udbetaling af efterløn til flexjob modtager

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 28 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92785
    AnonymForfatter
    #180590
    testForfatter

    ja det er en mulighed hvis det var dit spørgsmål. Det fede jer jo som Flexjobber at man med den rigtig pension ordning modtager både i pose og sæk. Da man jo har mistet arbejdsevne kan man få udbetaling fra sin pension samtidig med at man har en fri police men da ens arbejdsgiver stadig indbetaler det fulde pension bidrag ender man med en direktør pension.

    Derfor vil det for rigtigt mange Flexjobbere ikke kunne betale sig at blive i efterlønsordningen

    #180592
    HalliHalloForfatter

    Nå, der er en der har ondt af fleksjobberne, ja hvorfor ikke ….

    Dokumentation udbedes venligst for at man både kan få invalidepension fra en pensionsordning samtidig med at der indbetales løbende bidrag for et arbejdsforhold som fleksjobber.

    Fleksjob er jo netop for dem, der ikke er berettiget til pension, men godt kan klare mellem 12-30 timer pr. uge.

    #180618
    testForfatter

    Kære halihalo
    I modsætning til dig lyver jeg ikke. At jeg har en kone der er i flexjob og at hendes arbejdsgiver jo via tilskuddet betaler hendes fulde penionsbidrag selv om hun på grund af nedsat erhversevne har en delvis præmie fritagelsen er heller ikke løgn. Det er heller ikke løgn at hun modtager en månedlig erstatning via sin pension for denne nedsatte erhversevne eller at det ekstra pensions bidrag ryger ind på en ekstra ordning. Så hun er økonomisk bedr stillet ind før hun blev syg i relation til hendes pension og løn plus erstatning.

    Men vedrørende dokumentation for det vrøvl du skriver halihalo det må du selv klare. Men du kender godt Google ikke?

    Dette blot til orientering til de øvrige debattører.

    #180650
    HalliHalloForfatter

    Er der nogen der kan oversætte hvad “test" skriver, evt. illustrere det med tal, eksempler og lovparagraffer, for jeg forstår ikke en døjt af det.

    Jeg syntes i øvrigt at er det er meget flabet at hævde at spørgeren, Knud Koutrup, uden at kende til hans sag, får i både pose og sæk, hvad ingen i sagens natur kan vide noget om.

    Mange ved sikkert at over 90% af fleksjobberne ikke er berettiget til nogen form for erstatning eller lignende, mange må endda gå på ledighedsydelse i lang tid før de bliver visiteret til et fleksjob, hvor de så først får en overenskomstmæssig løn med det normale pensionsbidrag mv. Så at hævde at de er bedre stillede end alle andre er jo direkte løgn, idet mange faktisk er dårligere stillet.

    Jeg kender også nogen i min omgangskreds, der har fået 750.000 kr. fra arbejdskadestyrelsen, pga. en arbejdskade, og som i realiteten er lidt bedre stillet end andre lønmodtagere, men jeg vil nu hellere være 100% rask og have min fulde førlighed fremfor at modtage en mindre erstatning. Der er dog ingen af dem, der er så heldige, som tests kone, at de både kan indkassere fuld løn som fleksjobber incl. pensionsbidrag samt modtage løbende pension med fuld opsparingssikring pga. uarbejdsdygtighed, som tests kone øjensynlig gør. Da jeg selv har ført sagerne for vedkommende, så kender jeg ligesom lidt til det jeg skriver om, men da det er et par år siden, kan der jo være kommet ny lovgivning på området eller nye retsafgørelser.

    Test: Du bør ikke være så mistroisk og nedgørende over for mig andre skribenter, kom dog med saglig kritik fremfor at altid at gå direkte efter personer. Nu kan jeg sagtens klare det, men Knud Koustrup er nok blevet rigtig sur på dig, hvad jeg fuldud forstår, hvilket ses at han ikke har givet yderligere til kende med oplysninger om hans interessante spørgsmål. Det samme gør sig sikkert gældende for andre gennem tiderne.

    Off-Topic: Test har skrevet over 2000 indlæg, men kan se at hans konto kun udviser en brøkdel af disse indlæg eller langt under 100. Er der bare en enkelt sjæl kan forklare hvordan dette hænger sammen? Jeg har spurgt før, men ingen har tilsyneladende hidtil kunnet svare.

    #180788
    HalliHalloForfatter

    Kære Knud Koustrup:

    Kan du ekke kaste lidt lys over denne sag?

    Modtager du fuld løn fra din arbejdsgiver i dit fleksjob samtidig med at du modtager invalidepension fra dit forsikringsselskab?

