Bank er blevet et fyord

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • JydenForfatter
    Indlæg
  • #92653
    JydenForfatter

    Dette er overskriften i en artikel i Jyllands Posten den 26.11.2011 hvor Richard Branson konstaterer at ordet bank er for belastet til et nydannet pengeinstitut. Danske brandingeksperter konstaterer, at bank også herhjemme har fået en odiøs klang blandt privatkunderne.
    Artiklen fortæller så om de slemme ridser bankerne har fået i lakken, og hvordan loyaliteten dykker.
    Det er ufatteligt at pengeinstitutbranchen ikke tager sig sammen – hvad er det for mennesker der er ansat, og hvad er det for en brancheforening de har i Finansrådet.
    Idag hører vi så om hvordan børn bliver bondefanget med forvaltningskonti med en maget lav rente på f.eks. 0,375 % og med høje gebyrer for

    #178672
    JydenForfatter

    Jeg ved ikke helt hvad der sker, men noget af indlægget er ikke kommet med.

    Bl.a. siger Danske Bank til TV-avisen at de vil se på sagen, hvorimod en repræsentant fra Jyske Bank ikke kan se der er noget galt. Hvor langt kan man synke i denne branche.
    Se evt. også Berlingske her på nettet med

    #178704
    HJLForfatter

    At en journalist har brugt tid på at konstatere at bankerne er hårdt presset og konkludere at årsagen skyldes navnet BANK og dårlig branding det er jo til grin.

    Men hvis det du skriver er rigtigt, så er det da i særklasse en genistreg, at have et navn som Nordea og Nykredit.

    Det er samtidig i særklasse dumt at have dette slogan;

    Nykredit: ”Nykredit er en bank”

    Jeg kan tilføje at jeg en gang hørte en statestik omkring bankrøverier og de banker der havde et navn uden bank i navnet eks. Nordea, havde færre røverier end de banker der hed noget med Bank eks. Danske Bank, simpelthænd fordi de udenlandske røvere gik efter de butikker der reklamerede med at de var en bank…

    Jeg faldt lige over en liste med slogans;

    Nordea: “Gør det muligt"
    Danske Bank: ”Stå stærkere”
    Jyske Bank: ”Gør en forskel”
    Sydbank: ”Hvad kan vi gøre for dig”
    Arbejdernes Landsbank: ”Bygger på sunde værdier”
    Realkredit Danmark: ”Fjern tvivlen”
    BRF Kredit: ”En god ven af huset”
    Alka: ”Gør det enkelt”
    Tryg: ”Det handler om at være Tryg”
    Topdanmark: ”Godt hjulpet”
    Codan: ”Godt når der sker noget. Og godt når der ikke sker noget”
    GF Forsikring: ”Forsikring med overskud”
    AP Pension: ”Din pension, vores ansvar”
    Industriens Pension: ”Din pensionsløsning – hele livet – helt enkelt”
    PFA: ”Brug livet"

    Mange gode og nogle få kiksede.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.