Kreditkorts udbud (Nordea)

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92754
    AnonymForfatter

    Kære Mybanker brugere

    Mine forældre og jeg, har længe kørt en krig i mellem os 🙂

    De forhandlede renter, jeg forhandlede renter – de forhandlede gebyrer, jeg forhandlede gebyrer :p (der danner sig et billed nu)

    Nå men de fik mastercard gold, jeg fik mastercard gold.

    Men nu har de åbenbart vundet 🙁

    De er blevet privat banking kunder i Nordea og er nu tilbudt mastercard platinium, hvilket bl.a. giver adgang til lounges m.v. i lufthavne samt udvidede forsikringer og rabatter diverse steder.

    Denne luksus vil jeg naturligvis også have, især mht. lounges i lufthavne.

    Jeg ringede derfor til banken og fik ikke fat i min personlige rådgiver, som jeg i øvrigt ikke har snakket med i 1,5 år. Men fik i stedet en lettere gnaven dame i røret, der kategorisk nægtede alt kendskab til korttypen!

    Den står dog heller ikke under kort typer på nordea’s hjemmeside, efter at oplyse hende om at mine forældre er blevet det tilbudt måtte hun dog indrømme, at det fandtes som et produkt hos nordea.

    Men nu måtte jeg jo forstå, at der var store forskelle på mine forældres og min alder og kapital. Hvilket jeg gav hende ret i og nøgternt fortalte, at de (nordea) rent faktisk havde muligheden for at tjene penge på mig de næste 60 år i forhold til mine forældre hvis fundingbehov og levealder er yderst begrænset i forhold til mig.

    Herefter fik jeg et lettere hoverende, kan du ikke bare være tilfreds med dit mastercard gold kort? Nej ellers havde jeg jo ikke brugt tid på at ringe til jer, men tak for hjælpen og hav en fortsat god dag 😉

    Nå mybankers kære brugere – hvordan får jeg nu skaffet mig det kort?

    Jeg ønsker ikke at skifte væk fra nordea, men jeg vil dog gerne true med det :p

    Hvilke banker ville der være mulighed for, at indhente et tilbud om dette?

    Har ca. 150K i aktier og obligationer, 50K på diverse konti – en indtægt på 92K om året ved siden af min SU, er i gang med en BA i erhvervsøkonomi og regner med at læse en Cand.Merc.Fir eller Cand.Merc.Aud efterfølgende, jeg er 26 år gammel.

    #180048
    AnonymForfatter

    Jeg har én maersk b aktie og vil gerne have at hr Møller ringer til mig på min fødselsdag.
    Mener du seriøst at du skal tilbydes Private Banking og gratis Plantin kort? med en års indtægt på 92 k. Mener Private banking er for folk over 2 mill.
    Se evt på på mybankers liste over banker de udsteder kortet og betal kort gebyret (ca 2500 kr pr år)

    #180050
    AnonymForfatter

    Jeg mener absolut ikke noget – jeg ønsker 🙂

    Desuden er det en indkomst på 158.000 og jeg er i gang med en uddannelse der rangerer som nr. 7 ud af 8 på den internationale skala over hvor god min uddannelse er – hvilket vil sige, at i det tilfælde jeg gennemfører (snit på 10,3) må regnes som en god kunde, der i fremtiden må forvente at købe hus, bil osv. osv.

    Jeg har desuden ikke ytret ønske om private banking eller et gratis platinium kort!

    Du bedes om i fremtidige debatter med mig, at henstå fra at udlede ting der ikke eksplicit står i min tekst, da det skaber forvirring for andre debatører.

    #180052
    OpgaveForfatter

    Det er kun Privat kunder der kan få et Mastercard Platin hos Nordea. Der er INGEN mulighed for at du kan få eller købe dig til det.

    Privat Banking kunder har investeringer for min. 1,5 mio. kr. hos Nordea.

    Hvis/når du har indlån for 750.000 kr. kan du købe dig til et Mastercard Premium kort i Nordea, dette giver også adgang til Loungerne i lufthavnen.

    #180054
    HalliHalloForfatter

    Hvis din far har fået det, så må du også kunne, da I jo ligesom er i familie.

    Få ham med ned banken og bank i bordet, og så skal du se, så vinker der et fint kort forude.

    Det er ikke et kreditkort man får gratis stillet til rådighed, det koster da vist 1500 kr. i kortholdergebyr årligt.

    #180058
    OpgaveForfatter

    HalliHallo:

    Det hjælper ikke, at de er i familie. Da der i kortet er en blanko-kredit på 250.000 kr. Dette kan en “almindelig" kunde ikke bare købe sig til.

    Kortet er gratis som Privat Banking kunde, dog betaler de en samlet pris for at få passet deres investeringer, som indirekte bl.a. er en betaling for kortet.