    Hvis ikke du vil svare er der måske bare en enkelt af Mybankers 1000-vis af brugere, der måske lige kan hjælpe?

    #180910
    AnonymForfatter

    Det kan jeg svare på. Du kan ikke modtage tab af erhvervsevne penge fra din private forsikring nå du er i flexjob. I samme øjeblik du ryger i flexordning bortfalder din tab af erhvervsevne forsikring, og du er forpligtet til at oplyse dit forsikringsselskab at du er i flex. Så hvis nogen modtager begge dele gør de sig skyldig i bedrageri.

    #180912
    AnonymForfatter

    Så test, det kan godt være at din kone modtager i pose og sæk på nuværende tidspunkt. Men så snart forsikringsselskabet finder ud af det, så kommer der et girokort og alt fra den dag hun røg i flexordningen skal betales tilbage.

    #180914
    testForfatter

    Allanp, der er faldet en højerest dom i 2004. Hvad er din interesse i spørgsmålet? Det er i øvrigt ikke et forsikringsselskab men en pensions kasse. Og i øvrigt ved pensionselsbabet det udemærket godt. Hvis du læste hvad jeg skrev vil du kunne se at det er selvsamme pensionskasse som udbetaler erstatningen og modtager hendes pensionsindbetalinger og som sagt har de oprettet en ekstra pension de hun jo har en delvis præmifritagelse.
    🙂 så godter søg men læse nu hvad der står og sæt dig bare lidt ind i tingene

    #180916
    testForfatter
    #180956
    AnonymForfatter

    “Det er heller ikke løgn at hun modtager en månedlig erstatning via sin pension for denne nedsatte erhversevne.." Lige præcis hvad er det jeg ikke er i stand til at læse ud af den sætning, Test? Du linker til en 8 år gammel artikel der omhandler en kendelse der omhandler 100 mennesker. Den er totalt irrelevant for 99% af de mennesker der er i fleksjob.

    #180958
    AnonymForfatter

    Min interesse er den, at jeg har en kone der er i fleksjob som har en privattegnet tab af erhvervsevneforsikring. Tror du jeg ved hvad jeg taler om?

    #180966
    testForfatter

    Ok så skulle du prøve at læse artiklen igen og også kontakte hendes forsikring igen. Nu er det jo sådan at en højeretsdom ikke bare sådan bliver forældet. Begrundelsen for at nægte folk i flexjob deres erstatning fra forsikringsdelen af deres pension er at man har betragtet det således at man når man er i flexjob ikke lider et tab. Det højesteret fastslår er at flexjobbet er en social ydelse således at man skal ha erstatningen alligevel og mengraden er jo så når man er sat i flexjob let at fastslå. Kombinationen af at ha en pensionsordning med erstatning mod tab af erhversevne og at være i flexjob er sikkert noget mange har. Så ring til dem og henvis til dommen. Hvad kan du midste?

    #180968
    testForfatter

    Ps ja artiklen har en påstand om at det kun er ca 100 på det tidspunkt i 2004, men den slår jo også fast højesteretsdommen at jeg har ret ikk. At jeg har ret kan jeg se på min kones NemKonto hver måned

    Så op på hesten du har ikke ret i at man ikke både kan hver i flex job og modtage erstatning for tab af erhversevne så hvis din kone har en sådan forsikring er det bare at kontakte dem.

    #180972
    AnonymForfatter

    De fleste forsikringsselskaber garderer sig ved, at ignorere det offentliges vurdering af graden af tab af erhvervsevne. De påberåber sig retten til selv at vurdere personens tab af erhvervsevne og med tiden vurdere den generelt, og dermed er du allerede sikker på at dit tab af erhvervsevne stort set aldrig når under 1/3. Og hvis du tildeles flexordningen så bortfalder din udbetaling, eller den modregnes når du får et flexjob.

    Mht din artikel, så kan jeg oplyse dig om at min kones forsikringsselskab er Danica.

    “Danica og Tryg, hvis pensionsdel nu hedder Nordea Liv & Pension, har ikke fortolket betingelserne for udbetaling af erstatning for tab af erhvervsevne på den måde, som nu er kendt ulovlig."

    Danica har tilsyneladende aldrig brudt loven. Min kone modtog fuld forsikring i 18 måneder, blev revurderet til et tab på 1/2 erhvervsevne og til sidst frataget erstatning da hun røg i flexordningen.

    Det er muligt at din kone modtager forsikringspenge mens hun er i flexjob, men hun tilhører undtagelsen og ikke reglen.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 28 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.