Overførsel til forkert konto

Viser 3 indlæg - 16 til 18 (af 18 i alt)
  • Indlæg
  • #180990
    AnonymForfatter

    Alle krav bliver forældet hvis man ikke gør krav på dem inden for en periode.

    OP har fået stille kravet, så her er der ikke noget forældelsesfrist.

    #181646
    BecoolForfatter

    @Hanne,

    Du kan ikke gøre banken ansvarlig, med mindre du kan med sikkerhed bevise at de har lavet en fejl. Og så skal du eller din ex-mand kunne bevise at han (eller du) har bedt dem om at ændre konto nummeret.

    Selvom I kan bevise at banken har lavet en fejl vil de aldrig blive dømt til at betale 4500 til din mand (hvilken er sagens kerne, at han mangler jo de penge som er hans – hvilket minder mig om at det kommer an på hvis navn depottet står i?). Banken vil (og kan gøre det uden din samtykke) tilbageføre de 4500 fra din konto til din ex-mands hvis man beder dem om det – og uden at kende din økonomi – vil jeg (hvis jeg var dig) se at få lavet en aftale enten med banken eller din ex-mand om tilbage betalling over nogle rater.

    #181668
    HalliHalloForfatter

    PeterNielsen:

    Jeg ved ikke om det er det indlæg du hentyder til, men d.d. er der altså stadig ingen der har gjort krav på det fejlagtigt krediteret beløb på lige omkring 5000 kr., så her er der heller ingen fejl eller tale om lystløgneri.

Viser 3 indlæg - 16 til 18 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.