når de åbner.

    #181192
    AnonymForfatter

    Hvad mener du egentligt med dit svar? regner nu med at banken giver svar når svaret er der. De var mere hvorlang tid det normal tager.

    #181196
    testForfatter

    Hej hannelore der er ingen tvivl o m at rigtigt meget af det halihalo skriver kun skrives fordi han eller hun ønsker at få et svar. Altså et ønske om at du svare som du netop gør

    #181198
    AnonymForfatter

    Indlægget er slettet af redaktionen, da det ikke lever op til Mybanker.dk’s retningslinier.

    #181222
    HalliHalloForfatter

    Efter nærmere eftertanke, vil jeg anbefale Lotte Hansen at kontakte sin bank allerede i morgen uanset om der er tale om 100%-belåning eller kun 90%, da jeg vil formode at ekspeditionstiden er ens.

    Jeg kan dog sige, at hvis banken ikke mener at det bliver et ja, så bliver sagen oftest trukket i langdrag til kunden selv henvender sig, det har jeg hørt fra flere låneansøgere, ligesom jeg selv har oplevet aldrig at få et svar på en låneansøgning.

    Er man en god kunde, banken helst ikke vil miste, så hører man fra dem med det samme eller efter ca. et par dage, men sådan noget ville jeg jo som låneansøger have spurgt banken om, samtidig med aflevering af mine indtægtsoplysninger, budgetter osv. osv.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 29 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.