08.07.11 Har du oplysninger om rentesats på opsparing, skriv det løbende her !!!!!

Viser 15 indlæg - 76 til 90 (af 105 i alt)
  • Indlæg
  • #173458
    Michael01Forfatter

    Ville helt sikker vælge 6 mdr

    #173462
    AnonymForfatter

    sveriges bedste opsparing: 12 mdr. – 6,25%…

    fundior

    #173464
    AnonymForfatter

    Hej

    Lyder jo rigtig godt – men hvad er risikoen mht. valuta og garanti ved konkurs???

    PC

    #173476
    kodenForfatter

    Dur vist ikke rigtig så vidt jeg kan læse selvom mit svenske er elendigt

    http://www.fundior.se/spar/

    #173478
    RedaktionenForfatter

    Følgende er taget fra http://www.fundior.se

    Fundior Finans & Försäkring erbjuder sparkonton med registrerad verksamhet enligt Lagen om inlåningsverksamhet (2004:299). Sparkonto får maximalt ha en behållning om 50 000 SEK per person och det finns ingen statlig insättningsgaranti.

    Det betyder at der ikke er garanti for pengene og du må højest sætte 50.000 Skr ind.

    Et sådan setup i Danmark ville være ulovligt.

    Blot til høflig information.

    med venlig hilsen

    John Norden
    Mybanker.dk

    #173480
    AnonymForfatter

    sveriges danske bank giver ved 5 års binding – 5% p.a.

    #173498
    kodenForfatter

    jeg ved godt det er lidt off topic… men aktier kunne være et godt sted at sætte sine penge… snart… 🙂

    #173500
    Michael01Forfatter

    Pandora, 73% billigere på een dag 🙂

    #173504
    HalliHalloForfatter

    Søse, hvorfor ikke bare henvise til Mybankers pendant i Sverige, så kan interesserede selv bedømme hvad de kan få i rente hinsidan.

    Mange af Mybankers brugeres yndlingsbank, Skandiabanken, er med på listen, men de kan slet ikke være med Danske Bank, da de kun giver lige godt 4% i rente over 5 år.

    http://www.finansportalen.se/sparkontoguiden.htm

    #173506
    PD 99Forfatter

    “søse" – når nu du bliver ved med at skrive om svenske banker og mere risikable svenske foretagender (UDEN indskydergaranti), kunne du så ikke lige forholde dig til til VALUTA-RISIKOEN?

    Eller forstår du ikke denne?

    Eller tager de pågældende svenske banker da imod indlån i DKK?

    #173510
    HalliHalloForfatter

    Nu kunne “søse" jo bo i Sverige, der bor vist jeg ved ikke hvor mange i Småland….

    #173514
    kodenForfatter

    Lyt nu til hvad PD99 skriver… er i klar over valuta risikoen.. jeg kan ikke forestille mig andet, da i ellers næppe var i dette forum.

    Sætter du 100 danske kr. i en svensk bank bliver de konverteret til svenske kr. ud fra dagskurs.
    Når du hæver dem igen er det den anden vej og da kan kurs være ringere eller bedre… men det er en risiko man skal tage med.

    Så man kan risikere at ens rente bliver minus rente…. sådan lidt popsmart sagt 🙂

    #173570
    Michael01Forfatter

    Har erfaret, at Maxbank ligger på 2,8% for ca en halv million på 3 mdr 🙂

    #173778
    Michael01Forfatter

    Så er der åbenbart,se reklame andet sted her på hjemmesiden, kommet et nyt produkt hos Sparekassen Hvetbo

    1. år 1,50%
    2. år 3,00%
    3. år 6,00%

    Altså en fordobling af renten, men den starter da lidt lavt, synes jeg nok

    #173802
    AnonymForfatter

    Et produkt der minder om det fra Københavns Andelskasse.

    Sparekassen Hvetbo’s gennemsnitlige rente på 3,50% bliver også slået af FIH over de 3 år.

Viser 15 indlæg - 76 til 90 (af 105 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.