Hvordan kan jeg sikre mod overtræk ved online handel?

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92278
    AnonymForfatter

    Jeg vil gerne give min søn mulighed for at bruge App-store, men på en måde så jeg kan styre hvor meget han bruger. Er der et særligt betalingskort eller en anden metode, hvor jeg kan sikre mig mod overtræk – altså at købet ikke gennemføres, hvis der ikke er penge på kontoen?

    #173968
    pppedeForfatter

    Visa Electron eller MasterCard Direct. Disse kort kan ikke overtrækkes og fungerer ellers som helt almindelige betalingskort.

    #173972
    AnonymForfatter

    Hej pppede

    Tak for dit svar. Ved du om begge kort kan bruges i udenlandske online-butikker – og fx bruges til Apples App-store? Mvh Mads Richard

    #173974
    pppedeForfatter

    Hej Mads

    Som jeg skrev før, så virker både Electron og Direct som helt almindelige Master/Visa-kort. Så ja.

    #173976
    AnonymForfatter

    TAK for det! Stor hjælp. Mvh Mads

    #173978
    JydenForfatter

    Ja, næsten,

    Hvis du skal ud og flyve kan du sikkert ikke betale med disse kort for mad og tax-free med videreom bord på flyet.

    Men så kommer der jo heller ikke overtræk i den forbindelse.

    #173980
    AnonymForfatter

    Jeg ønsker kun at bruge kortet til at kunne styre online handel. Så hvis de virker helt normalt der, er det fuldt tilstrækkeligt for mig.

    #173982
    testForfatter

    Mine piger kan godt hæve over med nethandel på der elektron kort. Beløbet står så først i net bank som reserveret. Så kontoen kan mærkeligt nok gå i minus via nethandel, men du sku få et skreftligt svar fra din bank

    #173984
    pppedeForfatter

    Det lyder underligt. Beløbet reserveres netop så kortet ikke går i overtræk. Netop derfor tilbydes kortet til personer under 18. Det må altså kategoriseres som særtilfælde, når noget sådan sker.

    #173990
    AnonymForfatter

    test, det er netop for at undgå overtræk, de har lavet de kort. Og derfor “fluesmækkeren" osv ikke kan bruges med det, hivs der findes det nogen steder endnu.

    Så virker underligt og som en fejl. Normalt får man en fejlbesked om, at man ikke kan betale, hvis der ikke er dækning.

    #174008
    HalliHalloForfatter

    MasterCard Direct kan godt trækkes over, i hverfald fald Danske Banks kort.

    I maj havde jeg 346 kr. stående på min konto og jeg hævede uden videre 500 kr., så kontoen gik i minus med 153 kr., og jeg modtog ingen rykker selvom jeg ikke udlignede beløbet før efter 14 dage.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.