Konfirmandkonto

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92821
    AnonymForfatter

    Er der nogen, der har sat sig ind i, hvor man får de bedste renter på en konfirmandkonto? Spar Nord giver 12% i rente, men kun frem til december 2012. Fås der bedre tilbud andre steder?

    #181084
    HalliHalloForfatter

    Nej, snup du bare en konto i SparNord, jeg har ikke hørt om bedre tilbud.

    Det bemærkes, at jeg ejer aktier i SparNord, så jeg ser gerne dig som ny blivende kunde.

    #181096
    JydenForfatter

    Der findes bedre tilbud. F.eks Sparekassen Djursland med 11 % i 2012 og 5 % i 2013, så totalset er det bedre en de latterlige 0,75 % Spar Nord vil give efter 10.december 2012.

    #181110
    HalliHalloForfatter

    Og hvad giver Djursland sparekasse så i rente i 2014? Det har ligesom også betydning for “regnestykket".

    #181114
    JydenForfatter

    Det aner jeg selvfølgelig ikke noget om, men hvis ikke renten er ordentlig til den tid må den jo flyttes et andet sted hen, jeg ved bare at hvis jeg kunne sikre mig 11 % i år og 5 % næste år, så tror jeg jeg ville konfirmeres igen.

    Og hvis jeg kun skulle have dem stående i 2012 og hvis jeg var boende i det område hvor Salling Bank tager kunder, så ville jeg jo vælge deres 12½ % og sådan er der jo så meget der skal undersøges inden folk vælger.

    #181132
    AnonymForfatter

    Rigtigt godt tip med Sparekassen Djursland. Desværre kan jeg se på hjemmesiden, at tilbuddet er forbeholdt konfirmander på Djursland, hvor vi ikke lige er bosiddende 🙁
    Er der mon nogen banker, der har lignende landsdækkende tilbud?

    #181136
    RedaktionenForfatter

    Hej til alle

    Der kommer en sammenligning af disse konti i løbet af næste uge med vores nyhedsbrev.

    Med venlig hilsen

    Mybanker.dk

    John Norden

    #181138
    BertelsenForfatter

    Frøs Herreds Sparekasse giver 10% til og med den 31.12.12 – derefter 1,25%.

    Kontoen er uden binding.

    #181206
    AnonymForfatter

    Hej til alle

    Har også læst om de spændende konfirmandtilbud. Men kan en bank forlange, at man skal være
    bosiddende på Djursland for at kunne benytte sig af tilbuddet. Det bliver jo offentligt annonceret på deres hjemmeside ?

    Christian

    #181216
    HalliHalloForfatter

    Ja, banken bestemmer selv, hvordan deres tilbud skal markedsføres, hvilket de jo nok har undersøgt meget grundigt før de giver sådan et tilbud.

    Hos Frøs Sparekasse skal konfirmanden yderligere møde op i banken personligt med sine forældre, ligesom man vist skal være helkunde.

    Alt ialt ser Spar Nords tilbud ud til at være det mest gennemskuelige, men nu må vi se hvad John Norden og Co. har fundet ud af i deres Nyhedsbrev i næste uge, der kan jo være andre interessante tilbud at vælge imellem.

    #181342
    nasipForfatter

    Den er vi vist mange, der ser frem til at få. På forhånd tak.

    #181696
    AnonymForfatter

    På en anden tråd er der nogen som mener, at man kan oprette 10 konfirmandkontoer, hvis man eksempelvis har 250.00,- som man gerne vil have en god rente på. Men det kan vel ikke passe, at det er muligt?

    #181756
    AnonymForfatter

    Nej det kan man ikke p.g.a renten er skattefrit – et barn – et konfirmandkonto

    #181758
    JydenForfatter

    Hvor har du det fra ?
    Hvis der er flere pengeinstitutter der vil oprette en konto til den samme konfirmand kan jeg ikke se noget problem i det. Reelt er det vel bare en almindelig bankkonto med en højrere rente til en bestemt målgruppe. Skattemæssigt er det vel de almindelige regler for beskatning af renter på konti ejet af personer under 18 år. – Eller hvad ?

    #181762
    testForfatter

    Hvis konfirmeret har 250.000 kr sku det jo heller ikke være noget problem. Hvis det er andres penge der sættes på konfirmandes konto er der en lang række af lov at ta hensyn til. Bla skat, gave afgift over til paragraf der falder under straffeloven

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.