Hjælp til tandlægeudgifter.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 45 i alt)
  • Indlæg
  • #179114
    AnonymForfatter

    “Det jeg mener er blot, at der er forskel på om det er en førtidspension fra før 1.1.2003 og efter"

    Det er rigtigt nok at der er en forskel, der men nu oplyste spørge stille ikke noget om det i sit indlæg. Jeg så ikke det oplyste, at den var tilkendt i 2006.

    Derfor har spørgsmålsstiller ret i at der kan gøres bruge af Aktivlovens §82.

    Det ænder dog intet anden en lovhjelmen, kraver er det samme og det beror stadig på en konkret og individuel vurdering af behov for behandling og den økonomisk situation.

    Et enegangs tillæg i pensionen til bla. tandbehandling findes dog stadig for pensionister (og før 2003 også førtids), efter en konkret og individuel vurdering af behov for behandling og økonomisk situation.

    Så der tager du fejl, læs “Personligt tillæg og helbredstillæg" her:
    https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=132869#K2

    #179126
    HalliHalloForfatter

    Ja Molan, du har ret, du skal skydes……

    Jeg troede det kaldtes et tilskud, men der står i lovgivningen at det hedder helbredstillæg.

    Er tænderne på vej til at blive repareret, så du kan spise andet end suppe, selvom suppe er billigt og dermed godt for økonomien.

    890 kr. er om ugen, jeg regner altid i uger.

    #179128
    NultopskatForfatter

    Nå nu er HalliHallo igen på bistand, for få dage siden havde han/hun ellers et godt job, tjente kassen og livsvarig pension, det skiftede åbenbart hurtigt…

    #179134
    HalliHalloForfatter

    Nej, jeg er igen på bistand, har aldrig været det og slipper fmt. for det, i det her liv i hvert fald.

    I øvrigt har selv arbejdsløse på bistand en livlang pensionsordning i ATP.

    Nultopskat: Du kører i samme rille som test, generalen og andre ansatte i Mybanker, kom nu videre med jeres liv……….

    Mange hilsener fra

    Nulbundskat

    #179140
    MichaelForfatter

    Denne sætning får mig til at tro at du har en stor boligudgift. Er det korrekt? I såfald må du jo sælge boligen og flytte i noget billigere.

    #179142
    RedaktionenForfatter

    kære hallihallo

    Du er lige nu på grænsen af, hvad vi synes er god tone, og hvis ikke du retter ind med det samme, bliver vi nødt til at stoppe din adgang til debatten.

    Desuden synes jeg du skal notere at alle ansatte i Mybanker.dk meget sjældent blander sig i debatten og altid med åben profil, som jeg gør her. Du angriber nogle af de mest aktive debatører for at være ansatte i mybanker, og det tror jeg både de og vi i mybanker.dk gerne vil have været foruden.

    Med venlig hilsen

    John Norden
    mybanker.dk

    #179146
    HalliHalloForfatter

    Kære John,

    er taget til efterretning.

    Syntes bare at det er underligt at det er de samme personer, der uafladeligt angriber mig med bistandshjælp etc., men lad det nu ligge. Jeg bærer ikke nag over ytringerne, men vil bare gøre opmærksom på at de har skrevet det samme 100vis af gange.

    #179162
    AnonymForfatter

    Du har lige afsløret dig selv som værende fuld af løgn.

    I tråden af 12.10.2010

    #179164
    AnonymForfatter

    Og så forsvandt resten af indlægget. Der skulle stå:

    HalliHallo skriver den 14. oktober 2010 (som svar på Rebanis tråd af 12.10.2010 Hvad laver I til hverdag).

    “……
    Jeg lever desværre af bistandshjælp, som udgør 9771 kr. om måneden …..

    Endvídere ….. daytrader samt spiller poker".

    Dette er samtidig anmeldt til Mybanker.

    #179166
    MichaelForfatter

    Pinligt for HalliHallo. Tråden kan ses her:

    http://www.mybanker.dk/bank/debat/vis_indlaeg.html?id=5038#indlaeg52406

    At lyve om egen situation er dog ikke en overtrædelse af debatreglerne vil jeg mene. Men tåkrummende pinligt er det ihvertfald…

    #179168
    AnonymForfatter

    Hvad pg. også har skrevet:

    15-02-2012 15:25 Emne: Lån selv med RKI

    HalliHallo

    Totale indlæg: 1246
    Sidste indlæg: 16-02-2012
    Bruger siden: 16-10-2008
    Hvordan er det nu lige man kommer ud af RKI?

    Er der nogen der lige kan ridse reglerne op?

    Suppelerende spørgsmål:

    Når man så er ude af de sorte lister kan man så optage nye lån i hos de forskellige udbydere og forsætte sådan resten af livet eller ryger man i fængsel?

    Er der bare en enkelt sjæl, der kan hjælpe mig, vil jeg blive vildt glad.

    #179170
    AnonymForfatter

    Kommunen har handlet helt korrekt da du har mulighed for at afbetale til tandlægen. Hvis du kun har 1600 kr i rådighedsbeløb så må du have nogle ret store faste udgifter. Da du ikke bor i nærheden af en frisørskole som også findes flere steder i Jylland så snakker vi altså om at du bor i et meget billigt område. Hvis vi antager at du betaler 3500 kr i husleje og så har faste udgifter for 1000 kr til forsikring, el, varme og telefon så bør dit rådighedsbeløb være væsentligt højere end 1600 kr.

    Med det rådighedsbeløb du har må du altså lige gå dine faste udgifter igennem og se hvor der kan spares for det lyder helt sikkert som om der er en del af hente der.

    Held og lykke.

    #179174
    AnonymForfatter

    Det er korrekt at jeg har en stor boligudgift men denne består udover husleje i alment byggeri på 2800 hver mdr. af afdrag på en stor boliggæld som skyldes at jeg købte rækkehus i 2007 og siden grundet skilsmisse måtte sælge igen i 2010 for langt mindre.

    #179178
    MichaelForfatter

    Ja, så er der jo nok kun tandlægens afdragsordning tilbage

    #179180
    AnonymForfatter

    Men i stedet for at spørge her, hvor vi kun kan give generel vejledning og personlige meninger på halve data, så send en klage til Ankestyrelsen hvis du mener kommunen har foretaget en forkert vurdering.

    Får du medhold, så tog kommunen fejl eller gjorde de ikke.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 45 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.