udbetaling af efterløn til flexjob modtager

Viser 13 indlæg - 16 til 28 (af 28 i alt)
  • Indlæg
  • #180996
    testForfatter

    Og hvad er begrundelse for at fratage hende erstatningen da hun kom i flex job? At hun ikke led et tab? Det er jo kernen i dommen. Min kone er i en afdeling af PFA .

    #181008
    testForfatter

    Ps det er begrundelsen for at mene at hun ikke skal ha erstatning ved de 50% der er meget intersant. Hvis begrundelsen er at hun ikke længere lider e tab er højesteretsdommen ikke til at komme uden om. Hvis begrundelsen er at hun har fuld erhversevne er begrundelsen tvivlsom med mindre de bygger den på en begrundet individuel evaluering. Hvis begrundelsen er at de har været snedige at skrive at erstatningen bortfaldet i fald man tllkendes et flex job er det en helt tredje sag.

    Men måske sku du ikke gi op så hurtigt. PFA var nu meget regel rette og de to kun en opringning af få sagen kørt igennem. Erstatningen blev behørigt udbetalt med til bagevirkende kraft og de ved som sagt at hun er i flex job. Min kone er ikke en af de 100 da vi aldrig fik afslag, men bare blev opmærksomme på sagen vi omtale i pressen

    #181012
    testForfatter

    pps du har ret i at der er et stort problem i at NOGLE selskaber forbeholder sig ret til at lave deres egen mengrad. Det gør jo i praksis forsikringen mindre værd. Det gør PFA såvidt jeg ved ikke. De har hvertilfald i min kones tilfælde taget lægens / viciteringen til flex job for gode vare uden yderlige diskusion.

    Så måske er det en grund til at holde sig fra Nordea Liv og Pension? I øvrigt er det ikke min artike, men tak for tillide.

    vi er da kommet et stykke fra:

    “Du kan ikke modtage tab af erhvervsevne penge fra din private forsikring nå du er i flexjob" og “Så hvis nogen modtager begge dele gør de sig skyldig i bedrageri".

    🙂

    Så held og lykke med at for skovlen under Nordea. Det lyder meget pudsigt at man pludselig bliver rask ved at komme i flexjob.

    #181076
    HalliHalloForfatter

    Ja, en højesteretsdom bliver selvfølgelig ikke forældet, men kan jo
    bortfalde, hvis der afsiges ny dom eller hvis lovgivningsmagten ændre
    lovgivningen, hvilket netop er sket m.h.t. til den højesteretsafgørelse
    som blev afsagt vedr. arbejdsskadesikringsloven den 22.12.2003. Allerede
    pr. 1.6.2006 trådte nye regler i kraft, således at ingen mere fra den
    dato kan opnå dobbeltforsørgelse o.l.

    Før ovennænvte dom blev afsagt havde de fleste forsikringsselskaber og
    pensionskasser i øvrigt allerede ændret deres pensionsbestemmelser for nye
    kunder.

    Det undrer mig at test, som er berørt af de gamle regler ikke har kunne
    bidrage mere til spørgsmålet, men han har sikkert travlt med at investere
    konens dobbeltforsørgelse m.v. og flittigt følge debatten på Mybanker.

    #181092
    testForfatter

    jo jo meget interesant men ikke relevant.

    #181104
    HalliHalloForfatter

    Nå, det er ikke relevant. Mener jeg nu nok, når du skriver i svar 2, at alle fleksjobbere får i pose og sæk, og det så viser sig at ca. 100 personer i begyndelsen af sidste årti har kunnet få overkompensation ved opnåelse af et fleksjob.

    Det der med at slynge halve sandheder ud fremmer ikke ligesom kvaliteten af sådan en tråd.

    #181116
    testForfatter

    Som sædvanligt må man jo undre siger over om du i det hele taget læser det folk skriver før du svarer

    #181328
    AnonymForfatter

    Nu ER der jo heldigvis forskel i dækningerne fra de fleste “Pensionskasser" til “Pensionsselskaberne".

    Pensionskassen har som hovedregel en dækning der udbetaler et månedligt beløb hvis, og KUN hvis medlemmet tilkendes førtidspension – og så er vedkommende som bekendt ikke flexjobber.

    De konventionelle pensionsselskaber såsom Nordea, Danica, Topdanmark, PFA, SEB, Skandia og AP-Pension har alle TAE (tab af erhvervsevnedækning) der udbetaler et månedligt beløb (typisk 40-80% af årslønnen)efter 3 måneders sammenhængende sygdom og så længe arbejdsevnen (her tales slet ikke om indkomst, MEN EVNEN TIL AT UDFØRE ET JOB)er nedsat til 50% eller derunder.
    Under ansættelse, og så længe arbejdsgiver udbetaler fuld løn vil det være arbejdsgiver der får pengene (kun ved firmapensioner)- og kan altså have en flexjobber under 50% timer til fuld løn fordi pensionsselskabet betaler forsikringsydelsen.