    #180066
    AnonymForfatter

    Jeg skal bestemt ikke have min far med ned i banken, jeg er 26 år gammel – skal da kunne opnå det selv, ellers går konkurrencen sgu lidt ud af det.. Har jo intet reelt behov for det, ville være rent lir 🙂

    Skulle jo bare være ren luksus, at kunne opholde sig i en lounge inden afrejse i diverse lufthavne – jeg rejser alligevel mindst. 2 gange om året :p

    Om jeg har en kredit på 150.000 på mit mastercard gold, eller 250.000 på et mastercard platinium må være lidt hip som hap 😉

    Min eneste udvej så jeg lidt som, at jeg modtog et tilbud fra en anden bank på skrift om hvilke fordele de kunne tilbyde mig (mastercard platinium skal selvfølgelig være inkluderet her og bedre betingelser end nordea) og så foreligge det for nordea og få dem til at matche det.

    Jeg tror dog ikke, at nordea er så forhandlingsvillige på disse punkter i forhold til f.eks. danske bank, der nok har brug for mere funding og indskud kontra udlån.

    #180074
    OpgaveForfatter

    Du får ikke noget ud af at hente et tilbud fra en anden bank og lægge det foran Nordea. De følger 100% deres fordelsprogram, som er ens for ALLE kunder.

    Da du ikke kan opfylde betingelserne for at være Privat Banking kunde, kan du ikke få et Mastercard Platin. Din far vinder her on nu, men når du en dag arver, så kan du måske blive PB kunde 😉

    #180078
    AnonymForfatter

    Ja det var jeg jo også lidt bange for 🙁

    En fair men irriterende politik de fører – dog er jeg super glad og tilfreds med nordea og deres produkter!

    Jeg håber da, at jeg kan vinde eller komme på lige fod med dem – inden en evt. arv 😉

    #180082
    AnonymForfatter

    Du glemmer en ting.

    Lad os nu antage at du får lov at købe kortet, så skal du så huske, at hvert loungebesøg koster i omegnen af 150kr., som banken formodentligt ikke betaler for dig.

    #180084
    AnonymForfatter

    Hvis det er korrekt, at loungebesøg koster omkring kr. 150, går pointen lidt fløjten. Så kan man vel ligeså godt sidde på en lufthavnscafe med resten af pøblen. Self. kan det bruges til at spille kong gulerod og flashes hid og did, hvilket heller ikke skal undervurderes;0) Men er det ikke mindre optimalt, ligefrem at være nødsaget til at betale for at få lov til at benytte et bestemt kort? Tangerer lidt “lånte fjer".

    Når man har indlån for over 750.000 kr. er et Mastercard Premium gratis i Nordea.

    #180090
    HalliHalloForfatter

    Jeg tror nu at de første 10 besøg er “gratis", derefter koster det 150 kr. pr. gang.

    Er det der Private Banking ikke kun noget for personer, der ikke ved hvad en obligation eller aktie er? For Nordea tager sig bestemt godt betalt for at forvalte ens penge og i sidste ende har man nok betalt mange gange for det PlatinKort.

    #180094
    AnonymForfatter

    Ved transit tider under 4 timer, så ville det sgu være lige meget hvis det koster 150 kr. Der kan man jo sagtens få lidt mad, kaffe og wifi på en cafe – som loungen også kan tilbyde..

    Har prøvet at sidde 10 timer i transit og det var ikke sjovt, der ville en lounge klart være at foretrække!

    Det er nok korrekt, at private banking er for folk der ikke selv aner noget om investeringer. Det koster 0,4 % af hovedstolen og det finder jeg enormt dyrt i forhold til de beløb der er snakke om.

    Jeg har prøvet at lære min far om Beta værdier, Alpha værdier, CapM modellen og diversificerede porteføljer samt mantra udtrykket “KØB OG BEHOLD"

    Men han er ikke til at hugge eller stikke i og det er jo også hans penge!

    #180106
    AnonymForfatter

    Hej Grafit

    Du kan udmærket selv blive medlem af Priority Pass (det er den Lounge-service, som bankerne tilbyder) – se nærmere her om prisalternativerne: https://www.prioritypass.com/Join/What-it-Costs.cfm

    Hilsen

    Thomas

    #180112
    AnonymForfatter

    En udgift på 0,4 % af hovedstolen v/private banking er voldsomt meget! Udgiften for Premium Portefølje er lavere, hvilket undrer mig en kende (Premium Portefølje kræver et depot på kr. 750.000 og Private Banking et beløbet på 1,5 mill).

    (NB: Priserne vedr. Premium Portefølje på Nordeas hjemmeside er forældede).

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.