    Afskediges medarbejderen eller vælger vedkommende at give op pga. sygdom bliver ydelsen betalt til forsikringstageren fremover – udbetalingen fortsætter lige så længe TAE er under 50% og da jeg godt kan tilkende felxjob på f.eks. 15 timer ugentligt kan jeg altså GODT få begge dele helt lovligt.

    P.S. – det er IKKE arbejdsgiver der indbetaler løbende bidrag mens TAE udbetales, bidraget betales af pensionsselskabet da en ordentlig firmapension har præmiefritagelsesdækning tilkoblet.

    #181330
    AnonymForfatter

    Evne til at arbejde, førtidspension og flexjob har ikke en pind med Mengrad at gøre !!

    Mengraden er et udtryk for en fysisk skade på dit legeme, mengraden fastsættes af arbejdsskadestyrelsen og anfægtes som hovedregel ikke længere af forsikringsselskaberne.

    Nedsat erhvervsevne kan være mange andre ting såsom stress, piskesmæld, dårlig ryg, depression, osv. osv. osv. og det er den slags svært diagnosticerbare ting der desværre engang imellem giver anledning til konflikt mellem forsikringstager og selskab.

    #181332
    AnonymForfatter

    Jeg er ret sikker på Danske Bank og Danica Pension ikke helt deler din opfattelse af at de er ejet af Nordea Liv & Pension 🙂

    Citat: “Danica har aldrig brudt loven" MUHUHAHAHAHAHA !!!

    Grunden til at din kone mister sin TAE dækning da hun tilkendes et flexjob skal du 100% sikkert finde i at Danica Pension, som det eneste pensionsselskab i Danmark, vælger at holde en bagdør til en skraldespand åben i betingelserne.

    Her står ganske enkelt at såfremt din kone ved tilkendelse af flexjob, eller frivilligt påtager sig et deltidsjob der giver en indtægt på mere end 50% af den tidligere oppebåret løn – så bortfalder udbetalingerne !!!!!!

    Havde ordningen været i et andet af de 7 pensionsselskaber ville hun som minimum få supleret op til tidligere løn – eller i Skandia og Nordea Lig&Pension ville indkomst fra flexjobbet overhovedet ikke have betydning da disse selskaber udelukkende koncentrerer sig om EVNEN til at arbejde.

    #181334
    AnonymForfatter

    Var der nogen der sagde sure Rønnebær ?

    Du får bestemt ikke både i pose og sæk som flexjobber – din dækning mod nedsat erhvervsevne tegnes maksimalt på 70 eller 80% af lønnen og den dækning koster knaster, så den er der ikke mange der har. Desuden nedsættes de offentlige tilbud i takt med hvad du selv har/får fra egne ordninger.

    Fri Police ?? – det ved du vist ikke hvad er !

    Jf. nye regler skal en flexjobber behandles som var der overenskomst på arbejdspladsen uanset om der er det eller ej – altså skal vedkommende have det overenskomstmæssige bidrag (typisk 12%) til pension samt dækning mod død og kritisk sygdom, evt. invalidesum og børnerentedækning hvis overenskomsten foreskriver.

    12% minus AMB, omkostninger og forsikrigsdækning af en flexjobløn (der betales ikke pension af de offentlige tilskud) giver bestemt ikke “Direktør Pensioner" i mine øjne.

    #181336
    testForfatter

    At få 2650 kr i erstatning ind på kontinent hver måned er naturligvis ikke en direktør løn men oven i den fulde løn og den ekstra indbetaling til pension er det nu da heller ikke så ringe ind dag. Pfa “betaler" som sagt en del af pension bidraget så der er lavet en ekstra pension ved siden af til overskuddet.
    Jo jeg synes det er at få i pose og sæk men hvad er problemet? Det er jo en privat forsikring der spytter i kassenså du misforståelser mig helt og aldeles hvis du antager at jeg har ondt af det

    #194076
    AnonymForfatter

    Jeg har i 7 år fået fuld løn 24000 kr for at arbejde 18,5 time i flexjob. Samtidig fik jeg udbetalt 9000kr om måneden fra min Tab af erhvervsevne forsikring + jeg ikke længere skulle betale ind til pension. ( præmiefri )
    Så JA DET ER RIGITG AT MAN KAN TJENE PÅ AT VÆRE I FLEXJOB – hvis man altså har den RIGTIGE FORSIKRING- min er tegnet af min arbejdsgiver- jeg kom i flexjob i mit gamle job efter jeg blev syg.

Viser 13 indlæg - 16 til 28 (af 28 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.